علیزاده: پشیمان فوتبال ایران ازونیدیس!


سرویس خبر شماره: 2008041
20 مارس 1402 در 7:21 ب.ظ.
500

0نقطه نظر

دو شکست از سه شکست ما به خاطر داوری بود.

بازیکن باتجربه تیم فوتبال گل گهر از اعلام پنالتی به ضرر تیمش گلایه کرد و ابراز امیدواری کرد که در آینده چنین اتفاقاتی تکرار نشود.

علیزاده: پشیمان فوتبال ایران ازونیدیس!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در یکی از مهم ترین دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر، تیم فوتبال گل گهر در ورزشگاه سیروس تواتاران به مصاف ملوان بندرانزلی رفت و در پایان شاگردان مهدی تارتار موفق به کسب این مهم شدند. مسابقه ای که نبرد برای کسب مقام سوم با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید و در دقیقه 79 با یک پنالتی مشکوک به سود خود خاتمه یافت.

با علیرضا علیزاده یکی از باتجربه ترین بازیکنان گل گهر درباره این مسابقه و حواشی زیادی که در جریان آن داشت و همچنین آخرین وضعیت پوشان سیرجانی گفت وگویی داشتیم.

سر پیچبیایید با بازی شروع کنیم چطور بود؟
بازی 6 امتیازی و بسیار مهم بود. یک امتیاز بیشتر از ملوان داشتیم و در جدول رده بندی از آنها جلو افتادیم. برنامه خیلی خوبی اجرا کردیم. بازی بسیار خوب و تاکتیکی بود و هر دو تیم بسیار تهاجمی و خوب بازی کردند. بعید است هیچ تیمی در انزلی و در این شرایط سختی که هواداران به وجود آورده اند تا این حد خوب بازی کرده باشد. همانطور که گفتم، ما هماهنگ و با برنامه بودیم. به تیم ملوان فرصت چندانی ندادیم. البته پست های زیادی نداشتیم اما موقعیت های ما خیلی بهتر از ملوان بود.

2000037

سر پیچبه قول شما حبیب فرعباسی نیز به تیم منتخب هفته مجله اخبار فوتبال راه یافت.
بله، این دومین بار است که دروازه بان تیم های حریف بهترین بازیکن زمین می شود. طبیعی هم هست در سال های اخیر شرایط در تیم گل گهر به حدی پیش رفته است که در هر مسابقه برای پیروزی به میدان می رویم. ما واقعاً می خواستیم این سه امتیاز را به هر حال کسب کنیم، اما …

بازیکن باتجربه گل گهر سپس بدون هیچ سوالی شروع به صحبت از لحظه جنجالی مسابقه و اعلام پنالتی به سود ملوان کرد و در این باره اینگونه گفت:“فکر می‌کنم به خاطر اشتباه داور شکست خوردیم. شاید گفتن این حرف منصفانه نباشد، اما باید بگویم. امیدواریم چون مربی ما از یک فرهنگ متفاوت است و جنگنده نیست و مشکلاتی از این دست وجود دارد.” به این نوع مربی خیلی بیشتر کمک می شود نه اینکه در مسابقات مختلف به این راحتی حق تیم ما گرفته می شود، نمی گویم باید به او کمک کنیم، اما باید طوری باشد که تیم های حریف روی سوت ها تاثیر نگذارند. البته منظورم آقای تارتار نیست چون از مربیانی است که پا در لبه زمین نمی گذارد.

سر پیچسوت ها گاهی علیه ما ملموس است
علیرضا علیزاده ادامه داد: اما شرایط گاهی به گونه‌ای است که فکر می‌کنیم چون مربی ما در کنار زمین اعتراض نمی‌کند، بازی به سمت دیگری پیش می‌رود و سوت‌ها گاهی حتی 70 بر 30 بر علیه ما است.

سر پیچدر مورد این صحنه به دلیل کیفیت پایین تصاویر نظر دقیقی داده نشده است. شما نزدیک صحنه بودید، آیا برخوردی رخ داده است؟
من 100% مطمئن هستم که این یک برخورد نبوده است. ما به ضد حمله رفتیم و نزدیک صحنه بودم که برگشتم. آقای همرنگ یکی از داوران خوب کشور است و شرایط بدنی بسیار خوبی دارد و به صحنه نزدیک بود. اولاً این صحنه خارج از محوطه جریمه رخ داد و ثانیاً وقتی شما بلافاصله سوت می زنید و نقطه پنالتی را نشان می دهید صد در صد باید یک اتفاق بزرگ و یک برخورد واضح و آشکار باشد. وقتی توپ در جریان است و بازیکن حریف محوطه جریمه را ترک می کند و توپ از پای او خارج می شود چگونه می توان پنالتی گرفت؟! دلیلی وجود ندارد که فوراً به نقطه پنالتی بدوم. من هم در جریان بازی به آنها گفتم بدون فکر و بدون کمک چنین پنالتی را بگیرید. او با چنان اطمینانی سوت زد که خود کمک داور گفت خودش آن را گرفته است. من با کمک داور صحبت کردم و او به من گفت که احتمالا چیزی دیده که باعث خطا شده است.

2000038

سر پیچاین شکست سومین فصل شما بود و کمی عقب افتادید. شما هنوز امید دارید، اما یک فرصت عالی را از دست دادید.
بله دقیقا. مسابقاتی از این دست باعث می شود از دوره عقب بیفتید. درست است که سلوان تیم خوبی بود و چند هفته بود که شکست نخورده بود، اما ما هم تیم قدرتمند و متحدی هستیم. این سومین شکست ما در این فصل بود. ما یک بار با این ماجراهای فراموش نشدنی به پرسپولیس باختیم و آنها گل سالم ما را قبول نکردند. در سیرجان اما مقابل تراکتور روز خوبی نداشتیم و شکست خوردیم. ما واقعاً سه باخت داشتیم و در دو تای آنها فکر می کنم داور تأثیرگذار بود. یکی از گل های ما مردود اعلام شد و در دقیقه 80 یک پنالتی برای ما اعلام شد.

علیزاده سپس به گفتگوهای خود با مارینوس اوزونیدیس، سرمربی تیم یونانی خود پرداخت و افزود:“در واقع من با خود آقای اوزونیدیس صحبت کردم، او دوست دارد به فوتبال ایران کمک کند. او به من گفت که من اصلاً نمی توانم سرم شلوغ باشد و این رفتارها را دوست ندارم. در کنفرانس صحبت های او را شنیدید و او خیلی مؤدبانه گفت که نمی توانم اعتراض کنم، زیرا ممکن است تحریم شوم.»

سر پیچامیدوارم فوتبال ایران دلتنگ مربی ما نشود!
علیزاده در بخشی دیگر از سخنان خود به نکته مهمی اشاره کرد و افزود: امیدوارم فوتبال ایران به سمتی نرود که به این نتیجه نرسیم که باید در زمین بدویم و اعتراض کنیم! من نمی خواهم با ملوان بازی کنم و این را به طور کلی در مورد فوتبال ایران می گویم. آقای اوزونیدیس واقعا هم به بازیکن و هم به کادر فنی احترام می گذارد و امیدوارم شرایط فوتبال ایران او را به پشیمانی و تصمیم به رفتن از ایران نکشاند.»

2000040

سر پیچگلگهر در چند هفته گذشته از بازیکنان جوان زیادی در تیمش استفاده کرده است. به عنوان یکی از پیشکسوتان تیم درباره این موضوع هم صحبت می کنید؟
آره. این نگاه باشگاه واقعا قابل تحسین است و علیرغم فوتبال نتیجه محوری که در ایران دنبال می شود، توجه به جوانان را یکی از سیاست های اصلی خود دانسته است. البته بازیکنان جوانی که وارد تیم می شوند باید موقعیت دروازه بانی را هم بدانند. آنها به تیمی می آیند که در هر بازی پیروز می شود و باید این ذهنیت را در خود تقویت کنند. وقتی خودم با آنها صحبت می کنم به آنها می گویم که این تیم یکی از 5 تیم بزرگ ایران در 4-5 سال اخیر است. باشگاه واقعا کار بزرگی انجام داد و از طرفی آقای اوزونیدیس تمام قلب و جسارت خود را صرف بازی با جوانان علی رغم انتظارات تیمش کرد. خدا را شکر که تاکنون پاسخ داده شده است و مطمئن هستم که در آینده به ما کمک بیشتری خواهند کرد.

سر پیچوضعیت فعلی گل گهر را چگونه می بینید؟ آیا به عضویت در 4 تیم فکر می کنید؟
به نظر من مدیریت باشگاه و ما بازیکنان یک سهمیه آسیایی به فوتبال ایران بدهکار هستیم. ما در 5 سال گذشته این صلاحیت را داشتیم. البته می دانیم که دیر یا زود این اتفاق می افتد اما دوست داریم امسال این اتفاق مهم رقم بخورد، چون تیم خوب، یکدست و جوانی داریم. البته کار سختی است چرا که حریفان قوی و با تجربه هستند اما دور از دسترس نیست و امیدوارم بتوانم از این شکست خلاص شویم و به روند خوب این هفته خود ادامه دهیم.

مجله اخبار فوتبال داخلی