علی پروین: ایران و عربستان در فینال آسیا (عکس)


سرویس خبر شماره: 1920726
24 آوریل 1402 ساعت 12:32
12.6 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

برگه ای از تاریخ؛

پروین که در آن زمان به دنبال آماده سازی و پرداخت 10 میلیون تومان پاداش (پاداش کل بازیکنان) بود، قبل از رفتن به ژاپن پیش بینی کرد که ایران و عربستان میزبان بازی فینال خواهند بود. گل کازیوشی میورا با نام مستعار عابدزاده، نیانجامیدو ایرانی را در موقعیت آفساید احتمالی از گروه مسابقات حذف کرد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از نمایش دیدنی تیم به رهبری علی پروین در بازی های آسیایی 1990 پکن و قهرمانی ایران در این رقابت ها که با شکست سه تیم پیشرو جاشم بادامی ژاپن همراه بود. ، کره جنوبی و کره شمالی. یک سال بعد از آن عملکرد درخشان، تیم تحت هدایت پروین همچنان امیدوار بود. ایران با هدایت پروین در تهران در بازی بین قاره ای الجزایر را شکست داد و در بازی برگشت مغلوب این تیم شد اما عملکرد خوب شاگردان پروین در آن زمان امیدوار بود به قهرمانی جام ملت های اروپا برسد.آسیای ملل در سال 92.

در آن زمان که تنها 8 تیم در مرحله نهایی جام ملت های آسیا حضور داشتند، ایران در گروه اول این رقابت ها کره شمالی را برد، با امارات به تساوی رسید و در روز پایانی مغلوب ژاپن میزبان شد. نتوانست به جمع چهار تیم برتر این رقابت ها راه یابد و ژاپن و امارات از گروه ایران کنار رفتند.

1851724

فینال این دوره از رقابت ها بین عربستان و ژاپن بود. عربستان سعودی که در گروه چین، قطر و تایلند قرار داشت در نیمه نهایی امارات را شکست داد و رقیب ژاپنی شد که از چین پیشی گرفته بود. در فینال این رقابت ها چشم بادامی میزبان موفق شد با یک گل عربستان را شکست دهد و آغاز برتری خود را در فوتبال آسیا جشن بگیرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا 1992 دوران بدی را پشت سر گذاشت که نرسیدن به مرحله بعدی این رقابت ها پایان آن بود.

علی پروین: ایران و عربستان در فینال آسیا (عکس)