شهر منچستر؛ بهترین دشمنان!/ آخرین نبرد لیگ برتر بین کلوپ و پپ

در هفته بیست و هشتم لیگ برتر انگلیس، نبردی رخ خواهد داد که می تواند سرنوشت قهرمان این لیگ را رقم بزند. لیورپول لیورپول از ساعت 19:15 در ورزشگاه آنفیلد میزبان رقیب همیشگی سال های اخیر خود یعنی منچسترسیتی است.

لیورپول؛ شروع به پرواز کن

این دیدار برای یورگن کلوپ در آخرین ماه های حضورش روی نیمکت لیورپول بسیار مهم خواهد بود. شاید این نبرد با گواردیولا برای او مهمتر از هر رویارویی قبلی باشد. لیورپول بدون باخت در آنفیلد امیدوار است پرواز را با 3 امتیاز آغاز کند! اگر لیورپول موفق شود برای دومین بار در آخرین فصل کلوپ جام را بالای سر ببرد، رویایی به حقیقت می پیوندد. لیورپول که این فصل فقط در لندن شکست خورده است، می تواند به حمایت تیفوسی ها در KOP امیدوار باشد. با پیشرفتی که با وجود مصدومیت‌های متعدد داشته‌اند، آن‌قدر باهوش به نظر می‌رسند که نمی‌توانند به راحتی از رقبای اصلی خود و قهرمان فصل گذشته لیگ برتر پیشی بگیرند. شاید به اندازه فشار هواداران، شانس قهرمانی لیورپول در این دیدار بیشتر باشد.

شهر منچستر؛ کلمه؟ داخل زمین!

پپ گواردیولا در آستانه آخرین جدال لیگ برتر با کلوپ گفت که دارند نشان می دهند که چه هستند! منچسترسیتی در این فصل شکست نخورده و تا جایی که ممکن است امتیاز کسب کرده است. اما نقطه ضعف این است که مانند لیورپول، شکست‌های آن‌ها فقط شکست خورده است و حالا سیتیزن‌ها خانه را ترک کرده‌اند تا شانس خود را در پیروزی نه چندان دور در مرسی ساید امتحان کنند. تساوی ممکن است درد بزرگ سیتی را دوا نکند، اما آنها را امیدوار نگه می دارد. با این حال، هر دو تیم 3 امتیاز و راحت تر فکر می کنند. باید دید پپ واقعا حرف آخر را در زمین خواهد زد یا این روزها بازی را به لیورپول هیجان انگیز واگذار خواهد کرد.

آخرین مسابقه
در 25 نوامبر 2023، در اولین بازی فصل جاری لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی و لیورپول در ورزشگاه اتحاد به تساوی 1-1 دست یافتند. در این دیدار هلند برای سیتی و آرنولد برای لیورپول گلزنی کردند.

آمار بازی
193) در 193 بازی قبلی بین لیورپول و منچسترسیتی، قرمزها 92 برد و آبی ها 50 برد و 52 بازی نیز مساوی شده است. اولین دیدار دو تیم در آوریل 1896 یعنی 127 سال پیش برگزار شد.
53) در تاریخ لیگ برتر انگلیس، این دو تیم 53 بار به مصاف هم رفته اند که لیورپول در 21 بازی و منچسترسیتی 13 برد به دست آورده اند. 20 دیدار این دو تیم با تساوی به پایان رسید.
6) در 6 بازی اخیر این دو تیم در لیگ برتر در آنفیلد، لیورپول 3 برد، 2 تساوی و منچسترسیتی 1 برد.
13) لیورپول در این فصل در آنفیلد شکست نخورده است. 11 برد و 2 تساوی حاصل کار این تیم در 13 دیدار خانگی است. منچسترسیتی این رکورد را با لیورپول به اشتراک می گذارد، با این تفاوت که آنها در 14 بازی در اتحاد شکست نخورده اند.
29) یورگن کلوپ و پپ گواردیولا دشمنان نزدیکی هستند. در ۲۹ مبارزه این دو تکنسین قدرتمند دنیای فوتبال، یورگن ۱۲ بار و پپ ۱۱ بار پیروز شدند. 6 دیدار این دو سرمربی با تساوی به پایان رسید.
18) ارلینگ هالند، ستاره گلزن منچسترسیتی، بار دیگر مدعی اصلی کسب عنوان آقای گل است. او 18 گل به ثمر رسانده و محمد صلاح با 15 گل به دنبال ستاره سیتی است.

مجروح و محروم
آلیسون بکر، تیاگو آلکانتارا، ترنت الکساندر-آرنولد، جوئل ماتیپ، دیوگو جوتا، رایان کراوونبرچ، کورتیس جونز و استفان بایچتیک قطعا این دیدار حساس را از دست دادند. ابراهیما کوناته پس از رهایی از مصدومیت به احتمال زیاد به این مسابقه خواهد رسید. جک گریلیش تنها غایب دائمی منچسترسیتی برای نبرد آنفیلد است. جرمی دوکو و متئوس نونس نیز مصدوم هستند اما می توانند به این بازی برسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
کلهر، گومز، کوناته، ون دایک، رابرتسون، سوبوسلای، اندو، مک آلیستر، صلاح، دیاس و نونس
شهر منچستر: ادرسون، واکر، استونز، دیاس، آکه، رودری، سیلوا، دی بروین، فودن، آلوارز و هلند

سرویس اخبار فوتبال خارجی