سوالات میلیونی سرمربی پرسپولیس!


سرویس خبر شماره: 1951929
Jul 29, 1402 @ 6:34 ب.ظ
140 هزار |

124نقطه نظر

در سر یحیی گل محمدی چه می گذرد؟

پرسپولیس در فاصله دو هفته مانده به شروع لیگ برتر مشکلات زیادی را تجربه می کند و سرمربی این تیم با چالش های مختلفی روبرو است. اگرچه قرمزها به دلیل ثبات روی نیمکت و روی صندلی مدیرعاملی وضعیت بهتری نسبت به رقیب سنتی دارند، اما همچنان به طور جدی از ایده آل های خود کوتاهی می کنند.

4. لغو اردوی خارجی و آمادگی داخلی
قاعدتا پرسپولیس این روزها باید خود را برای شروع فصل جدید در استانبول آماده می کرد اما سرخ پوشان برای چهارمین سال متوالی فرصت سفر خارج از کشور را از دست دادند. طبیعتا آرامش اردوگاه خارجی و دور بودن مرزهای داخلی می توانست فرصت بهتری را برای گل محمدی فراهم کند. جدای از همه مسائل نقل و انتقالاتی، مهم ترین مسئله برای پرسپولیس آماده سازی پیش فصل است، به خصوص اینکه قرمزها با 10 روز تاخیر پیش فصل را آغاز کردند.

3. تاخیر در جذب سعید عزت اللهی و بن بست
در صورت جدایی میلاد سرلک، پرسپولیس نیاز جدی به جذب یک هافبک دفاعی سرشناس دارد که بتواند در ترکیب اصلی حضور داشته باشد. اما تعلل پرسپولیس از شروع نقل و انتقالات تابستانی، جذب سعید را عملا غیرممکن کرده و بازار هافبک دفاعی در حد سرلاک را نمی بیند.

2. محدودیت لیست بزرگسالان
حذف سه سهمیه زیر 25 سال و کاهش یک نفر از لیست بزرگسالان ضربه ای به یحیی گل محمدی بود. در برنامه خود محمد عمری، وحدت حنان اف و مهدی عبدی در فهرست زیر 25 سال فصل جدید قرار گرفتند که حالا این سه بازیکن به لیست بزرگسالان اضافه شده اند. پرسپولیس اکنون فهرست خود را تکمیل کرده و برای جذب مهاجم باید یک نفر را به لیست خروجی اضافه کند.

1. خدمت سربازی میلاد سرلک
مهمترین دغدغه این روزهای سرمربی پرسپولیس وضعیت هافبک شماره 10 این تیم است. افشای دو نامه پیش نویس سازمان به وزارت ورزش و سازمان لیگ مشخص کرد که او مشمول خدمت سربازی است و تا اول شهریور می تواند برای پرسپولیس بازی کند. فراموش نکنیم که سرلک جزو 3 بازیکن باثبات پرسپولیس در فصول اخیر است و رفتن او ضایعه بزرگی برای یحیی گل محمدی است.

اتفاقات روزهای آینده پرسپولیس ممکن است هواداران این تیم را شگفت زده کند.

سوالات میلیونی سرمربی پرسپولیس!

البته یحیی پس از یک سفر تفریحی به دبی و استانبول از تصمیم خود تسلیم شد و طرح جدایی را رها کرد. اما تیم او هنوز آرامش را به خود ندیده و شرایط پرتلاطم و سخت آنها تاکنون ادامه داشته است.

7. دفاع چپ پرسپولیس کیست؟
برای دومین فصل متوالی، قرمزها بدون مدافع چپ بزرگ هستند. البته وحید امیری و علی نعمتی و همچنین مهدی احمدی جوان مدعی حضور در این سمت هستند اما بدون توجه به این موضوع این موضوع دغدغه خاصی برای هواداران این تیم شده است.

6. یک نگهبان رزرو بخرید
اگر جدایی احمد گوهری در کادر ارشد قرمزها خلاء ایجاد کرده است، حالا خلأ دروازه بان ذخیره در اردوی سرخ ها به وضوح نمایان است. مهرشاد اسدی و امیررضا رفیعی دو دروازه بان جوانی هستند که به هیچ وجه نمی توانند جای بیرانوند را بگیرند. فراموش نکنید که بیرانوند فصل گذشته در آستانه 6 هفته محرومیت بود و یک بار به دلیل کارت قرمز زمین را ترک کرد. یحیی باید هر چه زودتر ولی ذخیره خود را انتخاب کند. شاید یک دروازه بان خارجی زیر 23 سال گزینه خوبی برای سرمربی پرسپولیس باشد.

8. جذب مهاجمان خارجی
پرسپولیس در این فصل فقط مهدی عبدی و شهاب زاهدی را در خط حمله خود دارد و با خروج سه مهاجم، هنوز جانشینانی برای این تیم وارد نشده است. با توجه به جدایی پریرا و دیاباته، پرسپولیس روی کاغذ یک میلیون و 100 هزار دلار بودجه دارد، اما مهم یافتن مهاجم مناسب، ثبت نام او در ایران، عقد قرارداد، در مراحل مقدماتی تمرینات و البته خروج یک نفر از لیست بزرگسالان است که با شرایط فعلی بعید است که قبل از شروع تمام مراحل لیگ برتر، تمام مراحل لیگ برتر تکمیل شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

5. انتخاب جفت دفاع میانی
این فصل هم مانند لیگ 19 اختلاف سطح خاصی بین مدافعان میانی پرسپولیس وجود ندارد و این تیم عملاً سه بازیکن هم سطح در این پست دارد. فصل گذشته زوج پایدار گلسیانی و پورعلیگنجی هماهنگی خود را به نهایت رساندند و سازمان دفاع سرخ فصل را با کمترین خطا پشت سر گذاشت. نکته مهم این است که یحیی اعلام کرد تصمیمی برای بازی با سه مدافع میانی ندارد و یکی از کنعانی، گئورگی و مرتضی باید بیرون بنشیند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، چهره عبوس و ابروی ژولیده یحیی با اینکه جمله ای نمی گوید، بیوگرافی کامل آن روزهای پرسپولیس است. تیمی که فصل گذشته دو جام را بوسید، اما هوادارانش حتی یک ساعت بعد از قهرمانی هم آرامش نداشتند، وقتی سرمربی تیمش سخنانی را به زبان آورد که بوی جدایی می داد.