طارمی با سبقت گرفتن از هالک سوپرمن پورتو می شود!


سرویس خبر شماره: 1985062
15 دسامبر 1402 در 6:41 ب.ظ.
3.9 هزار امتیاز خبر|

6نقطه نظر

گراش اوجوگو: او در سطحی باورنکردنی است

مهدی طارمی از نظر نفوذ روی گل های پورتو موفق شد به غول برزیلی برسد.

طارمی با سبقت گرفتن از هالک سوپرمن پورتو می شود!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پورتو امشب در شرایطی به مصاف استوریل پرایا می رود که مهدی طارمی این فرصت را دارد که به طور کامل از غول برزیلی جدا شود و دومین بازیکن موثر پورتو در قرن جدید شود.

روزنامه اوجوگو در مقاله ای که امروز منتشر کرد، می نویسد که عملکرد و گل مهدی طارمی به فامالیسائو، او را در کنار هالک در رده دوم تعیین کننده ترین بازیکنان قرن حاضر پورتو قرار داد و 13 اثر مستقیم روی رکورد جادویی دکو داشت. گل اژدها

1963212

در این گزارش مشخص شده است:
مهدی همچنان امیدوار است رکورد 140 گل و پاس گل “جادوگر” را پشت سر بگذارد، زیرا تنها 13 گل و پاس گل با این رکورد فاصله دارد و کمترین تاثیر طارمی روی گل های پورتو در فصل 2020 – 2021 بود که 35 گل به ثمر رساند. تیم نقش مستقیم داشت. (همه این آمار بدون جریمه به دست می آید.)

همانطور که سرمربی پورتو قبل از رویارویی با فامالیسائو می به آن اشاره کرد، وظیفه یک مهاجم، در نوع بازی‌ای که سرجیو کونسیکائو مدنظر دارد، تنها به گلزنی و دادن پاس گل محدود نمی‌شود، بلکه به لطف گل‌ها یا پاس گل‌ها. طارمی وارد تاریخ این باشگاه شده است. .

این ملی پوش ایرانی با گلی که روز شنبه مقابل فامالیسائو به ثمر رساند نه تنها به جکسون مارتینز (مقام دوم) در فهرست بهترین گلزنان خارجی آبی و سفیدها نزدیک شد، بلکه در رده بندی بازیکنانی که در گلزنان نقش داشتند نیز نزدیک شد. بیشترین گل برای پورتو در این قرن، آنها با هالک برابری کردند. این مهاجم به رکورد 127 گل و پاس گل رسید.

1963214

دکو اکنون تنها بازیکنی است که از مهدی جلوتر است و ایرانی می تواند رکورد 140 ماجیکو را جابجا کند. اگرچه روند گلزنی طارمی کم شده است اما او در این فصل 4 گل به ثمر رسانده و 3 پاس گل داده است.

حقیقت این است که خط گل های «شاهزاده ایرانی» (لقبی که هواداران پورتو به او داده اند) هرگز به طور کامل کاهش نیافته است و دقیقاً تفاوت او با هالک در همین است. از 127 تاثیر هالک روی گل های پورتو، 77 گل و 50 پاس گل بوده که این بازیکن ایرانی با 84 گل و 43 پاس گل به این رقم رسیده است.

با توجه به موقعیت طارمی و هالاک در زمین این آمار غیرعادی نیست اما در مورد دکو و کوراشما (چهارمین لیست) تعداد پاس گل های آنها بیشتر از گل هایی است که به ثمر رسانده اند.

1963213

یک چیز قطعی به نظر می رسد: از آنجایی که تمدید قرارداد طارمی بعید است (همانطور که پینتو دا کوستا گفته است)، هر اتفاقی که از این به بعد رخ دهد، طارمی همیشه میراثی در پورتو در سطح بهترین بازیکنانی خواهد بود که تا به حال نماینده باشگاه بوده اند. یادآوری شود.

مجله اخبار فوتبال داخلی