سیزده گلزن برتر جام جهانی: لیستی بدون مسی و رونالدو

اما ساندور کوچیچ، اسطوره فوتبال مجارستان، تمام 11 گل خود را در سال 1954 به ثمر رساند و در این مدت دو هت تریک کرد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در حالی که تنها چند روز تا آغاز جام جهانی قطر باقی مانده است، توانایی تیم های حاضر در این رقابت ها در گلزنی مقابل حریفان یکی از مهم ترین عواملی است که در نهایت می تواند آنها را به حداکثر برساند. جام جهانی فوتبال مهم

14 گل زده: گرد مولر (آلمان)
بمب افکن فوتبال آلمان در دو جام جهانی موفق شد 14 بار گلزنی کند. 10 تا از این گل ها در تورنمنت 1970 مکزیک به ثمر رسید و مولر در مرحله گروهی دو هت تریک کرد.

اما جالب است بدانید که در فهرست برترین گلزنان تاریخ جهان، نام مسی و رونالدو در بین سیزده گلزن برتر رقابت ها دیده نمی شود. حداقل 13 بازیکن در تاریخ جهان توانسته اند حداقل 10 گل به ثمر برسانند اما مسی و رونالدو تاکنون به این آمار نرسیده اند.

10 گل زده: گابریل باتیستوتا (آرژانتین) – تئوفیلو کوبیاس (پرو) – گری لینهکر (انگلیس) – توماس مولر (آلمان) – گرگور لاتو (لهستان) – هلموت رون (آلمان)


سرویس خبر شماره: 1853572
23 نوامبر 1401 ساعت 23:57 |
11.6 هزار امتیاز خبر|

1نقطه نظر

کلوزو، مریخی و بمب افکن پیشتاز هستند

نه تنها مسی و رونالدو، حتی دیگو مارادونای بزرگ هم نتوانست 10 گل در جام جهانی بزند. اما هموطنش گابریل باتیستوتا با ده گل یکی از گلزنان این تورنمنت است. دو آلمانی توماس مولر و هلموت ران نیز در این رتبه قرار دارند و جالب اینکه توماس مولر در قطر حضور دارد و می تواند آمار خود را بهبود بخشد.

جام جهانی در واقع یک جشن گل است و تاکنون 2548 گل در 21 دوره از این رقابت ها به ثمر رسیده است. اگرچه در آستانه تورنمنت قطر همه نگاه ها به دو ستاره بزرگ دهه اخیر یعنی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو دوخته شده است، اما به جز این دو چهره های دیگری مانند کریم بنزما، کیلیان امباپه و روبرت لواندوفسکی در میان مدعیان حضور دارند. آقای گلی در این جام.

15 گل زده: رونالدو نازاریو (برزیل)
اوج درخشش رونالدوی برزیلی در جام جهانی 2002 بود که سلسائو با درخشش او قهرمان لیگ شد. در فینال مقابل آلمان، رونالدو هر دو گل برزیل را به ثمر رساند، بنابراین سلسائو موفق شد با پیروزی 2-0 جام طلایی را بالای سر ببرد. وی همچنین با به ثمر رساندن هشت گل کفش طلای این رقابت ها را از آن خود کرد.

12 گل زده: پله (برزیل)
پله در اولین حضورش در جام جهانی در سال 1958 شش گل به ثمر رساند. او سه بار با برزیل قهرمان جام جهانی شد و با زدن 12 گل در آن رقابت ها نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین ستاره های تاریخ فوتبال تثبیت کرد.

16 گل زده: میروسلاو کلوزه (آلمان)
کلوزه در چهار دوره جام جهانی 16 گل به ثمر رساند تا بهترین گلزن تاریخ جام جهانی باشد. او آخرین گل خود را در جام جهانی در 36 سالگی به ثمر رساند. در جام جهانی 2014 که تورنمنت خاطره انگیزی برای آلمان بود، تیم مانشافت موفق شد در نیمه نهایی با درخشش کلوزه برزیل را 7 بر یک شکست دهد و با پیروزی مقابل آرژانتین در فینال جام قهرمانی را از آن خود کند. این آخرین حضور کلوزه در جام جهانی بود. او برای اولین بار در سال 2002 در جام جهانی شرکت کرد و شروع به گلزنی کرد.



مجله اخبار فوتبال خارجی

یورگن کلینزمن برای آلمان غربی و سپس آلمان در سه جام جهانی بازی کرد و یازده گل برای آلمانی ها به ثمر رساند. او در سال 1990 با آلمان قهرمان جام جهانی شد.

در حالی که در آستانه جام جهانی 2022 همه نگاه ها به لیونل مسی و کریستیانو رونالدو است، نام این دو در فهرست پانزده گلزن برتر تاریخ این مسابقات دیده نمی شود.

سیزده گلزن برتر جام جهانی: لیستی بدون مسی و رونالدو

11 گل زده: یورگن کلینزمن (آلمان) – ساندور کوچیش (مجارستان)

13 گل: جاست فونتن (فرانسه)
جوست فونتین با وجود اینکه تنها یک بار در جام جهانی حضور داشته، یکی از بهترین مهاجمان تاریخ این کشور است. او در جام جهانی 1958 در یک دوره جام جهانی 13 گل به ثمر رساند تا آمار فوق العاده ای را به ثبت برساند.