شکایت استقلالی ها ستاره آبی ها را به امارات و قطر کشاند/ تمدید واریا غفوری با جدایی یک بازیکن!

باشگاه استقلال از مدیر برنامه های کوین یاماگا شکایت کرد که ساپینتو پس از تماشای فیلم بازی های فصل بیست و یکم استقلال، اصرار داشت که این بازیکن فرانسوی تحت هر شرایطی در استقلال بماند. در واقع یاماگا یکی از بازیکنان مورد تایید سرمربی استقلال است و می خواهد فصل بیست و دوم را با این بازیکن آغاز کند.
این در حالی است که قرار است تمرینات استقلال از روز چهارشنبه آغاز شود، خبری از بازگشت یاماگا نیست و باشگاه استقلال بلیتی برای از سرگیری تمرینات بازیکن خود تهیه نکرده است و از این رو احتمال جدایی هافبک-مهاجم وجود دارد. des Bleus نیز که با این باشگاه قرارداد دارد، افزایش خواهد یافت.
روزی که یاماگا با باشگاه استقلال قرارداد دو ساله امضا کرد، بند جدایی را در قراردادش گنجاند و در صورت داشتن پیشنهاد از تیم های خارجی می تواند با پرداخت 150 هزار دلار از این باشگاه جدا شود. این بند پس از شکایت رسمی باشگاه استقلال از مدیر برنامه های یاماگا قابل فعال شدن است و این بازیکن از استقلال جدا می شود و در فصل بیست و دوم در استقلال دیده نمی شود. بعید نیست رئیس برنامه یاماگا برای پاسخ به شکایت باشگاه استقلال این بازیکن را به حضور در تیم های خارجی تشویق کند، حتی اگر قبلا در صفحه شخصی خود دیده باشیم که شخص مورد نظر صراحتاً انتقال این بازیکن را تکذیب کرده است. بازیکن تحت قراردادش در امارات یا لیگ قطر پرده برداشته شده است. در واقع شاید شکایت استقلال باعث جدایی یاماگا از استقلال شود و آن بازیکن هم مثل رودی جستد از استقلال جدا شود.
اگرچه مدیران باشگاه استقلال از قرارداد دو ساله این بازیکن راضی هستند اما یاماگا اهرم جدایی از استقلال را دارد و می تواند با پرداخت مبلغ انتقال این باشگاه را ترک کند.
آنچه مسلم است این است که در شرایط فعلی باشگاه استقلال باید هر چه زودتر تکلیف خود را با این بازیکن بداند. اگر قرارداد آنقدر سفت و سخت است که یمگا باید به تمرینات استقلال برگردد، مشکلی وجود ندارد و یمگا باید از روز چهارشنبه در تمرین استقلال دیده شود، اما اگر باشگاه استقلال دست این بازیکن را برای رفتن باز گذاشته است که هنوز ادامه دارد. آنها انشعاب را در قراردادشان گنجانده اند و یاماگا هم قبل از امضای قرارداد همین کار را کرده است، حفظ این بازیکن که فصل گذشته 10 بار برای استقلال گلزنی کرده سخت می شود.

اقامت واریا منوط به جدایی از یاماگا است
در کنار اعلام خبر جدایی کوین یمگا و احتمال عدم حضور این بازیکن در لیست استقلال در فصل آینده، خبرهایی از تصمیم جدید واریا غفوری از مرکز استقلال نیز به گوش می رسد که شاید بی ارتباط با موضوع جدایی یمگا نباشد. واریا توانایی بازی در موقعیت گوش راست را دارد و می تواند در پستی بازی کند که فصل گذشته یاماگا بیشتر در آن حضور داشت. البته اختلاف بین او و باشگاه استقلال هنوز حل نشده است و هیچکس دقیقا نمی داند مدیران باشگاه استقلال چه تصمیمی در خصوص تمدید قرارداد این بازیکن با باشگاه استقلال گرفته اند. حتی واریا حاضر به امضای قرارداد با فولاد خوزستان نشد و همچنان منتظر اقدام باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد است. بدون شک در صورت جدایی یاماگا از استقلال، شانس وریا برای حضور مجدد در تیم استقلال بیشتر می شود و این بازیکن دوباره برای استقلال به میدان می رود. البته ایده آل استقلال حفظ تمام سرمایه است، اما فصل گذشته حضور تومن حردانی، غفوری و یاماگا جناح راست استقلال را بسیار ترسناک کرد و اگر همه این بازیکنان در تمرینات استقلال فصل آینده حضور داشته باشند، وجود خواهد داشت. به موفقیت استقلال در لیگ بیشتر امیدوار باشید، بیست و دومین می شود. استقلال واقعاً به تمام شتاب فصل قبل نیاز دارد که این سه بازیکن در بالاترین سطح آمادگی و کارایی بودند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال