سواری ترن هوایی تا کی یف دلشکسته

این سومین قسمت از مجموعه ماست که 9 فصل حضور یورگن کلوپ در لیورپول را از ورود یورگن کلوپ در سال 2015 تا خروج آتی از آنفیلد نشان می دهد. در صورتی که آنها را از دست داده اید، می توانید قسمت های یک و دو را بررسی کنید.

پنجره نقل و انتقالات تابستانی 2017 لیورپول شباهت هایی به سال قبل داشت، زیرا خرید زیرکانه از تیمی که اخیراً سقوط کرده است (اندی رابرتسون/هال پس از جینی واینالدوم/نیوکاسل) و یک وینگر آفریقایی متحول کننده بازی بود.

سادیو مانه در اولین دوره حضورش در آنفیلد موفقیت بزرگی را نشان داد و قرمزها زمانی که باشگاه 36.9 میلیون پوند برای خرید مو صلاح از آ اس رم هزینه کرد، امیدوار به چیزی مشابه بودند. او تنها مهاجم سابق چلسی نبود که به مرسی ساید می آمد، زیرا دومینیک سولانکه نیز به این تیم آمد.

از ریکی لمبرت، ماریو بالوتلی و فابیو بورینی فقط سه سال قبل، لیورپول اکنون سه خط حمله ترسناک صلاح، بابی فیرمینو و مانه دارد. هر کدام از آنها در روز افتتاحیه هدف قرار گرفتند، یک تساوی ناامید کننده 3-3 در واتفورد، اما از قبل نشانه های یک واحد حمله ویرانگر قابل مشاهده بود.

زمانی که قرمزها در اواخر آگوست 4-0 آرسنال را شکست دادند، واضح بود که کلوپ خط حمله رویاهای خود را دارد، اما تحقیر 5-0 توسط منچسترسیتی یک دو هفته بعد باعث شد تا یک بررسی واقعی انجام شود. تنها یک برد در هشت مسابقه در تمام مسابقات.

Empire of the Kop را در اینستاگرام (empireofthekop@) اینجا دنبال کنید

ماهیت دائمی متناقض لیورپول در یک دوره پنج روزه در ماه اکتبر خلاصه شد که طی آن آنها ماریبور را 7-0 در خارج از خانه در لیگ قهرمانان اروپا شکست دادند اما 4-1 توسط تاتنهام شکست خوردند، روزی که دژان لوورن آنقدر فاجعه آمیز داشت که او تعویض شد. بعد ازنیم ساعت.

پس از آن چکش زدن در ومبلی، قرمزها تا سه ماه دیگر بازنده نشدند، با آن سه جلوی ویرانگر که به خوبی و واقعاً کلیک کردند. در چند هفته پایانی سال 2017، یک پیروزی 7-0 دیگر در اروپا (مقابل اسپارتاک مسکو)، شکست 5-1 برایتون، پیروزی 4-0 در بورنموث و یک بازی باکسینگ دی 5-0 مقابل سوانزی بود.

با این حال، مشکلات دفاعی همچنان مشهود بود، که در تساوی 3-3 مقابل سویا و آرسنال گواه آن بود. برای رفع این مشکل طولانی مدت، کلوپ یک مسیر نقل و انتقالات آشنا را طی کرد و او کار بزرگی کرد. زمان حمله دیگری به ساوتهمپتون فرا رسیده بود، این بار در قالب قراردادی 75 میلیون پوندی برای ویرجیل فن دایک.

مدافع میانی هلندی اولین بازی رویایی خود را تجربه کرد و در آغاز سال 2018 در جام حذفی مقابل اورتون یک برنده را به ثمر رساند، اگرچه ورود او با پول کلان به سرعت با خروج پول بیشتر همراه شد زیرا لیورپول از فیلیپه کوتینیو پول نقد کرد. که به مبلغ 142 میلیون پوند به بارسلونا فروخته شد.

ویرجیل فن دایک در حالی که گل دوم لیورپول را در جریان بازی دور سوم جام حذفی امارات بین لیورپول و اورتون در آنفیلد در 5 ژانویه 2018 به ثمر رساند جشن می گیرد. (عکس از کلایو برانسکیل/گتی ایماژ)

این نشانه‌ای بود که ورود فن دایک چقدر بازی را تغییر می‌داد که در 23 بازی اول فصل لیورپول در لیگ برتر قبل از اولین بازی‌اش در لیگ برتر، آنها 28 گل به ثمر رساندند. در 15 بازی بعدی آنها فقط 10 بار گل خوردند.

قرمزها با استقبال از من سیتی در آنفیلد در ژانویه نشان دادند که تا چه حد زیر نظر کلوپ پیشرفت کرده‌اند و قهرمانان منتخب تاکنون شکست ناپذیر را در یک بازی هیجان‌انگیز 4-3 از هم جدا کردند که تیم پپ گواردیولا را که دو گل پایانی را به ثمر رساند، خوشحال کرد. برخورد تند

در پایان ماه یک لکنت کوتاه وجود داشت، اما LFC تا زمانی که مسابقات لیگ قهرمانان آنها در فوریه از سر گرفته شد، دوباره به مسیر خود بازگشتند. پورتو خارج از خانه یک بازی ترسناک در مرحله یک شانزدهم به نظر می رسید، اما قرمزهای نارنجی پوش با شکست دادن تیم میزبان در پرتغال با نتیجه 5-0 به تمسخر پرداختند. بازی برگشت در مرسی ساید، به بیان ملایم، رسمی بود.

