شجاعی: قسم خوردیم که حامد لک را جبران کنیم

* تجربه بازی و برد در دربی را داری اما امسال به نظر می رسد دربی و کورس قهرمانی حس کری شدیدی دارد.
ما کری را در تیم نداریم اما مطمئناً بعد از بازی بعدی تمام تلاشمان را می کنیم چون امسال با پارسال فرق دارد چون خیلی ما را اذیت کردند و به ما آسیب زدند. روحیه ای در تیم وجود دارد که بیشتر تلاش کند. وقتی تحت فشار بیشتری هستید، دوست دارید بیشتر تلاش کنید تا چیزهای زیادی نشان دهید. ما هم باید بیشتر کار کنیم چون تیمی هستیم که بازی هایمان را از نظر فنی نشان داده ایم و همه کارشناسان می دانند کدام تیم بهترین است. همه اعضای تیم می گویند ما باید بهترین کار را انجام دهیم.

* شرایط درون تیم چگونه است؟
در سطح تیمی هیچ ناامیدی نداریم و قوی تر از قبل هستیم. ما 9 هفته سن داریم و بازی رو در رو داریم. ما خیلی خیلی قوی تر از قبل هستیم و علاوه بر این، تنها چیزی که در تیم و فضای مجازی نمی بینم ناامیدی است. این یک چیز مثبتی است که در تیم ما وجود دارد و من تا آخرین لحظه و تا آخرین نفس و تا زمانی که شانس پیروزی وجود داشته باشد، خواهم جنگید. شش امتیاز یا سه امتیاز برای ما فرقی نمی کند. 9 هفته و 27 امتیاز است که امتیاز کمی نیست و بازی با استقلال یک امتیاز است چون خیلی چیزها را تکان می دهد. تیم ما در داخل امیدوار است. با صحبت هایی که در تیم می بینم تنها چیزی که در تیم ما وجود ندارد ناامیدی است. ما پر از امید و خوش بینی هستیم و تا آخرین لحظه با هم می جنگیم.

* فکر می کردم نتیجه را متوجه شدید و اشتباه حامد لک و همچنین نتیجه بازی استقلال، تیم را تحت فشار گذاشت.
حامد لک گالری است که در آسیا خودش را نشان داده است. به هر حال فوتبال است و حامد بدی خود را نشان داد. ما نباید کلین شیت های او در آسیا و بازی های درخشانی که انجام داد را فراموش کنیم. اینجا فوتبال است و یک روز روز بازیکن نیست. از نظر هجومی خوب شروع کردیم و آماده بودیم با سه امتیاز بازی بسیار خوبی ارائه دهیم. تیم صنعت نفت را خیلی خوب آنالیز کردیم و آماده برد بودیم و حتی بعد از گل اول کاملا حمله کردیم و در هر دو نیمه موقعیت های زیادی داشتیم، اما وقتی توپ گل نشد، قطعاً بازنده بازی هستید. . این نیز زمانی اتفاق می افتد که توپ ها گل نمی شوند. اوایل بازی برای حامد لک اتفاقی افتاد اما حامد گلر قوی است و در آسیا ظاهر شد. گاهی اوقات روی بازیکن فشار می آید یا روز او نیست و متاسفانه این اتفاق می افتد، اما اگر از موقعیت هایمان استفاده می کردیم شاید حامد جبران می شد. ما تلاش کردیم و در بین نیمه ها همه برای گلزنی آماده بودیم، اما متأسفانه از موقعیت ها استفاده نکردیم و بازی بسیار مهمی را از دست دادیم.

وی در گفتگوی امروز با خبرنگار ما در حالی که راهی محل تمرین پرسپولیس بود به سوالاتی در مورد وضعیت پرسپولیس و همچنین شکست در آبادان پاسخ داد. شما در حال خواندن این گفتگو هستید:

* به صنعت نفت باختی و برخی از هواداران فکر می کنند در کنار باخت، نمایش خوبی ارائه ندادی.
طبق آمار و عملکردی که داشتیم مستحق برد با دو گل بودیم اما متاسفانه سهل انگاری کردیم و موقعیت های زیادی را از دست دادیم. فرصت های زیادی داشتیم که بتوانیم استفاده کنیم. در بازی‌ای که شما دعوت می‌شوید، اگر از فرصت‌ها استفاده نکنید، تیم مقابل انرژی می‌گیرد و در نهایت بازنده می‌شود. شما نباید یک فرصت را از دست بدهید، اما متاسفانه ما از 5-6 موقعیت 100% گذشتیم و چوب را خوردیم.

