سهم باشگاه ها از حق پخش تلویزیونی مشخص شد

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه در شرایط فعلی امکان پرداخت از صدا و سیما وجود ندارد افزود: واقعیت این است که صدا و سیما اکنون نمی تواند به باشگاه ها پرداخت کند. گاهی می گویند حقوق برخی از کارمندان خود را پرداخت نکرده ایم. رادیو آنقدر پول ندارد که به باشگاهی بدهد که به اندازه یک کارخانه دولتی پول می گیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال از طرحی گفت که بر اساس آن بودجه صدا و سیما برای پرداخت حق پخش افزایش می یابد. وی گفت: برنامه این است که مثلاً سد و سیما 100 همات (هزار میلیارد تومان) بگیرند. کاری که دنیا کرده این است که می گویند 50 تا بیشتر و شما 150 بودجه دارید، مثل قراردادهایی که ما در سازمان لیگ می بندیم و می دانیم چقدر است. به این ترتیب صدا و سیما به باشگاه ها پول می دهد تا کارخانه ها. بندهای 92 و 93 جدول سوم و چهارم قانون را هم اعمال می کنیم که هیچ کارخانه ای حق کمک به ورزش حرفه ای را ندارد.


سرویس خبر شماره: 1860224
29 دسامبر 1401 ساعت 03:05
782 امتیاز خبر

0نقطه نظر

تاج از طرح احتمالی برای پایان دادن به اختلافات تاریخی رونمایی کرد

طبق برنامه ای که مهدی تاج از آن صحبت کرد، باشگاه ها با سه معیار مختلف حق پخش تلویزیونی را دریافت خواهند کرد:
40 درصد به طور مساوی بین همه باشگاه ها تقسیم می شود (هرجا تلویزیون هزینه می کند.) استقلال و پرسپولیس و تیم شانزدهم برابر است… 40 درصد به تیم هایی که حق پخش دارند و هواداران و تلویزیون علاقه مند به پخش بازی پرداخت می کنند (به نسبت تعداد پخش تلویزیونی مسابقات هر تیم). 20% طبق جدول پرداخت می شود. امکان ندارد تیم اول با تیم شانزدهم یکی بگیرد. این روشی است که در تمام دنیا استفاده می شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، حق پخش تلویزیونی به عنوان یکی از مهم ترین منابع درآمدی باشگاه های حرفه ای جهان، همچنان دغدغه بزرگ و اختلافی است که فوتبال و تلویزیون ایران تاکنون راه حلی برای آن پیدا نکرده است. مهدی تاج عصر امروز اعلام کرد که در برنامه ای که در دست راه اندازی است، موضوع حق پخش به صورت جهانی حل می شود.

تاج ادامه داد: اینکه ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا حقیقت را بگوییم که برای فوتبال پول می دهیم کمک می کند، اگر باشگاه درآمد خوبی داشته باشد بازیکن خوبی دارد و اگر درآمد خوبی نداشته باشد بازیکن را می فروشد. علاوه بر این امیدواریم باشگاه هایی که کارخانه ندارند صاحب تیم هم شوند چرا شهرهایی که کارخانه دارند باید چند تیم داشته باشند؟

رئیس فدراسیون فوتبال از پروژه احتمالی حق پخش تلویزیونی رونمایی کرد.

سهم باشگاه ها از حق پخش تلویزیونی مشخص شد