طلسم خانواده امیری در بیست و هشت سالگی!


سرویس خبر شماره: 2048032
22 ژوئن 1403 در 9:38 ب.ظ.
470 امتیاز خبر

0نقطه نظر

چون کلاس دارند دیر می آیند

برادر وحید امیری پس از قهرمانی در لیگ یک داستان های جالبی دارد: او معلم فلسفه و منطق است که هر روز سر کلاس می رود و البته درس را در اولویت زندگی خود قرار داده است.

طلسم خانواده امیری در بیست و هشت سالگی!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، فرید امیری نام یکی از بازیکنان تیم خیبر خرم آباد است که در این فصل موفق به قهرمانی در لیگ آزادگان و صعود به لیگ برتر شد. جالب اینجاست که فرید برادر وحید کاپیتان تیم پرسپولیس است که حالا از برادر بزرگترش کوچکتر است و راهی لیگ برتر می شود.

برادر وحید امیری در گفتگو با خبرنگار ما نکات جالبی را مطرح کرد و از زندگی و تاثیر وحید امیری در فوتبالش گفت. فرید همچنین از مسیر پر پیچ و خم فوتبال حرفه ای صحبت کرد و در پاسخ به این سوال که چرا خانواده امیری اینقدر دیر به فوتبال معرفی شد؟

این گفتگو را در ادامه بخوانید:

* در مورد صعود خود به لیگ برتر صحبت کنید.
فصل بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم، چون در سه هفته از قهرمانی دو شکست خوردیم، اما چون مالک و مدیرعامل محترم به تیم، تیم و کادر فنی اعتماد کامل داشتند، به کار خود ادامه دادیم و توانستیم پیروز شویم. مسابقات لیگ آزادگان

*شما هم یک جشن بزرگ داشتید.
وقتی دیشب حضور مردم را دیدم واقعا برایم باورنکردنی بود.

2042629

* چی شد؟
چهل سال از حضور خرم آباد در سطح اول فوتبال ایران می گذرد. مردم تشنه صعود تیمشان بودند و خدا را شکر این اتفاق افتاد. خدا را شکر فردی مثل دکتر عبدی عاشق فوتبال پیدا شد و با سرمایه شخصی این بستر را فراهم کرد و ما توانستیم به این نتیجه برسیم. دیشب مرد، زن، بچه و پیر در مهمانی بودند و برای من باورنکردنی بود. به نظر من شما یک تراکتور جدید حتی پرشورتر از این تیم خواهید داشت و در لیگ برتر هم همین را خواهید دید.

چه پستی بازی میکنی؟
فصل بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم زیرا رقابت بسیار خوبی در تیم وجود داشت و بیشتر بازیکنان تیم از لیگ برتر بودند. البته رقابت ما بسیار دوستانه بود. زمانی که در استقلال خوزستان بودم پشت مهاجم بازی می کردم اما این فصل عمدتا در دفاع چپ بازی می کردم، سپس به دفاع راست منتقل شدم و فکر می کنم رضایت کادرفنی را داشتم. ما دیروز هم بازی نکردیم و بچه های کوچکتر برای خودنمایی بازی کردند.

* تیم شما بازیکنان باتجربه زیادی از جمله مهدی کیانی دارد.
ما بزرگان زیادی داریم از جمله آقای کیانی، کروش ملکی و… اما حاج مهدی سنگین وزن بود و بارها تیم را جمع کرد و به موقع رسید. فکر نمی‌کنم امکان‌پذیر باشد، اما اگر اینطور نبود برای ما خیلی سخت بود. وجود او یکی از ارکان عروج ما بود.

*جالب اینجاست که حالا با برادرت وحید امیری روبرو می شوی.
افتخار می کنم که برادر حاج وحید هستم.

*به حاج وحید زنگ می زنید؟
بله بله. باید سعی کنم از لحاظ اخلاقی و تکنیکی مثل حاج وحید باشم و فوتبال را کاملاً مناسب خانواده امیری نشان دهم. این کار من را سخت می کند، اما این اتفاق هم می افتد که اگر منبعی از خودم نشان دهم، می گویند مثل وحید است و این کار من را راحت می کند.

2042625

*چرا چهره لیگ برتر نشدی؟
من در سال 1376 در لیگ برتر بودم و حتی در ورزشگاه آزادی به استقلال گل زدم که اولین گل شاگردان فرهاد مجیدی بود. به هر حال این نقش بود و من از سفرم ناراضی نیستم.

