فرهاد مجیدی; فوتبال مالک بی پروا/ آمار عجیب استقلال در مالکیت توپ; نیروی هوایی به کمک آبی ها آمد

فرهاد مجیدی;  فوتبال مالک بی پروا/ آمار عجیب استقلال در مالکیت توپ;  نیروی هوایی به کمک آبی ها آمد

هواپیمایی

قهرمانی استقلال با این آمار و این سبک بازی بدون شک سبک برخی از تیم ها را تغییر خواهد داد. پرسپولیس و سپاهان به عنوان پادشاهان فوتبال مالک سالی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشتند و فرهاد مجیدی با سبک بازی خود حاشیه امنیت را حفظ کرده و تا هفته گذشته شکست ناپذیر است.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

تیم های برنده در تورنمنت های مختلف علاوه بر کاپ و افتخار برای این تیم می توانند دستاوردهای دیگری برای تیم های دیگر داشته باشند! به عنوان مثال قهرمانی بارسلونا و گواردیولا آغاز سبک جدیدی از تیکیتاکا و انتشار آن در دنیای فوتبال بود یا پیروزی تیم ملی یونان در یورو اتوبوس فوتبال را به سبکی جهانی تبدیل کرد. در لیگ برتر کشورمان نیز پس از موفقیت کارلوس کی روش در تیم ملی، سبک دفاعی فوتبال رایج شده است. حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس و قهرمانی های پیاپی آن تیم اما باز هم سبک غالب در فوتبال ما در بین اکثر تیم ها به فوتبال اختصاصی بازگشته است. حالا به نظر می رسد تولدی دوباره اتفاق بیفتد و این تولد دوباره با قهرمانی استقلال رقم خورد. استقلال یکی از تیم هایی بوده که در فصول اخیر و پا به پای پرسپولیس و سپاهان، فوتبال مالکانه را در دستور کار قرار داده است. نرسیدن به جام اما در نهایت فرهاد مجیدی را به فکر تغییر اساسی در این تیم انداخت. تغییری که شاید سبک بازی تیم را ناخوشایندتر از گذشته کرده بود اما در رسیدن به قهرمانی موثر بود. فرهاد مجیدی از آن دست مربیانی بود که مانند محرم نویدکیا در مصاحبه های قبلی خود احساس می کرد برد 5-4 را به برد 1-0 ترجیح می دهد. در نهایت اما با رکورد یک بر صفر به مقام قهرمانی رسید.

از دست دادن اموال

برتری در چه عاملی باعث شد استقلال به جام قهرمانی برسد؟ حدس زدن پاسخ این سوال کار سختی نیست. عاملی که استقلال را به تیم شماره یک لیگ تبدیل کرد، نبود کشتی هوایی است. حضور رودی زستد، کوین یمگا و آرمان رمضانی در تیم استقلال کمک بزرگی به فرهاد برای موفقیت تیمش در مبارزه با سگ‌ها بود. برتری دو عامل دیگر نشان می دهد که شاگردان فرهاد مجیدی علاوه بر بازی هوایی در بازی فیزیکی بهترین تیم لیگ بودند. آنها در تعداد تکل های موفق به اشتباه در رتبه های اول و دوم لیگ قرار گرفتند. علاوه بر این، با استفاده از این تاکتیک ها، با میانگین 12.2 شوت در هر بازی، در ضربات به دروازه حریف در رده دوم لیگ قرار گرفتند.

استقلال با 51 درصد مالکیت توپ و میدان، هفتمین تیم قهرمانی این فصل است. آماری که حداقل از یکی در دو فصل اخیر به شدت کاهش یافته و جایگاه استقلال را در این زمینه بسیار کاهش داده است. استقلال در نیمی از بازی‌های این فصل بیشتر مالکیت توپ را در اختیار داشته است که بیشتر در مقابل تیم‌های نیمه انتهایی جدول بوده است. در اکثر این بازی ها البته اختلاف مالکیت کمتر از 5 درصد بود. علاوه بر این عامل، در بحث پاس و دقت پاس، استقلالی ها رتبه هفتم و هشتم لیگ محسوب نمی شوند و این دو آمار مهر تاییدی بر تغییر سبک است.عملکرد استقلال نسبت به فصول گذشته. .