سود سه و نیم میلیاردی سرخابی های جام جهانی

پرسپولیس که با 4 بازیکن بیشترین نماینده را در بین باشگاه های ایرانی دارد، تنها رقم کامل پاداش وحید امیری را دریافت می کند زیرا این بازیکن تنها در دو سال گذشته در پرسپولیس بازی کرده است. دو سوم پاداش سه بازیکن دیگر (بیرانوند، ترابی و پورعلیگنجی) نیز به سرخ پوشان تعلق می گیرد، بنابراین مجموع دریافتی این باشگاه از حضور تیم ملی در دور استخر 600 هزار دلار است.


سرویس خبر شماره: 1853585
24 نوامبر 1401 ساعت 08:25
7.9 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

سایپا نیز از این معامله به دلار سود می کند

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، حضور در جام جهانی آرزوی هر بازیکنی است. طبق قوانین فیفا، این حضور می تواند از نظر مالی برای بازیکن و باشگاهی که در آن بازی یا بازی کرده، مفید باشد. به ازای هر روز حضور بازیکنان در جام جهانی، فدراسیون جهانی موظف است تا 10000 دلار به تیم های باشگاهی آنها بپردازد. این رقم در پایان مرحله گروهی 180 هزار دلار خواهد بود و با صعود تیم ها، رقم مذکور افزایش می یابد. از بین تیم های باشگاه های ایرانی، سپاهان، پرسپولیس، استقلال و سایپا بر اساس این قانون سود مالی خوبی خواهند داشت.

استقلال هم با حضور سیدحسین حسینی در تیم ملی پاداش کامل را می گیرد و شرایط چشم و جلال شبیه به سه بازیکن گروه پرسپولیس است. مجموع دریافتی این باشگاه از فیفا 420 هزار دلار خواهد بود. در مورد سپاهان، پاداش های مربوط به حضور رضاییان و نظم بین این باشگاه و باشگاه های سابق این دو بازیکن (پورتیموننسه و پرسپولیس/الدحیل) تقسیم می شود. به این ترتیب سپاهان رقمی در حدود 180 هزار دلار از حضور تیم ملی خود در جام جهانی به جیب خواهد زد. سایپا دیگر باشگاه ایرانی است که برای حضور جلالی در جام جهانی 60 هزار دلار درآمد دارد. با جمع این اعداد به رقم یک میلیون و 200 هزار دلار می رسیم که رقم قابل توجهی است و می تواند برای باشگاه های بالا بسیار مفید باشد.

این برنامه فیفا از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی برای شناسایی باشگاه هایی که بازیکنان خود را برای این مسابقات آزاد کردند، راه اندازی شد. علاوه بر این، تیم های حذف شده در دور اول جام جهانی ۹ میلیون دلار جایزه دریافت خواهند کرد. 30 درصد از این پاداش یا 2.7 میلیون دلار به بازیکنان تیم تعلق می گیرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی چهار باشگاه ایرانی از حضور بازیکنان در جام جهانی قطر سود مالی خواهند برد.

سود سه و نیم میلیاردی سرخابی های جام جهانی

طبق قانون فیفا، اگر بازیکن در دو سال گذشته در باشگاه مذکور حضور داشته باشد، مبلغ مذکور به طور کامل به باشگاه فعلی وی واریز خواهد شد. در غیر این صورت رقم تعیین شده بر اساس درصدی که تعیین می شود بین باشگاه فعلی و باشگاه(های قبلی) تقسیم می شود.