شایعه عجیبی که از لیدر استقلال قطع نمی شود!

در نیم قرن گذشته بازیگران بزرگ تاریخ استقلال متهم به بی کفایتی و خیانت شده اند.

شایعه عجیبی که از لیدر استقلال قطع نمی شود!

هزار و یک خواسته: رازها همچنان مهر و موم شدند

شکست 6 گله در دربی 1952 مقابل پرسپولیس همچنان مورد علاقه هواداران این رقیب دیرینه است. تنها یک سال پس از فتح آسیا و در روزی عجیب که موقعیت های پرسپولیس یکی پس از دیگری تبدیل به گل شد، استقلال بدترین شکست تاریخ خود را متحمل شد. بعدها گفته شد مالک باشگاه استقلال جوادالله واردی را به تبانی با حریف متهم کرده و حتی شایعاتی مبنی بر درگیری فیزیکی آنها منتشر شده است. البته منصور رشیدی که در آن بازی 4 گل به ثمر رساند نیز یکی از متهمان بی عملی آن شکست بود و شایعه خیانت به استقلال برای اولین بار اینجا شنیده شد.

جوادالله وردی – شما عامل بدترین شکست تاریخ دربی هستید


سرویس خبر شماره: 1866438
04 فوریه 1401 در 00:38
11.7 هزار |

4نقطه نظر

آیا این هنوز خیانت است؟

از ماجرای درگیری عجیب پیرامون کاپیتانی در اواخر دهه 60 و اتهام تخریب فضای تیم در مجید نامجو مطلق تا درگیری عجیب علی منصور و سید مهدی رحمتی روی خط پخش زنده تلویزیونی. برنامه و ناهماهنگی صحبت های سرمربی و کاپیتان، به خشم وینفرد شفر رفتار عجیب چند بازیکن در دربی سرنوشت ساز مهر 98 و بسیاری موارد مشابه. البته بررسی این خاطرات تنها به خاطر سابقه اخیر سیاوش یزدانی در استقلال و اخراج این مدافع باتجربه بود وگرنه هزار و یک شایعه و خبر از این دست در اردوی پرسپولیس منتشر شد. رقبای زمانی



مجله اخبار فوتبال داخلی

ادعای ژنرال – رفقای سرمربی تیم ملی من را زمین گیر کردند

دومین دوره حضور ناصر حجازی روی نیمکت استقلال بسیار کوتاهتر از دوره اول بود. شاگردان حجازی با وجود شروع خوب مقابل استقلال اهواز در آزادی در هفته های ابتدایی نشان دادند که مدعی قهرمانی نیستند و این سرمربی باتجربه پس از باخت در آزادی مقابل پیکان جای خود را به فیروز کریمی داد. در این زمان ناصرخان اعلام کرد که با اولین آلترناتیو خود از بندی رفیق فرار کرده است و اعتراف کرد که برخی نمی خواهند او در استقلال موفق شود. علیرضا منصوریان نیز سال‌ها بعد فاش کرد که بازیکنانی که حجازی آنها را جزو رفقای خود می‌دانست، از همراهی او تا سران باشگاه برای اصرار بر ماندن این سرمربی خودداری کرده و در واقع به این سرمربی خیانت کرده‌اند.

استقلال در سال 93 فصل را خیلی خوب شروع کرد و در بسیاری از قسمت های سال مدعی اول قهرمانی لیگ بود. اما نتایج این تیم به طرز عجیبی از نیم فصل دوم افت کرد و در نهایت فصل را کمتر از رقیب قدیمی خود و در رده پنجم به پایان بردند. امیر قلعه نویی در سال های اخیر بارها مدعی شده است که ملی پوشان وقت استقلالی ها به دلیل رابطه خوبشان با کارلوس کی روش با تمام توان در نیم فصل دوم برای این تیم ظاهر نشده اند و در واقع این کار را نکرده اند. به اندازه کافی انجام شد ادعایی که البته هرگز با نامی از سرمربی پرافتخار آبی پوشان همراه نشد اما با مروری بر بازی های استقلال در نیم فصل دوم آن سال مشخص شد که حداقل کدام بازیکنان سرشناس و سرشناس حاضر در ترکیب ثابت بوده اند. برای امیر قلعه نویی.

1794578

این سیاوش حواس پرت – محمود فکری همچنان عصبانی است

استقلال که تا بهار 81 نزدیک به سه گانه بود، در باتلاق آزادی مغلوب آنیانگ شد و تساوی های متوالی شاگردان منصور پورحیدری، نبرد قهرمانی را به هفته آخر لیگ برتر رساند. لیگ. استقلال که در انزلی تنها به تساوی برابر خربزه نیاز داشت با یک گل شکست خورد و در تهران شاگردان علی پروین با برتری جزئی از فجر در اوج ناامیدی به مقام قهرمانی رسیدند. در آن زمان پورحیدری که مقر خود را به امیر قلعه نویی اختصاص داده بود، بارها مدعی شد که چند بازیکن به او خیانت کرده و قهرمانی را به پرسپولیس تقدیم کرده اند و او این راز را در دل خود نگه می دارد. اما بعداً نزدیکان سرمربی پرافتخار مدعی شدند که او فکر می کرد جواد زرینچه و مهدی پاشازاده در آن بازی کار خاصی انجام ندادند و جام را برای پرسپولیس به ارمغان آوردند.

1794577

زرینچه و پاشازاده – تقدیم قهرمانی انزلی به رقیب سابق

پرویز برومند و جواد زرینچه – بازگشت حجازی به دوران تلخ آزادی

دوران حضور محمود فکری روی نیمکت استقلال کوتاه و دور از ذهن بود و یکی از باتجربه ترین بازیکنان تاریخ این تیم همچنان معتقد است که در دوران حضورش در استقلال به او ظلم شده است. اما آنچه در اینجا عجیب است سیاوش یزدانی است که اخیراً با اتهامی مشابه روبرو شده بود و در آن زمان و در مصاحبه ای غیرمنتظره علناً اعتراف کرد که با تمام قوا در تمرین حاضر نمی شود و هرگز خود را شاگرد محمود فکری نمی دانست. فکری در دو سال گذشته بارها سیاوش یزدانی و البته یکی دو نفر دیگر را به بی کفایتی و خیانت متهم کرده و با حسرت بی پایان از ناکامی اش روی نیمکت استقلال صحبت کرده است.

1793493

تنها چند روز پس از باخت در فینال جام باشگاه های آسیا به جوبیلو ایواتا در تهران و از دست دادن شانس کسب ستاره سوم، عصر یک روز اردیبهشت در تهران بود که استقلال با هدایت ناصر حجازی با نتیجه 1-3 مقابل سایپا پیروز شد. درخشش بهنام ابوالقاسم پور با شکست 3 بر 4 به تیم حریف تبدیل شد و پایانی بر نیمکت نشینی سه ساله و تقریباً موفق ناصر حجازی بود. پرویز برومند که در فینال آسیا جانشین محمد یحیوی شد، آن روز در کنار جواد زرینچه بدترین بازی ممکن را مقابل سایپا پشت سر گذاشت و مشخصا مقصر گل های حریف بود. ناصر حجازی این دو بازیکن را متهم به کار نکردن کرد و احساس کرد زمینه اخراج او را فراهم کرده اند.

مربی رقیب بند حجازی همچنان مشکوک بود

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سیاوش یزدانی که با سخت کوشی و پس از پشت سر گذاشتن ناکامی های فراوان به استقلال پیوسته بود به نظر می رسد در بازی با سپاهان متهم به بی کفایتی و خیانت شده و توسط ساپینتو از اردوی تیم اخراج شد. . چنین اخبار و شایعاتی را به هیچ وجه نمی توان به شدت تایید یا تکذیب کرد، اما در طول 50 سال گذشته چنین مواردی زیاد بوده است و در بسیاری از موارد و در روزهای تلخ، بازیکن یا بازیکنانی برای فرود توپ کار خاصی انجام نداده اند. سرمربی تیم متهم به برنامه ریزی برای اخراجش شد.

1793494