سکوت چهره جنجالی استقلال به پا شد/ به دلیل حمایت از کاپیتان محروم شدم/ به بازیکنان دروغ نگفتم اما توطئه ای علیه من وجود داشت.

مدیرعامل سابق استقلال در مورد طرفدار کدام تیم در جام جهانی 2022 قطر تصریح کرد: من طرفدار تیم ملی ایران هستم. می دانید من 5 سال سرمربی تیم ملی بودم. در مورد اینکه طرفدار کدام تیم در دنیا باشیم باید بگویم که تیم های ملی معمولاً طرفداران زیادی ندارند. اکثر باشگاه های خارجی هوادار دارند. من طرفدار ایران در جام جهانی هستم، طارمی از همه تیم های ملی بهترین است و بازی خوبی در اروپا انجام می دهد. بقیه بازیکنان هم خوب هستند.

وی درباره تیم ملی فوتبال ایران گفت: امیدوارم تیم ما در تیم ملی نتیجه خوبی کسب کند. برخی انتظار پیروزی مقابل انگلیس را دارند. خیلی ها اگر به حرفشان دقت کنیم باید جام جهانی را ببریم! بالاخره با چه روحیه و آمادگی پیروز شویم؟!

رضا افتخاری درباره رای کمیته اخلاق در خصوص رد صلاحیتش گفت: خیر، رد صلاحیت نشدم و در کمیته استیناف تبرئه شدم. وقتی آقای ورمزیار را تبعید کردند. از او دفاع کردیم چون کاپیتان استقلال بود. او به آنها برخورد کرد و ترکش به من هم خورد. او به عنوان مدیر آکادمی یک سری قراردادها را بدون بار مالی امضا کرده بود. برای فوتسال به جام جهانی رفتم. وقتی پول رد و بدل نمی شود و مدیر فرهنگستان آن را امضا کرده است چه اشکالی دارد. انگار از قبل با او مشکل داشتند، می خواستند او را بزنند و قدرت ما به جایی نرسید.

مدیرعامل سابق استقلال درباره تقلب برخی افراد در پایان مدیریتش گفت: بررسی می کنید چه کسانی تقلب کردند؟ می خواستند جای من را بگیرند. عادت نداشتم از خودم دفاع کنم و بگویم دروغ می گویند. چون معتقدم اگر مداح تحقیق و تفحص کند متوجه می شود که چه کسی راست می گوید یا چه کسی دروغ می گوید. شاید در آن زمان متوجه این موضوع نبودند، اما بعداً متوجه شدند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

افتخاری درباره اینکه بسیاری از هوادارانش در پرونده لئوناردو پادوانی از او شکایت کردند، گفت: پرونده پادوانی زمان من نبود. من برای او هر کاری کردم. وقتی مجروح شد. از آنجا به اهواز رفتم. در بیمارستان و بعد از عمل، درمان را به تهران منتقل کردیم. کار آسانی نبود. از ایران ایر هواپیمای مخصوص بیماران نخاعی ترتیب دادیم تا مدافع برزیلی را به تهران بیاوریم. بعد از آن دیدیم خانه اش در تهران کوچک است و نمی تواند از ویلچر استفاده کند. خانه بزرگتری برایش گرفتیم و هلال احمر فیزیوتراپی کرد و توانست بایستد. چندین بار به بیمارستان رفتم. الحمدلله حالش بهتر شد و توانست به کشور خودش برگردد. تا زمان من مشکلی نبود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از آخرین اتفاقات و شرایط استقلال اطلاعی دارد، گفت: در جریان اخبار هستم. بیشتر اخبار مربوط به بدهی هایی است که ادامه دارد، کاهش نمی یابد و افزایش می یابد. اکثر باشگاه ها توسط بازار سهام دیگری که در وسط آمده است، تامین می شود.

وی در خصوص بازگشت فتح الله زاده به مدیریت باشگاه استقلال گفت: ما به باشگاه استقلال بدهی داریم، خیلی ساده است. آنها باید هر سال حساب های باشگاه را بررسی کنند و به مردم اطلاع دهند. هواداران باید بدانند که در زمان افتخار چقدر هزینه شده است. بازیکنان می گفتند تنها کسی که به ما دروغ نگفته اخنی است. چون سال ها با صنعت فوتبال زندگی کردم در سفرها و مسابقات مختلف شرکت کردم. نه تنها استقلال کریم باقری، حمید استیلی از آنها در مورد من می پرسند. من با آنها صادق بودم و هر چه از دستمان برمی آمد انجام دادیم. زمانی که من استقلال را اداره می کردم، مانده حساب داشتیم و وزارت اقتصاد عملکرد ما را تایید کرد.