عربستان به دنبال قهرمان جام جهانی است و اینجا مدت زیادی طول کشید تا پیراهن مشکی دعوت/استقلال را بپوشیم و ما دوست داریم پیراهن سوم خود را بپوشیم.



عبدالله ویسی پس از شکست یک بر صفر فولاد مقابل استقلال در نشست خبری گفت: بازی برای کل لیگ مهم بود و همه آن را می دانستند. ما برای امتیاز می جنگیدیم و استقلال می توانست ما را برای 3 امتیاز یا یک امتیاز متقاعد کند. هر دو تیم خیلی خوب بازی کردند. استقلال مورد حمایت هوادارانش بود و صددرصد حمایت آنها را داشت و توانست به ما گل بزند. همانطور که می دانستیم مقابل استقلال شکست خوردیم. با اینکه تمرین کرده بودیم و کار کرده بودیم، اما طبق روال که استقلال گل می زد، گل می زدیم.

وی ادامه داد: تلاش ما به استقلال نرسید هرچند که آبرومندانه بازی کردیم. ما بازنده سختی نبودیم و افتخار می کردیم. زمان شکست ما نبود، اما 3 بازی دیگر باقی مانده و باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا از این 3 بازی در خانه 2 بازی را ببریم، امتیاز بگیریم و هواداران مان را خوشحال کنیم.

سرمربی خوزستانی در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار است تیمش در 3 دیدار آینده خوب کار کند، گفت: با عملکردمان مقابل تراکتور اختلاف ما 2 گل نشد. همه نمایش ما را دیدند، عالی بود و نمی توانستیم گل بزنیم. می توانستیم تمرکز بیشتری داشته باشیم. در رویارویی که داشتیم اشتباه کردیم و گل زدیم. به استقلال تبریک می گویم اما صددرصد امیدواریم در لیگ برتر بقای خود را حفظ کنیم. ما تمام تلاش خود را می کنیم. شایستگی استقلال در صدر جدول قرار دارد. در 3 بازی آینده امتیاز لازم را می گیریم و مطمئنم در لیگ برتر می مانیم.

ویسی در مورد اینکه چرا تیمش با وجود داشتن فرصت در دقیقه اول تا این لحظه بازی کرد، گفت: فولاد خیلی وقت است که پیروز نشده و شرایط ما طوری نبود که بتوانیم مقابل استقلال حمله کنیم. استقلال تشنه 3 امتیاز بود. اگر فضاها را به استقلال می دادیم کارمان سخت می شد. ما یک طرح ضد حمله داشتیم. ما در نیمه اول عالی بودیم. اما در نیمه دوم که گل خوردیم فضای بیشتری به حریف دادیم. استقلال عقب نشینی کرد و در تلاش بود تا 3 امتیاز را کسب کند.

وی افزود: استقلال دو سه بار از دست داد و دروازه بانش زمین خورد. بچه های توپ بدجور توپ ها را پاس می دادند. چند نفر از بازیکنان آنها به زمین رفتند و یک بازی با تاخیر انجام دادند. این چیزها برای ما قابل احترام است. به هر حال می خواستند 3 امتیاز بگیرند اما اینکه بگویند 100 درصد دفاع کردیم اینطور نبود. ما به ضد حملات نگاه کردیم. پیروزی در مقابل 30 یا 40 هزار هوادار استقلال با این تیم که در حال حاضر در فرم خوبی نیست کار آسانی نیست.

سرمربی فولاد خوزستان درباره حاشیه های دور رنگ مشکی پیراهن فولاد گفت: این کارها خیلی زشت است. ببینید فوتبال جهان به کجا می رود. عربستان با این همه بازیکن درجه یک برای میزبانی جام جهانی می جنگد و برای ما زشت است که بر سر رنگ لباس دعوا کنیم و بگوییم دروازه بان ما می خواهد سیاه بپوشد. داور بگوید: من می خواهم مشکی بپوشم، تو آبی سرمه ای و …. متاسفانه با مسائل حاشیه ای آشنا شدیم. ما اصلاً دوست داریم لباس سوممان را بپوشیم، به کسی ربطی ندارد. متاسفانه مشکلات حاشیه ای در فوتبال ما وجود دارد و روز به روز بیشتر می شود اما نمی توانم چیزی بگویم.

