طارمی همه پیش بینی ها را تغییر داد!

طارمی که پیش از این در لیگ قهرمانان دو پاس گل داده بود، در دقیقه 13 در نقش گلزن ظاهر شد و با دید عالی و توپی چشم نواز، گالنو را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه این بازیکن برگشت. به یک هدف، کار نکرد و ناموفق بود.

در ادامه، یاران طارمی موفق شدند بازی را مدیریت کنند و در نیمه اول بازی مقابل اتلتیکو مادرید با نتیجه 2 بر صفر به برتری برسند و بیش از هر زمان دیگری برای برتری در گروه B لیگ قهرمانان اروپا خوشبین شوند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مهدی طارمی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را ناامیدکننده آغاز کرد و در هفته اول مقابل اتلتیکو مادرید با دریافت دو کارت زرد از زمین بازی اخراج شد. او بازی دوم مقابل کلوب بروژ بلژیک را از دست خواهد داد اما پایان محرومیت و بازگشت این ستاره ایرانی سرنوشت پورتو را نیز تغییر داده است.

اگرچه اتلتیکو نیمه دوم را با دو حمله جدی آغاز کرد، اما پورتو هر از چند گاهی کنترل بازی را در اختیار گرفت و در دقیقه 51 موقعیت خطرناکی ایجاد کرد تا با زدن سومین دبل متوالی در لیگ قهرمانان اروپا، ایران را ناکام بگذارد.

سردار آزمون تا قبل از شروع فصل 2022-2023 لیگ قهرمانان اروپا با 6 گل بهترین گلزن تاریخ فوتبال ایران در این رقابت ها بود اما 5 گل مهدی طارمی در این فصل که هر سه گل در گذشته به ثمر رسانده بود با 8 گل به ثمر رسید. با گل‌های خود، بهترین گلزن ایران در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد

تیم ملی پورتو ایران با یک نمایش خیره کننده دیگر تیم خود را به صدر جدول گروه B لیگ قهرمانان رساند.

طارمی همه پیش بینی ها را تغییر داد!

طارمی که انگیزه زیادی برای زدن گل دوم داشت در دقیقه 77 از پشت محوطه جریمه شلیک کرد اما ضربه او با برخورد به پاهای مدافع اتلتیکو مادرید به بیرون رفت.


سرویس خبر شماره: 1851373
10 نوامبر 1401 در 11:22 ب.ظ
60.8K |

40نقطه نظر

ستاره ایرانی و نابودی سیموئن و اتلتیکو;

در حالی که اتلتیکو نیمه دوم را با دو حمله جدی آغاز کرد، پورتو هر از چند گاهی کنترل بازی را در اختیار گرفت و در دقیقه 51 موقعیت خطرناکی ایجاد کرد که ضربه محکم مهدی طارمی توسط اوبلاک در ستاره به خوبی مهار شد تا ایرانی با زدن سومین گل متوالی ناکام بماند. دوبل در لیگ قهرمانان اروپا

مهدی طارمی که پس از ثبت دو پاس گل در بازی مقابل بایرلورکوزن و زدن دو گل در بازی برگشت و همچنین یک دو گل در بازی اخیر خود مقابل کلوب بروژ بلژیک، در بازی امشب مقابل اتلتیکو مادرید در ترکیب پورتو حضور داشت. او در آن بازی شروعی عالی داشت و به روند گلزنی خود ادامه داد.

شاگردان سیمئونه که تا قبل از شروع فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا جدی ترین گزینه برای خروج از گروه B بودند، پس از شکست مقابل پورتو و به دلیل تساوی بایرلورکوزن در همان بازی، در رده چهارم این گروه قرار گرفتند. !

پورتو درست مثل گل اول در دقیقه 24 روی یک ضد حمله سریع از جناح چپ و حرکت دراماتیک و پاس برگشتی گالنو با ضربه سر و شوت زمینی استفان اوستاکیو گل دوم را به ثمر رساند و اختلاف مقابل اتلتیکو را بیشتر کرد.

طارمی پس از ناکام گذاشتن اوبلاک به سمت هواداران پورتو پشت دروازه اتلتیکو رفت و تشویق کرد.

طارمی در دقیقه 82 یک موقعیت دیگر داشت که اوبلاک ضربه آن بازیکن را مهار کرد، سپس حملات اتلتیکو مادرید با درخشش دروازه بان پورتو تبدیل به گل نشد و او به دقیقه 90 رسید.

در دقیقه 4 مهدی طارمی با ضربه فنی از محوطه جریمه فرصت گلزنی خود را امتحان کرد اما ضربه او با اختلاف کمی از تیرک عمودی دروازه اتلتیکو مادرید خارج شد اما چند ثانیه بعد این ستاره ایرانی فرصت گلزنی پیدا کرد. گل برای سومین بازی متوالی.

طارمی که در دقیقه 26 بعد از برخورد در خط میانی کمی احساس درد کرد و با همان شرایط به بازی ادامه داد، در دقیقه 37 با دریبل به محوطه جریمه اتلتیکو مادرید و ارسال استادانه بین سه مدافع پاس داد. توپ به اوتاویو رسید، اما ضربه این بازیکن نیز از دست رفت و اوبلاک آن را مهار کرد.

