عرب براقی برخورد را دید و پنالتی دریافت نکرد! (تصویر)


سرویس خبر شماره: 1873175
10 مارس 1401 ساعت 08:15
8.1 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

جلسه ویژه تیم داوری و سرپرست در رختکن وطنی؛

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، بازی این هفته نساجی و استقلال با تساوی یک بر یک به پایان رسید و شاگردان ساپینتو می توانستند در دقایق پایانی از روی ضربه مهدی قیدی به گل برسند اما این بازیکن در محوطه جریمه به زمین افتاد. سپس فرصتی برای گلزنی وجود نداشت و البته داور را در موقعیت پنالتی قرار داد.

نکته جالب اینجاست که در پایان بازی و طبق معمول ناظر و داوران جلسه ویژه ای را در رختکن برگزار کردند تا صحنه های مشکوک این دیدار را از طریق تصاویر تلویزیونی بررسی کنند و به نظر می رسد نظر رضا سخنان در این مورد بوده است. این کمک داور سابق جام جهانی نیز تشخیصی مشابه داور مسابقه داشت. البته گزارش داور و ناظر صفحاتی محرمانه هستند که فقط به دست کمیته داوران می رسد و بعید است تصاویر آنها در نهایت به رسانه ها برسد.

اما آنچه در این صحنه عرببراقی را از پنالتی گرفتن باز داشت، شناخت او در این برخورد بود. به نظر می رسد داور مسابقه معتقد بود در این صحنه حتی اگر پای مهدی زاده روی صحنه بود، خطای پنالتی رخ نداد، زیرا این مهدی قیدی بود که برای تکل جلو آمد و در این مواقع خطای پنالتی بود. اعلام نشده است احتمالا با توجه به این دیدگاه و قوانین ضربات پنالتی از این صحنه عبور کرده و با توجه به اینکه تیراندازی صورت گرفته، مرتکب خطا نشده است.

اما پس از همه این اتفاقات، باید منتظر موضع خداداد افشاریان و کمیته داوران در مورد یکی دیگر از بازی های جنجالی فوتبال ایران باشیم. دیداری که می توانست با این پنالتی استقلال را با پرسپولیس مساوی کند. البته اگر عرب براقی پنالتی را درست نگرفته باشد به جای آن سرخپوشان خواهد بود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

پس از پایان مسابقه بازار کارشناسان داوری نیز بسیار داغ بود و البته نظرات کاملاً متناقض با یکدیگر بود. گروهی از کارشناسان این صحنه را تحریم نهایی دانستند و چند نفر و داور مسابقه ادامه بازی را علیرغم تشخیص قطعی تصمیم صحیح اعلام کردند. برخورد دو بازیکن

1807088
با برخورد مهدی قائدی و محمدرضا مهدی زاده داور خیلی نزدیک به صحنه بود.

به نظر می رسد داور بازی نساجی – استقلال برخورد مهدی زاده و قیدی را دید اما پنالتی نگرفت.

عرب براقی برخورد را دید و پنالتی دریافت نکرد!  (تصویر)

استقلالی ها معتقد بودند در این صحنه محمدرضا مهدی زاده با پای چپ جلوی حرکت قائدی را گرفت و با ضربه پا این بازیکن را زمین گیر کرد و به همین دلیل عرب براقی باید بابت این صحنه پنالتی می گرفت.

اما یک ساعت پس از سوت پایان، پخش اسلوموشن نشان داد که در این صحنه، پای مهدی زاده با مهدی قیدی برخورد کرده و مهاجم استقلال پس از این برخورد سرنگون شده است. نقطه قوت دیگر نیز دید بسیار خوب داور این صحنه است که نشان می دهد او بهتر از هر بیننده و کارشناسی تقابل این دو بازیکن را دیده است.

اما امیر عرب براقی داور میانه این دیدار از کنار این صحنه گذشت و بدون اعلام پنالتی و خطا دستور داد بازی ادامه پیدا کند. تصمیم جنجالی او موج جدیدی از اعتراض ها و جنجال ها را در خصوص داوری در لیگ برتر ایران به راه انداخت و این بار جبهه آبی ها به این داوری اعتراض کردند.