علت اصرار فدراسیون بر برگزاری مسابقه لبنان در خارج از پایتخت چه بود؟

اظهارات کاپیتان تیم ملی در پایان بازی ایران و لبنان موید اتفاقات قبل و حین بازی برای بانوان علاقه مند به فوتبال در اطراف ورزشگاه بود.


سرویس خبر شماره: 1817198 |
10 اردیبهشت 1401 ساعت 05:39 |
3002 |

2نظرات

هزینه های بی مورد برای فوتبال ملی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در حالی که بازی ایران و لبنان در ورزشگاه مدرن امام رضا (ع) مشهد برگزار می شد، با استقبال بسیاری از اهالی فوتبال مواجه شد، بروز برخی اتفاقات نسبتا قابل پیش بینی، با نکات بحث انگیزی مواجه شده است.
ماجرا به حضور زنان علاقه مند در ورزشگاه برمی گردد. موضوعی که سال هاست فوتبال ایران با آن درگیر بوده و اگرچه در سه مرحله (پرسپولیس- کاشیما، ایران- کامبوج و ایران-عراق) توانسته با اخذ مجوزهای موقت پذیرای بانوان در ورزشگاه باشد. اغلب به این معضل تبدیل می شود که به معضلی بزرگ برای مدیران فوتبال ایران تبدیل شده است.
در این شرایط و در حالی که به دلیل تغییر شرایط این بیماری در سراسر جهان دیگر نمی توان به بهانه کرونا استناد کرد، سرانجام پس از چند روز ابهام، بازی ایران و لبنان با حضور تماشاگران تعیین شد. حضور انتخابی هواداران زن زیر نظر فیفا و لزوم اعمال مقررات لازم.
ابتدا همانطور که پیش بینی می شد سایت فروش بلیت دچار اختلال شد و پس از آن 8000 بلیت فروخته شد. پیش از این حسین بادامکی، رئیس هیئت فوتبال مشهد گفته بود که تماشاگران زن در این بازی در ورزشگاه حضور خواهند داشت اما هیچ فردی از فدراسیون برای اعلام رسمی این خبر حضور نداشت و حسن کامرانی، دبیرکل فدراسیون در هتل تیم ملی وی از خبرنگاران خواست تا به این موضوع رسیدگی کنند.
صبح روز سه شنبه (روز مسابقه) اخبار ضد و نقیضی در این باره شنیده شد و با حضور بانوان بلیت گردان در اطراف ورزشگاه امام رضا (ع) مشخص شد که اولین اقدامات برای حضور بانوان در ورزشگاه انجام شده است. استادیوم ; با کمال تعجب، با وجود فروش بلیت های روی کارت ملی، این زنان علاقه مند حق ورود به ورزشگاه را پیدا نکردند و بیرون از ورزشگاه پرسه زدند، حتی آنهایی که با همسرانشان برای تماشای این مسابقه در ورزشگاه امام رضا (ع) حضور داشتند.
در گزارش میدانی خبرنگاران از سراسر ورزشگاه به نظر می رسید این موضوع به مرور زمان حل شود اما رایزنی برای حل این موضوع به نتیجه نرسید. این ماجرا البته چندان غیرقابل پیش بینی نبود چرا که به طور کلی حساسیت خاصی به حضور بانوان در ورزشگاه وجود دارد و میزبان این دیدار مشهد مقدس بود.
اما در حالی که خبرنگاران داخلی برای رفع این مشکل لحظه شماری می کردند، تا سوت پایان بازی خبری از باز شدن ورزشگاه به روی بانوان نشد تا در نهایت با حضور بیش از 15 هزار تماشاگر مرد، مسابقه به پایان برسد. در پایان 2-0 ایران.
پس از این بود که اخبار، گزارش ها و تصاویری در اطراف ورزشگاه منتشر شد که ظاهراً در پی اصرار برای حضور در ورزشگاه، برخوردی بین برخی مسئولان صورت گرفت که انتقادات زیادی در فضای مجازی به همراه داشت؛ اما واقعیت این است که با توجه به قابل پیش بینی بودن این مشکل و در صورت عدم وجود تدابیر لازم، این مصوبه چقدر فوری بود؟
در این بین زمزمه هایی به گوش می رسد که میزبان تمام هزینه های بازی را تقبل خواهد کرد و با توجه به وضعیت مالی فدراسیون، آنها را مجاب به این کار خواهند کرد، اما در شرایطی که ظاهرا به آنها قول داده شده است که بانوان این کار را انجام دهند. احتمالاً اجازه گرفته می شود یا بازی بدون حضور تماشاگر برگزار می شود، هیچ یک از این دو اتفاق تاکنون رخ نداده است، موضوع تماشاگران بازی ایران و لبنان باید سریعاً توسط فیفا بررسی شود که حساسیت ویژه ای دارد. این موضوع. سوال در اساسنامه آن
به نظر می رسد احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال و رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی بیشترین نقش را در این استقبال داشته تا این دیدار تحت هیچ شرایطی در ورزشگاه آزادی برگزار نشود. از انگیزه و میزان اصرار او بر این موضوع اطلاعی نداریم اما اتفاقی که افتاد شاید برای فوتبال ایران خطرناک باشد. در حالی که محمدحسین میثاقی با حضور در ورزشگاه امام رضا (ع) در پایان بازی و در پخش زنده تلویزیونی نسبت به تجربه میزبانی و اتفاقاتی که در جریان بازی گذشت از مسئولان انتقاد کرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی