فاطمی: در عمل اولویت دادن به منافع ملی

* باشگاه ها با تیم امید همکاری نکردند
متاسفانه متوجه شدیم باشگاه های لیگ برتری همکاری مناسبی با تیم ملی امید نداشته اند. شرایط عدم پیوستن 5 تا 6 بازیکن به ما مشخص شده بود و حدود 20 روز پیش با مربیان و مدیران بررسی کردیم و قرار بود به اردو اضافه شوند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد زیرا حدود 5 نفر اصلی و اصلی بودند. بازیگران تاثیرگذار از طرفی در ابتدای اردو از اعضای تیم تست گرفتیم و متاسفانه 4 مورد کرونا داشتیم که باعث تشدید آن شد. میلاد کر نیز در اردوی ترکیه با تراکتور از ناحیه پا آسیب دید و عکس و گواهی پزشکی آن نیز موجود است. همه اینها با جزئیات بیشتر توضیح داده شده است.

* این مشکل باید به صورت علمی حل شود
ما برای گرفتن بازیکن محکم ایستادیم. وقتی دعوت نامه را به اردو می فرستیم به هیئت های فوتبال استان ها ارسال می شود. روز اول حدود 13-14 بازیکن آمدند، اما متأسفانه ما سه یا چهار بیمار کرونایی داشتیم، سپس مجبور شدیم بازیکنانی را که در اتاق مشترک با بیماران کرونایی بودند، دو روز از تمرین محروم کنیم تا نتیجه آزمایش آنها بیاید. از روزی که اعلام شد برای گرفتن بازیکنان با مدیران و مربیان در تماس بودیم و اکثر آنها قول دادند. البته آنها مقصر نیستند چون مربیان هم خارجی هستند و می گویند مربی گفته من به بازیکن نیاز دارم. خارجی ها هم از قوانین مطلع هستند و می گویند فیفا نیست و بازیکن را نمی دهند. درخواست خود من این است که این مشکل از نظر شناختی حل شود. مثلاً یک بازیکن را به خاطر مسائل ملی و کمک به تیم ملی می دهیم.

پس از این اتفاق فراز فاطمی سرپرست تیم امید در جمع خبرنگاران حاضر شد و توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در حالی که شاگردان مهدی مهدوی کیا اردوی خود را برای حضور در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی برگزار کرده بودند، این اردو با تصمیم مهدی مهدوی کیا خیلی سریع به پایان رسید و تیم امید از حضور در این رقابت ها انصراف داد.

* حضور در مسابقات خوب نبود
با فشاری که در بازی های کشورهای اسلامی وجود داشت و بازی ها یک روز در میان برگزار می شد، آقای مهدوی کیا فکر می کردند به دلیل کم بودن بازیکنان و شدت بازی که باعث مصدومیت بازیکنان می شود، نباید در این بازی ها شرکت کنیم. مسابقات و شرکت در مسابقات صلاح نه فدراسیون بود و نه تیم ملی. به همین دلیل این تصمیم گرفته شد.

* نگران آینده تیم امید هستم
این دوره گذشت؛ من نگران آینده تیم هستم. اگر قرار باشد فقط در فیفادی اردو برگزار کنیم، تیم به این شکل تشکیل نمی شود. هدف این تیم راهیابی به المپیک پاریس است و فکر می کنم باید تدابیری اتخاذ کنیم تا بتوانیم روی این بازیکنان حساب کنیم. قبول دارم که پول خرج این بازیکنان می شود و باشگاه ها برای آنها زحمت می کشند، اما می گویم باید شرایط به گونه ای باشد که تیم ملی به این شرایط نرسد. اگر همه بازیکنان آنجا بودند، این مسابقات می توانست به ما کمک کند. آقای مهدوی کیا همیشه به دنبال ارائه بازی های بین المللی برای بچه ها بوده است تا تجربه کسب کنند اما به نظر من در این شرایط بهترین تصمیم را گرفتند.

مدیر تیم امید ایران می گوید عدم همکاری باشگاه ها باعث لغو مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی شده است.

* مشکل در هتل؟ همه چیز عادی بود!
من بر تیم های باشگاهی هم نظارت داشتم و همیشه وقتی می خواهید هتل را تحویل دهید باید پاک شود و بعد کارت ها را تحویل می دهند. هیچ تناقضی وجود نداشت و همه چیز عادی بود. دیشب برنامه لغو شد و امروز باید پول بچه ها را بدهیم تا اتاق را پس بگیرند. ساعت اداری گذشته بود و پرداخت آن کمی طول کشید. مشکل عادی بود هزینه هتل بر عهده فدراسیون فوتبال است. ما در اردوی خودمان هستیم و به مسابقات نرفته ایم. مشکلی وجود نداشت و بلافاصله به دستور آقای مجدی هزینه پرداخت شد و در عرض نیم ساعت موضوع حل شد.


سرویس خبر شماره: 1836289
آگوست 10, 1401 @ 5:12 ب.ظ
12 امتیاز خبر

0نقطه نظر

اردوی بعدی تیم امید در فیفادی برگزار می شود.

* غیبت بازیکن تاثیری بر تیم ندارد
از نظر حقوقی چون مسابقات در فیفادی نیست، باشگاه ها نمی توانند بازیکنان خود را بدهند، اما من به شخصه می گویم باید انجام شود. این یک بحث ملی است و همه ما می گوییم که بحث ملی در اولویت است، اما باید آن را ملموس نشان دهیم. یک تیم 27 تا 26 بازیکن برتر دارد. یک هفته غیبت یک بازیکن چه لطمه ای به تیمش می زند؟ من 20 سال فوتبال بازی کردم و همه این مشکلات را دیدم. من شک دارم که غیبت یک هفته ای یک بازیکن روی تیم تاثیر بگذارد.

* اردوی بعدی در فیفادی برگزار می شود
با شرایط فعلی باید منتظر فیفادی برای اردوی بعدی باشیم. باز هم اولین و آخرین تصمیم گیرنده آقای مهدوی کیا هستند.



مجله اخبار فوتبال داخلی