صحبت جنجالی کریمی درباره کی روش و اسکوچیچ!


سرویس خبر شماره: 1834494
29 تیر 1401 @ 22:32 |
54 هزار |

8نقطه نظر

ما نمی توانیم مورینیو یا بهترین مربی جهان را بیاوریم

* بازیکنان جدید پرسپولیس باید خودشان را کنترل کنند
این پیشکسوت سرخپوش درباره شرایط این تیم بیان کرد: بازیکنان جدید بازیکنان شناخته شده هستند. علیرضا بیرانوند و همچنین پورعلیگنجی که در قطر و چین بازی کرده و سروش رفیعی نیز. تعدادی بازیکن جدید هم آمدند. شرایط پرسپولیس و استقلال به گونه ای است که باید خودشان را کنترل کنند و برای تیمشان مثمر ثمر باشند.

* جام جهانی می تواند یک بازی تدارکاتی برای جام ملت ها باشد
وی در خصوص تغییرات فوتبال ایران و مقایسه آن با سایر کشورها گفت: در تیم های عربی پول دارید و مربی را اخراج می کنید و مربی خوب دیگری می آورید و اشکالی ندارد. اما وقتی مربی خوبی دارید باید به او زمان بدهید. هیچکدام از ما انتظار نداریم تیممان به فینال جام جهانی برسد، خیلی خوب است که بازی های خوبی انجام دهیم و مثل دوره های قبل مردم را خوشحال کنیم. جام جهانی می تواند بازی های تدارکاتی خوبی برای جام ملت های آسیا باشد زیرا نمی توانیم بازی های دوستانه خوبی داشته باشیم. همانطور که می بینید قبل از مهم ترین تورنمنت فوتبال نتوانستیم یک بازی دوستانه انجام دهیم.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، علی کریمی، پیشکسوت تیم ملی در همایشی که روی صحنه می رفت، درباره وضعیت فوتبال ایران صحبت کرد و با انتقاد از “کمبود جذب اسکوچیچ”، مسئولیت اصلی را در قبال فعلی عنوان کرد. وضعیت فوتبال ایران به تصمیم گیرندگان فوتبال.

* هنوز ردپایی از آن در فوتبال وجود دارد
علی کریمی در ابتدای گفت و گو با محمدرضا احمدی گفت: طبق معمول در سال های اخیر این اتفاقات افتاده و در انتخابات جدید هم می بینیم که افرادی آمده اند که هنوز ردپایشان باقی است و الان برای ثبت نام می آیند. خیلی راحت

* شرایط پرسپولیس با بقیه دنیا فرق دارد
وی افزود: جو پرسپولیس با سایر تیم ها بسیار متفاوت است و از هر نظر همین طور است. نه اینکه قصد توهین به تیم های دیگر را داشته باشم، اما شرایط پرسپولیس و استقلال واقعا با سایر تیم ها متفاوت است. امیدوارم بازیکنان جدید پرسپولیس خوب بازی کنند. آنها فصل گذشته عملکردی رویایی داشتند و ستاره های لیگ بودند، امیدوارم به ثمر بنشینند.

* اسکوچیچ نتوانست اشتیاق خود را نشان دهد
ستاره سابق تیم ملی درباره نظر کمیته فنی درباره اسکوچیچ توضیح داد: کمیته فنی فدراسیون اشتباه بزرگی انجام داد. قبل از اخراج مربی، ابتدا باید جایگزینی را انتخاب می کردند. آنها یک مربی را در حالی اخراج کردند که اصلاً جایگزینی نداشتند. کسانی که گزینه بودند این پیشنهاد را رد کردند. نمی دانم این پیشنهادها رسمی بود یا نه، اما در رسانه ها شنیدیم. پس از محرومیت سرمربی تیم ملی هیچ یک از گزینه ها این پیشنهاد را نپذیرفتند و در نهایت دوباره سراغ آقای اسکوچیچ رفتند. نظر من این است که اسکوچیچ اشتباهات زیادی مرتکب شد و حداقل علاقه ای به بازیکنان نشان نداد که به او احترام بگذارند. ما در زمان اسکوچیچ ارزان ترین صعود را داشتیم و تومان تنها مربی خارجی است که قرارداد بسته است.

نظر من این است که اسکوچیچ اشتباهات زیادی مرتکب شد و حداقل نتوانست علاقه ای به بازیکنان نشان دهد که به او احترام بگذارند، اما ما ارزان ترین ترقی را با او گرفتیم.

کریمی درباره دوران کارلوس کی روش نیز اظهارات انتقادی کرد و درباره جام جهانی هم گفت که این مسابقات می تواند یک بازی تدارکاتی برای آماده سازی جام ملت ها باشد زیرا ایران نمی تواند بازی دوستانه برگزار کند.

* اسکوچیچ ما را با 100 هزار دلار به جام جهانی برد
کریمی سپس توضیح داد: می خواهم به زمان آقای کارلوس کی روش برگردم. آن زمان ما صعود کردیم اما به چه قیمتی؟ کسی مثل کی‌روش 2.5 میلیون دلار و اسکوچیچ که صعود آسان‌تر را انجام داد، 100 هزار دلار هزینه داشت. اشتباهات اسکوچیچ را قبول دارم اما در این مرحله اگر مورینیو را بیاوریم کاری از دستش بر نمی آید. بهترین مربی دنیا هم نیاز به زمان دارد حالا می خواهیم با یک فدراسیون ورشکسته و کلی بدهی مواجه شویم که پاداش های زیادی از تیم های مختلف پرداخت نشده است. مربی رو عوض کن

* فقط می خواستم بهانه غیر فوتبالی را بگیرم
کریمی درباره حضورش در انتخابات قبلی فدراسیون توضیح داد: از همان روز اول که وارد بحث انتخابات شدم و با بزرگانی مثل آقای دادکان مشورت کردم، می دانستم که اینطور می شود. در زمان برکناری آقای عزیزخادم اگر در انتخابات شرکت نمی کردیم، می گفتند چرا الان که حضور فوتبالی ها آزاد بود، نیامدند تا رئیس جمهور شوند؟ قبلا هم گفته بودم اگر فوتبالیستی بیاید شرکت نمی کنم و فقط خواستم از او عذرخواهی کنم.



مجله اخبار فوتبال داخلی