سه نسل گودیانسن مقابل تیم ملی اسپانیا


سرویس خبر شماره: 1817029 |
08 فروردين 1401 ساعت 12:59 |
11,408 |

0نظرات

دفترچه خانواده این خانواده

او اولین بار در سپتامبر 2021 به تیم ملی ایسلند دعوت شد و مقابل رومانی بازی کرد. سه روز بعد، او اولین گل خود را در مقابل مقدونیه به ثمر رساند و تا کنون در شش بازی دو گل به ثمر رسانده است.
حالا این دو جا پای پدربزرگشان آرنور گودیانسن و سپس پدرشان گذاشته اند تا بار دیگر در پیراهن تیم ملی ایسلند بدرخشند.



مجله اخبار فوتبال خارجی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، هرگاه نام ایسلند و فوتبال آن به میان می آید، یکی از اولین حرف هایی که به ذهن خطور می کند نام گودیانسن است.
مهاجم سابق بارسلونا که در سال 2009 با این تیم قهرمان جام ملت های اروپا شد، با 26 گل در 83 بازی همچنان بهترین گلزن کشورش است.
این بازیکن که در جولای 2016 در فرانسه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، پیش از این یک بار در مارس 2007 به مصاف اسپانیا رفته بود و 0-1 مغلوب این تیم شد.

هر دو فرزند ستاره سابق بارسلونا ایدور گودیانسن راه پدر خود را دنبال کرده اند.

پسر دوم، آندری گودیانسن، متولد 2002، اکنون توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. او عضو تیم دوم رئال مادرید و شاگرد رائول گونزالس است. او مانند برادر اولش برای لاماسیا بازی کرد، سپس به آکادمی جوانان اسپانیول پیوست و در سن 16 سالگی با رئال مادرید قرارداد بست.
او به سرعت توانایی خود را در گلزنی نشان داد، اما مصدومیت زانو شرایط او را سخت کرد. اما او این مصدومیت را پشت سر گذاشت و در این فصل با شماره 42 در لیست تیم اول لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت.

با گذشت هفت سال از خداحافظی از تیم ملی کشورش، نام گودیانسن همچنان در تیم ملی ایسلند شنیده می شود. دو مهاجم از سه مهاجمی که ویدارسن برای بازی‌های دوستانه در این تعطیلات ملی دعوت کرد، گودیانسن نام دارند.