پورتو که از ابتدای بازی نشان می داد در حال برنامه ریزی حملات سریع است، در دقیقه 5 با حرکت سریع اوتاویو از سمت راست زمین موقعیت ایجاد کرد و اوانیلسون توپ عبوری از این بازیکن را با ضربه ای به مهدی طارمی رساند. پاس عریض در فاصله 6 قدمی از جلوی محوطه جریمه این ستاره ایرانی با موقعیت عالی پشت دو مدافع اتلتیکو و ضربه سر توانست دروازه یان اوبلاک را باز کند و تیمش را به برتری برساند.

ضربه ایستگاهی پورتو در این صحنه به سرعت زده شد و مهدی طارمی از سمت راست به زمین آمد که با دریبل زدن روی پای این مهاجم ایرانی مقابل گریزمان با اینکه توپ به ستاره فرانسوی اتلتیکو برخورد کرد، پنالتی تشخیص داده نشد و ضربه طارمی. توسط مدافعان حریف دور شد.

در چهارمین دقیقه از وقت پایانی، اتلتیکو مادرید از گوشه چپ زمین توپ را وارد دروازه کرد و مارکونو، مدافع پورتو یکی از گل های خورده را جبران کرد اما در نهایت یاران طارمی سه امتیاز مهم این بازی را به دست آوردند. . همخوانی داشتن.

پس از شکست دادن بایرلورکوزن در هر دو بازی، تیم فوتبال پورتو در آخرین بازی خود کلوب بروژ را شکست داد تا در آستانه بازی پایانی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا قطعی کند. .

ملی پوش ایرانی پورتو در دقیقه 66 با یک تکل و توپ دیدنی مقابل محوطه جریمه اتلتیکو مادرید سعی کرد موقعیت خطرناکی ایجاد کند که این پاس به هیچ یک از هم تیمی هایش نرسید تا شاگردان سیمئونه بتوانند توپ را دفع کنند.

با حضور مهدی طارمی در ترکیب اصلی، تیم پورتو از ساعت 21:15 امشب در ورزشگاه دو دراگائو در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ آمریکا به مصاف اتلتیکو مادرید رده سومی رفت و قهرمان اروپا شد و توانست دو قهرمانی را به دست آورد. گل در نیمه اول، صفر

طارمی که در نیمه اول دو پاس عالی برای هم تیمی هایش به ثمر رساند و هیچکدام به گل تبدیل نشدند، در دقیقه 63 یک پاس رو به جلو به اوانیلسون داد و با پاس او جواب داد اما این بازیکن شوت خود را شلیک کرد. او به گل رسید. گل برای اتلتیکو تا این فرصت از دست رفت و سومین پاس گل مهاجم ایرانی پورتو در لیگ قهرمانان ثبت نشد.

هیچ بازیکن ایرانی تا به حال موفق به زدن 5 گل در لیگ قهرمانان اروپا نشده است که طارمی در این فصل در سه بازی مرحله گروهی موفق به گلزنی شد. پنج گلی که او در سه بازی برگشت مقابل بایر لورکوزن، کلوب بروژ و اتلتیکو مادرید زد.

گریزمان که در نیمه اول ناامیدکننده به نظر می رسید، در دقیقه 53 در سمت راست خط میانی مهدی طارمی را با خطا مواجه کرد تا پورتو یک ضربه ایستگاهی به ثمر برساند.

در شب طغیان مهدی طارمی، تیم فوتبال پورتو در خانه اتلتیکو مادرید با نتیجه 2 بر یک پیروز شد و با توجه به تساوی کلوب بروژ مقابل بایرلورکوزن، تیم فوتبال پورتو بالاتر از تیم بلژیکی قرار گرفت و به عنوان سرگروه گروه A صعود کرد. مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شاگردان سیمئونه هم نسبت به یاران سردار آزمون ضعیف بودند، در رده چهارم قرار گرفتند و سهمیه لیگ اروپا را نگرفتند!



مجله اخبار فوتبال داخلی

در دقیقه 68 سرانجام اتلتیکو مادرید با شوت آنتوان گریزمان دروازه پورتو را باز کرد اما داور با سوت و خطای رودریگو دی پل، گل را مردود اعلام کرد.

ستاره ایرانی پورتو که در هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرلورکوزن و یاران سردار آزمون به میدان رفت، هر دو پاس گل را در برتری 2-0 تیمش داد تا اولین برد خود پس از دو باخت متوالی را به دست آورد. مرحله گروهی؛ اتفاقی که بعد از دو برد دیگر برای آنها افتاد و یاران طارمی امشب برای کسب عنوان قهرمانی رقابت کردند و به آنجا رسیدند.

مهدی طارمی که در سه دیدار اخیر خود فوق العاده خوب کار کرده بود، امشب شروعی استثنایی مقابل شاگردان دیگو سیمئونه داشت و موفق شد با زدن 5 گل و پس از صعود محمد صلاح و کیلیان امباپه در رده دوم جدول گلزنان لیگ قهرمانان اروپا قرار گیرد.

این حضور به موقع در محوطه جریمه از فاصله 6 یاردی اتلتیکو و تکل طارمی اولین گل پورتو را قبل از دقیقه 5 به ارمغان آورد.