با توجه به اعتراض اعضای تیم فولاد به تیم داوری مبنی بر صحنه منتهی به گل استقلال و درگیری لفظی میثم سلیمانی، عضو کادر فنی فولاد و مود فنادی فر، داور مسابقه پس از پایان بازی. وی گفت: داوری بحث جداست. داور نباید به شرایط میزبان و میهمان نگاه کند که کدام تیم تماشاگر و هوادار دارد و می خواهد با میزبان با ملایمت برخورد کند. متاسفانه داور امروز خیلی با ما مهربان نبود. البته خطای فاحشی وجود نداشت. اما او می توانست روی دو اخطاری که به ما داد بهتر عمل کند. بقیه سکانس ها خوب بود و چیزی نمیشه گفت. این نوبت آخر هم به نظر من یک چرخش بود. الکی حرف زدیم.

ویسی در واکنش به اظهارات این خبرنگار گفت: آیا هواداران خوزستانی مثل بازی استقلال خوزستان مقابل نساجی که ورزشگاه خالی بود از سه نماینده خود قهر کردند و از بازی آنها استقبال نکردند؟ ؟” مناسب نیست، یک سری از آنها مشغول سوء استفاده و ایجاد اختلاف بین تیم های خوزستانی هستند. این موضوع روی 3 تیم تاثیر گذاشته و مطمئنم. خیلی خطی است. وقتی فردی سرطان دارد، یا بیمار یا مجروح است، به زخم فشار نمی آورد. بر زخمش مرهم زدند. وقتی دیگر برنده نمی شویم این داستان ها را داریم.

فولاد در ادامه گفت: فولاد در لیگ قهرمانان آسیا با اختلاف 4 گل العین را شکست می داد اما اکنون با شرایط فعلی کاندیدای سقوط است. ویسی در پاسخ به این اظهارات این روزنامه نگار گفت: وقتی مرزها شکسته می شود و حد و حدود خود را نمی دانیم، وقتی اینجا می نشینم، نباید در مورد هیچ موضوعی صحبت کنم وقتی شما روزنامه نگار بخواهید درباره موضوعی غیر از روزنامه نگاری و خبرگزاری صحبت کنید، این اتفاقات می افتد.

وی ادامه داد: این اتفاق در فولاد افتاد و مرزها شکست و اعصاب بازیکنان آسیب دید. آنها از نظر روحی داغ بودند و 5 یا 6 هفته اول را از دست دادند. او در یک سری مشکلات لجبازی کرد تا اینکه آنها را پیش من آوردند و من مسئولیت تیم را به عهده گرفتم. ما هم سعی می کنیم تیم را در لیگ نگه داریم.

چند روز پیش گفته می شد که پسر نباید قربانی نام پدر یا کار پدرش شود، اما حالا بازیکنی دارید که در هفت سال گذشته فقط چند دقیقه بازی کرده است. پس از این سوال، مدیر رسانه ای فولاد به دلیل اینکه مشکل مربوط به مسابقه نبود، اجازه پاسخگویی به ویسی را نداد.

ویسی در خصوص رای کمیته انضباطی و تبدیل جریمه 2 میلیاردی به 500 میلیونی گفت: به کمیته انضباطی رفتم و دفاعیات خود را ارائه کردم. در قانون خودشان نوشته است که اگر مربی از مسائل غیر فنی صحبت کند 100 میلیون جریمه می شود. من نمی دانم این 2 میلیارد از کجا آمده اما تسویه شده است.

سرمربی فولاد در پاسخ به رسیدگی به پرونده فساد فوتبال گفت: در حال حاضر پلیس فتا وارد عمل شده و این پرونده به سوژه رسانه ای تبدیل شده است. اگر نیروهای امنیتی در این مورد باز باشند، مطمئنم روزی حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سند رد گل فولاد استقلال + فیلم



سرویس داخلی اخبار فوتبال