*پس داستان خوبی دارید.
بله، فوتسالیست بودم و در سال 2012 به همراه حسین م.شمس در مسابقات جهانی شرکت کردم. همبازی و دوست خوبم مسلم اولاد قباد بود که بهترین بازیکن آسیا هم شد.

*شما معلم هم هستید؟
بله بله بله! امسال مستندی درباره نحوه مدیریت فوتبال و تدریس با هم ساختم. هر بازی بعد از اینکه به کلاس آمدم فضای بسیار جالبی داشت و اگر برنده نمی شدیم باید به بچه ها توضیح می دادم که چرا اشتباه کردیم و…

* خیلی جالب است که هم منشی است و هم فوتبالیست.
من همیشه به بچه ها می گفتم که من از این مدرسه شروع کردم و دوست دارم نشان دهم که شما می توانید به هر چیزی که می خواهید برسید.

* شما چند سال دارید؟
28.

*چرا خانواده امیری در 28 سالگی به شهرت رسیدند؟
من نمی دانم. از آنجایی که ما از خانواده ای فرهیخته هستیم، درس خواندن همیشه اولویت ما بوده و اولویت بعدی فوتبال است. اما اکنون سعی می کنیم خواهرزاده و خواهرزاده را که فوتبالیست های مستعدی هستند زودتر معرفی کنیم.

2042627

*شما هم پرسپولیسی هستید؟
حالا من فقط یک طرفدار خیبر هستم و یک خیبر هستم. از آنجایی که حاج وحید پرسپولیسی است، شاهد مسابقات بیشتری از این تیم بوده ایم.

*رابطه شما با حاج وحیدتان چگونه است؟
خارج از برادری ما دوستی داریم و همیشه با هم مشورت می کنیم و همیشه سعی می کنیم در زمان بازی سخت فوتبال با هم صحبت کنیم. امسال از نظر فوتبالی برای ما خیلی سخت بود اما من و حاج وحید عاقبت خوبی داشتیم.

* بنابراین شما بسیار دوستانه و بسیار شبیه به نظر می رسید.
بله، سعی کردم به عنوان یک الگوی اخلاقی و رفتاری حاج وحید باشم، اما فکر می کنم کمی از حاج وحید معنوی تر هستم. راه درازی برای رسیدن به سطح آقای وحید وجود دارد اما از نظر اخلاقی و فنی سعی می کنم به ایشان برسم.

* سال آینده در خیبر خواهید بود؟
اگر صلاح بدانند و مرا بخواهند.

* صعود به لیگ برتر باعث می شود معلمی را رها کنید؟
نه من خیلی علاقه دارم چون شغل پدرم معلمی بود. حتی دیر آمدن من به فوتبال به خاطر معلم بودنم بود و قطعا این راه را ادامه خواهم داد و دوست دارم دانش آموزان ببینند اگر بخواهند به هر جایی می رسند.

* در چه رشته ای معلم هستید؟
من در دبیرستان و تربیت بدنی هستم. من فلسفه و منطق تدریس می کردم.

2042628

*چه جالب.
بله، من در دانشگاه الهیات محض خواندم.

* کدام دانشگاه؟
تربیت معلم را در دانشگاه شهید مدرس سنندج خواندم.

*کدام فوتبالیست خارجی را دوست داری؟
من بیشتر درگیر مطالعه بودم و زیاد فوتبال نمی دیدم، اما با رونالدینیو و تیری آنری به فوتبال علاقه مند شدم. تیری هانری را خیلی دوست دارم اما از وقتی بزرگ شدم فقط حاج وحید.

*تو فوتبالیست بهتری یا وحید امیری؟
چون فوتسال بازی می کردم تنها تفاوت ما این است که من دوپا هستم و به راحتی می توانم شوت بزنم و سانتر بزنم.

*تخصص شما در پای چیست؟
درست است، اما من عمدتا با چپ گل می زنم.

* قبول داری پاس گل وحید امیری آفساید بود؟
به نظر من باید به دنبال چیزهایی باشیم که دیگر شاهد این مشکلات نباشیم. VER نیاز ما در فوتبال است. به لیگ 1 و لیگ 2 نگاه کنید، همه اعتراض می کنند و به نظر من داوران مقصر اصلی نیستند. چون امکانات آنطور که باید نیست، به نظر من اگر این صحنه آفساید بود، حامد لک باید در بازی پرسپولیس هم اخراج می شد.

* سخنرانی پایانی؟
من می خواهم از مالک و مدیر عامل تیممان و همچنین از هواداران خیبر تشکر کنم. مطمئن باشید در راه قهرمانی ایران یک شگفتی وجود دارد.

مجله اخبار فوتبال داخلی