بهترین عملکرد انفرادی صلاح در این فصل باعث شد که او در اواسط مارس در شکست 5-0 واتفورد 4 بار گلزنی کرد و لیورپول در مجموع مقاومت ناپذیری داشت زیرا من سیتی را در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در آنفیلد جدا کرد. برتری 3-0 در عرض نیم ساعت. پیروزی 2-1 در ورزشگاه اتحاد باعث شد تا به جمع چهار تیم نهایی صعود کنیم.

بازیکنان لیورپول پس از گل اول تیمشان در بازی دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین منچسترسیتی و لیورپول در ورزشگاه اتحاد در 10 آوریل 2018 جشن گرفتند. (عکس از لارنس گریفیتس/گتی ایماژ،)

با توجه زیادی که به ماجراجویی اروپا آموزش داده شده بود، تیم کلوپ چشم خود را در داخل کشور از توپ خارج کرد، زیرا امتیازات از دست رفته در برابر وست بروم، استوک و چلسی باعث شد تا تیم دوم در تعقیب و گریز چهارم شود.

خوشبختانه، آبی ها در خانه در هفته آخر فصل به هادرزفیلد ضربه زدند و LFC در روز آخر برایتون 4-0 را شکست داد تا موقعیت پایانی دوره قبلی را به راحتی تکرار کند.

پس از 80 دقیقه از بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، لیورپول 5-0 از رم پیش افتاد و مانند فینال خوب بود، تنها با دو گل دیرهنگام به جالوروسی راه نجاتی برای بازگشت به ایتالیا داد.

قرمزها در نیمه اول 2-1 پیش بودند و به نظر می رسید یک بار دیگر در حال حرکت هستند، اما در نهایت با نتیجه 4-2 عقب افتادند و برای جلوگیری از ورود به وقت اضافه، به بازی چسبیده بودند. سخت‌تر از آن چیزی بود که باید بود، اما تیم کلوپ در سه سال اخیر به دومین فینال اروپا رسید، این بار در بزرگترین تورنمنت.

درست همانطور که در سال 2016، تیمی از اسپانیا در تصمیم گیری قاره ای بر سر راه LFC ایستاد. رئال مادرید به دنبال سومین قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا بود، اما لیورپول هیچ دلیلی برای ترس از کسی نداشت، زیرا مثلث صلاح، فیرمینو و مانه 91 گل بین آنها در طول فصل به ثمر رساندند.

نمای کلی از داخل ورزشگاه در حالی که سادیو مانه در جریان فینال لیگ قهرمانان اروپا بین رئال مادرید و لیورپول در ورزشگاه NSC Olimpiyskiy در تاریخ 26 مه 2018 در کیف، اوکراین گل می زند و گل می زند. (عکس از مایک هویت/گتی ایماژ)

قرمزها به خاطر کسب ششمین جام اروپایی به کیف سفر کردند، اما لیدی لاک در آن شب آنها را ترک کرد. پادشاه مصر توسط سرخیو راموس مورد حمله وحشیانه ای قرار گرفت – که به نوعی بدون مجازات فرار کرد – و مجبور شد بعد از نیم ساعت در حالی که اشک می ریخت، تعویض شود.

در نیمه دوم بدون گل باقی ماند، اما بدترین 45 دقیقه زندگی لوریس کاریوس رقم خورد. هنوز هم ذهن را درگیر می کند که او چگونه گل اول را به کریم بنزما واگذار کرد، وقتی که می خواست توپ را بیرون بزند، و یک بار که گرت بیل را از راه دور به تور دروازه خود زد و در دقیقه 83 بازی را 3-1 کرد، بازی به پایان رسید. .

این شبی بود که هیچ چیز برای لیورپول درست پیش نمی‌رفت، اما اگرچه شیوه شکست فوق‌العاده سخت بود، حضور آنها در فینال لیگ قهرمانان نشان داد که آنها در کمتر از سه سال چقدر زیر نظر کلوپ پیشرفت کرده‌اند.

از رتبه دهم در انگلیس در زمان ورودش تا 90 دقیقه تا قهرمانی اروپا، پیشرفت زیر نظر آلمانی خیره کننده بود. انتظار برای ظروف نقره ای ادامه داشت، اما با توجه به مسیر حرکت این تیم، مطمئناً خیلی بیشتر طول نمی کشد تا سرانجام آنها از خط خارج شوند…

بیشتر بخوانید: تکامل ترکیب اصلی لیورپول تحت هدایت یورگن کلوپ



https://www.empireofthekop.com/2024/05/13/klopp-liverpool-17-18-salah-van-dijk-real-madrid/ منبع: