صحبت های عرفانی مورائیس خطاب به پرسپولیس و ذوب آهن

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اگر کسی میانه صحبت های مورائیس را در نشست خبری پیش از بازی با ذوب آهن بشنود یا تماشا کند، شاید خیلی از صحبت های او را متوجه نشود. اما فوتبال با همه فراز و نشیب هایش همیشه ورزش دور هم جمع کردن مردم بوده است و این مشکلی است که خوزه مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان در دیدار تدارکاتی مقابل ذوب آهن بارها به آن اشاره کرد.
موریس با همین دید عارفانه به اعتراض هواداران پرسپولیس به بازی زنیت، افزایش قیمت بلیت بازی رفت شهرورد توسط ذوب آهن و همچنین اعتراضات مکرر به داوری در فوتبال ایران پاسخ داد. یک انسان دیگر

این نشست خبری جالب و خواندنی را از دست ندهید.

پس از صحبت های موریس، خبرنگاران سوالات خود را به شرح زیر مطرح کردند که سرمربی پرتغالی سپاهان به آنها پاسخ داد.

* برگردیم به بازی سپاهان و زنیت. سپاهان تیم پرافتخار و زنیت روسیه است. ما به مربیان دیگری که می گویند بازی ها به خاطر این بازی به تعویق افتاده است، کاری نداریم. به هر حال لیگ به خاطر آنها به تعویق افتاد. اما می خواهم از شما بپرسم اگر خودتان مربی سپاهان نبودید در اواسط قهرمانی باز هم قبول می کردید این مسابقه را در دوران قهرمانی برای تیم دیگری برگزار کنید؟
مورایس – من قبلاً به این سؤال پاسخ داده بودم و گفتم که اگر یکی از بازی های من برای بازی دوستانه تیم دیگری لغو یا به تعویق بیفتد بسیار خوشحال خواهم شد. من اینطوری چیزها را می بینم و می فهمم. زیرا این فرصتی است برای بازیکنان، هواداران و کشور برای دور هم جمع شدن. برای گرد هم آوردن کشورها روابط بین بازیکنان و دو باشگاه پشت این موضوع نکات مثبت زیادی نهفته است. من بسیار بسیار خوشحال خواهم شد. من مخالفت نمی کنم و تبریک می گویم. اگر تیم دیگری چنین شرایطی برای ما داشت، خوشحال می شوم بازی دوستانه این تیم را از نزدیک دنبال کنم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با آرامشی مثال زدنی در کنفرانس پیش از دربی اصفهان حاضر شد و با نگاه خاص و منحصر به فرد خود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

صحبت های عرفانی مورائیس خطاب به پرسپولیس و ذوب آهن


سرویس خبر شماره: 1870230
24 فوریه 1401 در 10:29 ب.ظ
76.3K |

37نقطه نظر

فراموش کنیم و معنای فوتبال باشیم.

* می خواستم در مورد داوران بپرسم. این روزها تیم هایی که در لیگ حضور دارند درباره داوری اظهارنظر می کنند و اعتراف می کنند که به آنها ظلم شده است. با توجه به اینکه VAR در فوتبال ایران نیست، نگران مسائل داوری نیستید؟
موریس – نه. به نظر من مشکلی عادیه به عنوان یک انسان، ما فقط شادی خود را به رخ نمی کشیم. ما هم گاهی از چیزهایی شکایت می کنیم. اما شما باید به شیوه اعتراض آنها احترام بگذارید زیرا گاهی اوقات من هم از برخی چیزها شکایت می کنم. من به احساسات و عواطف دیگران احترام می گذارم. من کاری در مورد آن ندارم. من هنوز از این چیزها شکایت نکردم، حداقل به طور رسمی. چیزی که می بینیم این روزها همه روی نیمکت اعتراض می کنند. همه می ایستند و تصمیمات داوری را به چالش می کشند، اما ما همیشه بهترین تصمیم ها را نمی گیریم، بنابراین باید مدام از خودمان شکایت کنیم. اگر بخواهیم شکایت کنیم، جای شکایت زیاد است. پس مثبت فکر کنیم و به چیزهای خوبی که خداوند به ما داده فکر کنیم و خدا را شکر کنیم که زنده و سالم هستیم و می توانیم هر روز لبخند بزنیم.

* شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا خبرنگاران از شما سوالات فنی نمی پرسند. سپاهان الان خیلی آماده است و همکارانم دوست دارند بازی را ببینند. آخرین سوال مربوط به وضعیت کادر فنی شماست. تیم پزشکی قوی، بدنساز بزرگی که بر خلاف فصول قبل مصدوم را به موقع آورد و… دوست دارم آقای مورائیس هم در این مورد صحبت کنند.

امیدوارم بعد از بازی فردا خوشحال باشیم
وی سپس درباره این بازی گفت: دربی در پیش داریم و بازی ای است که نمی توانم زیاد درباره آن صحبت کنم، دربی یک بازی احساسی است که همه دوست دارند برنده آن شوند. خوشحالم که هواداران همچنان مانند بازی رفت در ورزشگاه هستند. انتظار یک بازی باکیفیت را دارم تا هواداران حاضر در ورزشگاه بتوانند بازی باکیفیتی را تماشا کنند. ما اهداف خودمان را داریم و برای پیروزی در این بازی تلاش کردیم. امیدوارم خوشحال باشیم؛ نه تنها امروز بلکه فردا بعد از بازی هم خوشحال باشیم.»

* آخرین کلمه ؟
آخرین نکته من این است که امیدوارم همه بتوانیم با هم در صلح زندگی کنیم. می توانیم با هم قدم برداریم و فوتبال کشور را بسازیم و توسعه دهیم تا بتوانیم به آن افتخار کنیم. بیایید به تصمیمی که با هم گرفتیم افتخار کنیم. با این کار می توانیم در فوتبال و جامعه پیشرفت کنیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

مورایس – از افراد باشگاه متشکرم. هدف ما پیشرفت برای رسیدن به بهترین سطح و حتی رساندن باشگاه به بهترین سطح است. از داشتن چنین کادری بسیار خوشحالم. نه فقط کادر پزشکی اما بقیه کارکنان من نیز سخت کار می کنند. حتی تیم های تامین ناصر، محمودی، منصور. بسیاری از افرادی که در باشگاه هستند. خانم ها و آقایانی که در باشگاه کار می کنند و همیشه سعی می کنند بهترین ها را به ما بدهند. از یادآوری شما بسیار سپاسگزارم. چون گاهی اوقات شلوغی باعث می شود این مسائل را مطرح کنیم. از تک تک آنها تشکر می کنم.

*بابت قیمت بلیت به باشگاه سپاهان تبریک می گویم
در این جلسه مورایس اشعار خود را به طعنه آغاز کرد. اشاره ای به باشگاه همشهری با توجه به افزایش قیمت بلیت دربی در بازی شد و ادامه داد: اولین چیزی که می خواهم در مورد بازی بگویم این است که به باشگاه سپاهان تبریک می گویم که قیمت بلیت برای هواداران یکسان است. از هر دو تیم یادم هست هواداران سپاهان در بازی رفت پول بیشتری دادند. فوتبال مترادف با جوانمردی و برابری است. ما اینجا هستیم تا مردم را راضی نگه داریم و کار را برای گروهی از مردم که می خواهند بازی را ببینند سخت کنیم، درست نیست.
* با تشکر از باشگاه ذوب آهن به خاطر برخورد گرمشان
مورایس که با خونسردی صحبت می کرد سپس با تمجید از باشگاه ذوب آهن و رفتارش با او گفت: دومین نکته ای که می خواهم به آن اشاره کنم تشکر از باشگاه ذوب آهن است. چون برای دیدن آخرین بازی آنها مقابل ملوان به ورزشگاه رفتم و هر بار که آنجا می روم همان استقبال گرم را از من می کنند. از هیئت مدیره و مدیرعامل ذوب آهن تشکر می کنم. این رفتار در واقع چیزی است که فوتبال را تعریف می کند.”

1757452

* به نظر می رسد جنگی علیه سپاهان شروع شده است. در هفته های اخیر در کنفرانس ها این موضوع مطرح شد که چرا سپاهان باید با زنیت بازی دوستانه انجام دهد.
مورایس- باشگاه زنیت یک باشگاه معتبر در اروپا است. او در مسابقات بین المللی بازی می کند. باشگاهی از روسیه روابط دو کشور را همه می دانند. فوتبال برای گرد هم آوردن مردم ساخته شده است. فکر می کنم این فرصت خوبی است تا بفهمیم و احساس کنیم که در دنیا تنها نیستیم. ما به هم نیاز داریم و باید با هم باشیم. فوتبال همین است. این.
سپس ادامه داد: زمانی را به یاد دارم که من سرمربی تیم منتخب لیگ کره جنوبی بودم و از تیم یوونتوس برای یک بازی دوستانه به کره دعوت شد. من در بازی های دوستانه با رئال مادرید، اینتر و چلسی در کشورهای دیگر شرکت کردم. اتفاقا خیلی خوشحالم که چنین اتفاقی افتاد و می خواهیم با تیم کشور دیگری بازی کنیم. این فرصتی است برای بازیکنان، برای هوادارانی که فرصت دیدن بازی های اروپایی را نداشته اند. فکر می کنم باید کمی خودخواهی را کنار بگذاریم، چون فوتبال فقط برای ما نیست. فوتبال برای مردم و هواداران است و نگوییم ما هستیم، خودمان، خودمان… کمی خودخواهی را کنار بگذاریم و این فوتبال برای مردم باشد. بیایید یک تصویر بزرگتر ببینیم.