شهر منچستر؛ دشمنی یا دوستی / این بازی سرنوشت جام را رقم می زند

از ساعت 22:30 دیداری سرنوشت ساز در لندن آغاز می شود، دیداری از هفته سی و چهارم لیگ برتر انگلیس بین تاتنهام و منچستر سیتی که نتیجه آن در تعیین قهرمان تاثیرگذار خواهد بود.

تاتنهام؛ به دشمن لطف کن

هواداران تاتنهام امشب دچار اختلال روانی می شوند! آنها از یک طرف می خواهند تیمشان در یک مسابقه بزرگ پیروز شود و شانس حضور در لیگ قهرمانان اروپا فصل آینده را از دست ندهد، از طرف دیگر امتیاز گرفتن از سیتی به دشمن دیرینه آنها یعنی آرسنال کمک می کند تا قهرمان شود. قهرمانی تیم آنگه پستکوغلو که فصل را با آنها خوب شروع کرد و مسیر بدی را طی کرد، حالا به دنبال پایان خوشی است. آن ها 4 بازی متوالی را باختند که بازی های بزرگی برابر نیوکاسل، آرسنال، چلسی و لیورپول بود و حالا به دنبال غرامت مقابل سیتی هستند. آیا تاتنهام که با شرایط ایده آل فاصله زیادی دارد، نام قهرمان را تغییر خواهد داد؟

شهر منچستر؛ فنجان را اینجا بردار

سیتی همیشه به موقع بیدار می شود و وقتی همه فکر می کنند کارشان تمام شده است، برمی گردد. سال 2024 یک سال خوب دیگر برای پپ گواردیولا و شاگردانش بود و آنها با یک روند بدون شکست در لیگ برتر به جام بعدی راه یافتند. از این به بعد تنها 2 پیروزی برای بالا بردن جام کافی است. درست در ماه‌هایی که فکر می‌کردیم آرسنال یا لیورپول جام سیتیزن‌ها را در این فصل به دست می‌آورند، همه چیز تغییر کرد. در لندن، سیتی می تواند تصویر خود را روی جام بگذارد و هفته آینده در شفیلد جام را بالای سر ببرد. شاید این قهرمانی با رقابتی فشرده برای گواردیولا جذاب تر از همیشه باشد.

آخرین مسابقه
در 26 ژانویه 2024، در چهارمین دوره جام حذفی انگلیس، منچسترسیتی با یک گل در لندن مقابل تاتنهام پیروز شد. تک گل این دیدار آکه زننده بود.

آمار بازی
53) در 53 دیدار تاتنهام و منچسترسیتی در لیگ برتر، اسپرز 28 برد، سیتی 17 برد و 8 دیدار این دو تیم با تساوی به پایان رسیده است.
10) در 10 دیدار اخیر این دو تیم، آمار تاتنهام بهتر است. این تیم 5 برد، سیتی 3 برد و 2 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.
0) تاتنهام در آستانه آخرین بازی خانگی خود در لیگ برتر هنوز امتیازات را با رقبای خود تقسیم نکرده است. اسپرز در ورزشگاه خود 13 برد و 5 باخت داشته است.
21) منچستریونایتد به موقع بلند شد. سیتی از زمان باخت به استون ویلا در دسامبر 2023، 21 بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته است. 17 پیروزی و 4 تساوی حاصل تیم پپ گواردیولا بوده است.
7) هیونگ مین سون ستاره تاتنهام خاطرات خوبی از منچسترسیتی دارد و در 12 بازی مقابل این تیم 7 گل به ثمر رسانده است.
25) ارلینگ هالند در لیگ برتر فاصله چندانی با آقای گلی ندارد. او 25 گل دارد و نزدیکترین تعقیب کننده هم تیمی سابقش کول پالمر است که 21 گل برای چلسی به ثمر رساند.

مجروح و محروم
ریچارلیسون، تیمو ورنر، بن دیویس، مانور سولومون، رایان سسنیون، فریزر فورستر و دستینی اودوگی مصدومان اسپرز برای این مسابقه هستند. منچسترسیتی با تمام قدرت وارد این منطقه حساس خواهد شد.

ترکیب احتمالی دو تیم
تاتنهام:
ویکاریو، پورو، رومرو، ون دی وان، امرسون، بیسوما، بنتانکور، کولوسوفسکی، مدیسون، جانسون و سون
شهر منچستر: ادرسون، واکر، استونز، دیاس، گواردیولا، سیلوا، رودری، دی بروین، دوکو، هالند و فودن

سرویس اخبار فوتبال خارجی