عکس حسرت بزرگی که در دل استقلال ماند/سرمربی ساپینتو در یک قدمی رئال مادرید

عکس حسرت بزرگی که در دل استقلال ماند/سرمربی ساپینتو در یک قدمی رئال مادرید

ابتدا قرار بر این شد که رضایت فابری برای جدایی از رئال مادرید گرفته شود و مبلغی از انتقال ساپینتو به برنابئو نیز به حساب سوسیداد واریز شود، چرا که باشگاه باسکی مدعی شد طبق قرارداد امضا شده با اسپورتینگ، بخشی از پول انتقال باید پرداخت شود، آنها باید واریز شوند.

حتی در آن زمان، فلورنتینو پرز، رئیس فعلی و فعلی رئال مادرید تضمین داد که انتقال ریکاردو ساپینتو به سانتیاگو برنابئو قطعی است. پرز در مراسم گالا یوفا به خبرنگاران گفت: مطمئن هستم که این انتقال روز جمعه یا فردای آن روز انجام خواهد شد و او (ساپینتو) با دوست خوبش لوئیس فیگو بازی خواهد کرد.

لازم به ذکر است که ساپینتو بین سال های 1194 تا 1997 در 77 بازی 20 گل برای اسپورتینگ به ثمر رساند. او سپس سه فصل را در لالیگا و سوسیداد سپری کرد و سپس دوره دوم و آخر حضور خود را در اسپورتینگ بین سال های 2000 تا 2006 گذراند. جایی که در 97 بازی توانست 14 گل برای این تیم به ثمر برساند. ساپینتو در پایان دوران فوتبالش یک فصل برای استاندارد لیژ هم بازی کرد.



سرویس اخبار فوتبال خارجی

با وجود رودریگو فابری، اسپورتینگ هفت بازیکن خارجی برای ثبت نام در لیگ قهرمانان داشت. علاوه بر او سزار پراتس، آکوستا، هوروات، اسپار، کوروفسکی، یوردانوف از جمله این بازیکنان بودند. اما از آنجایی که در قوانین لیگ قهرمانان اروپا محدودیتی برای خارجی ها وجود ندارد، این مشکلی ندارد. اما فقط در داخل کشور، یوردانوف هنوز باید منتظر بماند تا رودریگو پاسپورت اروپایی بگیرد.

بر اساس گزارش های آن زمان، این اما و اگرها پیگیری نشد، بنابراین اسپورتینگ در نهایت تصمیم گرفت ریکاردو ساپینتو را حفظ کند و انتقال او به رئال مادرید رد شد. البته روایت دیگری از سرمربی استقلال وجود دارد. ساپینتو می گوید که پس از بازگشت به اسپورتینگ از دوران قرضی سوسیداد، با استقبال باورنکردنی هواداران پرتغالی مواجه شد و در نهایت با وجود پیشنهاد رئال، حاضر به ترک تیم نشد. او گفت: پس از علاقه ای که به من نشان دادند، درست نبود که هواداران را در این شرایط تنها بگذارم، بنابراین در لیسبون به کارم ادامه دادم.

عکس حسرت بزرگی که در دل استقلال ماند/سرمربی ساپینتو در یک قدمی رئال مادرید

سرمربی فعلی باشگاه استقلال تهران قرار بود به پرافتخارترین تیم اروپا یعنی رئال مادرید منتقل شود. حتی کار این انتقال تا جایی پیش رفت که نمایندگان دو باشگاه اسپورتینگ لیسبون و رئال مادرید در آستانه قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا مذاکرات فشرده ای را در مونت کارلو بین آنها انجام دادند.

پرز سپس خاطرنشان کرد: اکنون می توان به توافق رسید، اما ابتدا باید با یک موقعیت خارجی کنار بیاییم و موقعیت فابری و اوگنینوویچ را مشخص کنیم. این دو بازیکن می توانند رئال مادرید را به مقصد اسپورتینگ لیسبون ترک کنند.