سیاوش یزدانی دارای مدرک کارشناسی ارشد; چرا باید در حاشیه بماند؟/ بازیکنی که به استقلال می آید باید کلاس داشته باشد!/ فتح الله زاده قراردادش را فسخ کرد

پس از تساوی استقلال مقابل مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی و شکست مقابل تراکتور و سپاهان در هفته پانزدهم و شانزدهم لیگ برتر، شاگردان ساپینتو در ورزشگاه آزادی مقابل ملوان با چهار گل به برتری رسیدند و حالا وضعیت خود را در جدول بهتر کرده اند. با این حال حتی این برد هم نتوانست از حواشی باشگاه استقلال بکاهد و کار به جایی رسید که همه مراجعه کنندگان به این باشگاه فقط از سیاوش یزدانی صحبت می کردند. این در حالی است که باشگاه استقلال رسما اعلام کرد که قرارداد سیاوش یزدانی فسخ شده و او دیگر بازیکن این باشگاه نیست. پس از آن بود که به گفته ساپینتو، یزدانی پس از قرار گرفتن نامش در لیست مازاد حاضر به فسخ قراردادش نشد. درباره این موضوع و حواشی باشگاه استقلال با محمد مومنی صحبت کردیم تا نظر عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال را جویا شویم.

سیاوش دارای مدرک کارشناسی ارشد;  چرا باید برکنار شود؟/ بازیکنی که به استقلال می آید باید کلاس داشته باشد!/ فتح الله زاده قراردادش را فسخ کرد

* سیاوش یزدانی دارای مدرک کارشناسی ارشد و شرکت در آزمون دکتری است. کسی که مدرک کارشناسی ارشد دارد و این دانش را به دست آورده است بعید است که توسط دیگران به حاشیه رانده شود. با این همه دانش، باید از فرصتی که ساپینتو به او می داد استفاده می کرد. او در مواقع بحرانی باید عصای دست سرمربی باشد. وقتی به یک بازیکن جوان توصیه می شود و او اشتباه می کند، آن بازیکن اشتباه می کند، اما بازیکنی که چند سالی حرفه ای بازی می کند، بعید است فرصت ها را از دست بدهد و دوباره اشتباه کند. او باید کاری را که مربی خواسته انجام دهد. مدافعان در محوطه جریمه در دقایق پایانی شانسی برای اشتباه ندارند. در دقایق پایانی بازیکنان سعی می کنند از اشتباهات استفاده کنند و در این دقایق بازیکنانی که کمتر اشتباه می کنند بازی می کنند.

* هر بازیکنی باید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرد و سعی کند طوری رفتار کند که آینده اش لطمه نبیند. مربی بازیکن را آماده می کند و سعی می کند نکات فنی او را تصحیح کند تا در مسابقات عملکرد خوبی داشته باشد اما وقتی می بیند بازیکن حرف هایش را اجرا نمی کند تصمیم دیگری می گیرد. تصمیم ساپینتو برای جدایی سیاوش یزدانی شاید یک تصمیم شخصی باشد اما او برای سربلندی خودش و باشگاه استقلال چنین تصمیمی گرفت.

*امسال در تیم استقلال شرایط به گونه ای است که بازیکن مشکلی ندارد و پولش را به موقع پس می گیرد. از طرفی استقلال یکی از پرافتخارترین تیم های ایرانی است که هواداران زیادی دارد. هر بازیکنی باید عضو تیمی مثل استقلال باشد. امسال شرایط مالی بسیار خوبی داشتیم و بازیکنان هیچ نگرانی نداشتند. بازیکن باید به بازی در استقلال افتخار کند نه اینکه برای این تیم بازی کند. بازیکنی باید استقلالی را بازی کند که از نظر کلاسی در سطح بالایی باشد نه اینکه همیشه در پشت صحنه حضور داشته باشد. وقتی در یک تیم رفاقت متقابل وجود دارد، بازیکن باید هر کاری برای باشگاه انجام دهد. استقلال برای رفاه و آرامش بازیکن هر کاری می کند و بازیکن باید در ازای آن دوستی خود را نشان دهد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

* باشگاه استقلال قرارداد خود را فسخ کرد و حتماً بند قانونی وجود داشته است. وقتی سرمربی بازیکنی نمی خواهد، باشگاه به دنبال جایگزین او می گردد. آقای فتح الله زاده باید بر اساس بند قرارداد توانسته باشد قرارداد را فسخ کند. در هر صورت باشگاه استقلال با توجه به علایق بازیکنی قراردادش را فسخ می کند تا بازیکن جایگزین بیاورد. هر باشگاهی می خواهد از قرارداد منتفع شود و از فسخ ضرر نکند. بازیکن هم باید حقش را بگیرد اما نگاه می کنیم کدام بازیکن با جان و دل در تیم کار کرده است. بازیکن باید با جان و دل در تیم کار کند.

* اشتباه سیاوش یزدانی به بازی سپاهان خلاصه نمی شود. یزدانی در بازی با مس رفسنجان روی بازیکن حریف خطا کرد و داور می توانست یک پنالتی اعلام کند. اما این پنالتی گرفته نشد و ما خوش شانس بودیم. این موضوعات واقعا خوب نیستند. یزدانی می خواهد به فوتبالش ادامه دهد و باید به این مسائل توجه کند. یزدانی پارسال در استقلال بود اما حالا ساپینتو عملکرد او را قبول نمی کند. متاسفانه یازنی قدر خود را نمی داند.