چرا اما چیزی به نام ناامیدی در پرسپولیس نمی بینم.

* قبول داری این باخت موجی از ناامیدی در بین هواداران ایجاد کرد؟ و چه دیدی از جو هواداران داخل تیم دارد؟
تفاوتی که این روزها پرسپولیس با سایر تیم ها دارد. اگر به تاریخ پرسپولیس نگاه کنید می بینید که شش امتیاز عقب افتادند و بردند، مقابل الدحیل باید سه گل می زدند و در سه دقیقه می زدند، در دربی در ده دقیقه سه گل می زدند و …. هر بازیکنی که بیاید در این شرایط خواهد بود. در حال حاضر هیچ ناامیدی در روحیه تیم ما وجود ندارد. درست است که برخی از طرفداران خیلی ناراحت هستند، اما حتی در حال و هوای اینستاگرام هم ناامیدی نمی بینم.

* الان صحبت از دربی است اما قبل از شهرآورد بازی مهمی دارید. بازی خارج از خانه است و اگر نتیجه نگیرید کار بسیار سختی خواهد بود.
مهمتر از دربی بازی نفت مسجد سلیمان است. این بدان معنا نیست که دربی در اولویت است و نفت مسجد سلیمان در اولویت است زیرا یک برد و سه امتیاز به دربی که منتظرش بودیم کمک می کند. پیروزی نفت مسجد سلیمان برای ما از هر چیزی مهمتر است و بعد از آن قطعا محکوم به پیروزی در دربی هستیم تا از نظر فنی و فوتبالی به حقمان برسد. ما از نظر فنی و فوتبال از همه تیم ها برتر هستیم. در دربی باید خیلی چیزها را نشان دهیم تا بتوانیم حقمان را بگیریم. برد در این بازی کمک زیادی به ما می کند تا در هفت بازی بعد از دربی امتیاز لازم را بگیریم و قهرمان شویم. ما الان به دربی فکر نمی کنیم. بازی با نفت مسجد سلیمان بازی بسیار سختی است اما برای رسیدن به دربی که همه آماده آن هستیم ابتدا باید از پل اول که نفت مسجد سلیمان بازی می کند عبور کنیم سپس در دریا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

* فکر می کنم در این دربی باید بیشتر پیروز شوید و شاید این میل به برد، برنده پرسپولیس در این بازی باشد. موافقید؟
بله، البته، در همه دربی ها هیچ کس به تساوی نمی رسد، اما شاید احتیاط بود. در این بازی هم قطعاً احتیاط وجود دارد و اینطور نیست که بی امان حمله کنیم، اما مطمئناً نیاز مبرمی به پیروزی در این بازی داریم و پیروزی در دربی ما را از همه لحاظ به حالت عادی برمی گرداند و امیدمان را چند برابر می کند. ما منتظر روز این بازی بودیم و این مشکل برای بعد از شکست مقابل نفت آبادان نیست، قبلا منتظر این بازی بودیم و آماده شدیم. انشاالله در این بازی با برد به جدول برگردیم. من به شخصه مشتاقانه منتظر این بازی هستم تا انشاالله بتوانیم بازی را ببریم.

* اتفاقاً در بین تمام نقدهای برخی از هواداران و صاحب نظران، نکته مثبت این است که شما سه امتیاز بیشتر از فصل گذشته دارید.
نسبت به پارسال امتیاز بیشتری گرفتیم. من کاری به این اتفاق ندارم و امتیازاتی که آنها دادند کار را کمی سخت کرد اما از پارسال امتیاز بیشتری کسب کردیم و بازی با صنعت نفت یک بازی کاملا یک طرفه بود. نیازی به گفتن نیست، زمانی که شما 70 درصد مالکیت توپ، 13 شوت و 500 پاس گل را در اختیار دارید. زمانی که بازی 1-0 بود، فقط باید دو ضربه از 13 شوت را تبدیل به گل می کردیم. متاسفانه این اتفاق نیفتاد اما چیزی تغییر نکرده است. بازی هایی که داریم، مخصوصا بازی های حضوری، می توانند به ما کمک کنند و همه چیز را تغییر دهند. برای اینکه اتفاقات خوبی برای تیم ما بیفتد صبر می طلبد زیرا آمار و عملکردی که ارائه می دهیم امیدوارکننده است و ما را امیدوار می کند که بتوانیم در بازی های بعدی عملکرد خوبی داشته باشیم.

این شکست موجی از انتقادات و ناامیدی را در میان جمعی از هواداران پرسپولیس به راه انداخت، اما مدافع چپ قرمزها این موضوع را باور نمی کند و فکر می کند هواداران به همراه بازیکنان و کادرفنی امیدوارند باشگاه را دنبال کنند و از تیم حمایت کنند. برنده شدن در بازی های بعدی و رسیدن به صدر جدول.

* آیا در درون تیم احساس کینه نسبت به حریف وجود دارد؟
من آن را کری خوانی نمی نامم. پرسپولیس در 5 سال گذشته پیروز شده است و ما به کری نیاز نداریم و اگر تلاش می کنیم به چیزی که لیاقتش را داریم برسیم، به کری نیازی نداریم. امیدوارم با تمرکز روی بازی با نفت، مسجد سلیمان و دربی را ببریم و انشاالله با اتحادی که در تیممان وجود دارد، موفق باشیم.

* قبل از بازی صنعت نفت در بازی مس رفسنجان هم یک پاس گل دادی که در مورد آن صحبتی نکردیم. چرا خودت به توپ زدی؟
در مسابقه قبل بعد از مصدومیت میلاد به طور اتفاقی وارد زمین شدم و سعی کردم تاثیرگذار باشم و خدا را شکر که این اتفاق افتاد. اگر آن توپ را می زدم، 50 درصد گل نمی زد. پاس دادن در این مواقع خیلی بهتر از بازی خودخواهانه با توپ است که 50 درصد شانس دارید و تیم نیاز به برد دارد. برای من پاس کردن همیشه در همه شرایط مهمتر است. من پاس گل را بیشتر از گل دوست دارم و در این مورد علاقه تیم مهم است. اینکه کدام بازیکن گل بزنم قطعاً اولویت دوم است و همان موقع به این موضوع فکر کردم و وقتی مهدی با من تماس گرفت و دیدم وضعیت بهتری نسبت به او دارد، او را انتخاب کردم و از انتخابم راضی هستم. اگر غیر از این انتخاب می کردم، خیانت به تیم بود. این باید برای همه بازیکنان اتفاق بیفتد و بازیکنی که تیم برای او مهم است باید در این شرایط این انتخاب ها را انجام دهد. امیدوارم در دیدارهای بعدی هم همین اتفاق برای من بیفتد و خیلی خوشحالم که توانستیم در بازی با مس رفسنجان پیروز شویم. این بازی هم بازی مهمی بود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پرسپولیس در روزی که علی شجاعی را در سمت چپ خط دفاعی خود داشت، مقابل صنعت نفت نمایشی هجومی داشت اما با شکست مقابل شاگردان منصوریان، فاصله خود را از بالای تخته به 6 امتیاز رساند.

* با هواداران چه صحبتی داری؟
امید آخرین چیزی است که در تیم ما خواهد مرد. مطمئن باشید تمام تلاش خود را می کنیم تا آنها را خوشحال کنیم و پیروزی در هر بازی بسیار مهم است. امیدوارم همیشه از تیم حمایت کنند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* قبل از شروع بازی می دانستید استقلال بازی را برده است؟
من واقعا اهل بازی نیستم ما باید روی کارمان تمرکز کنیم و اصلا بازی استقلال یا بازی های دیگر را دنبال نمی کنیم چون اگر تمرکزمان را در جای دیگری از دست بدهیم روی کارمان تاثیر می گذارد. ما فقط روی بازی های خودمان تمرکز کرده ایم و نتیجه بازی استقلال را نمی دانستیم.

* در آن دو سال به دلیل مصدومیت یا شاید ترافیک سنگین در خط دفاع و حمله نیمکت نشین بودی اما اعتراضی نکردی.
من وظیفه ام را انجام دادم. دوست دارم وقتی بازی می کنم کارآمد باشم. هیچ بازیکنی روی نیمکت پرسپولیس نباید ایرادی داشته باشد. این کاملاً یک معامله است که وقتی روی نیمکت می نشینید بیشتر تلاش می کنید و هر بار که بازی می کنید می توانید تلاش خود را نشان دهید. من همیشه سعی کرده ام از این قانون استفاده کنم. زمانی که بازی نمی‌کردم سعی می‌کردم تلاش و تمرینم را افزایش دهم و زمانی که بازی می‌کردم سعی می‌کردم بهترین فرم خود را نشان دهم.


سرویس خبر شماره: 1814441 |
18 مارس 1400 ساعت 10:29 |
3,414 |

2نظرات

امید آخرین چیزی است که در تیم ما خواهد مرد