فرهاد هم شهرت دارد و هم پول. کجا بریم؟ / مجیدی تودار حرف نمی زند / این قهرمانی فقط متعلق به مربیان و بازیکنان نیست

منصور رشیدی بازیکن و سرمربی سابق استقلال در گفت و گو با خبرورزشی درباره پیروزی این تیم مقابل فولاد و قهرمانی استقلال نیز شایعاتی مبنی بر احتمال جدایی سرمربی آبی ها در پایان فصل منتشر کرد:

طبیعی است!

تماشا کردن! این تیم امسال به تازگی شروع به کار کرده و در واقع این استقلال کار مجیدی است. همه جوان هایی که به استقلال آورده با او شروع کردند و حالا که استقلال قهرمان شده آنقدر قدرتمند شده که در سال های بعد با انتقال به فصل نقل و انتقالات صددرصد بهتر و بهتر شود و می تواند داشته باشد. فرصت های بهتری مثل بردن هر قهرمانی. قهرمانی در دو جام حذفی و لیگ برتر و حتی قهرمانی آسیا.

فرهاد هم شهرت دارد و هم پول.  کجا بریم؟  / مجیدی تودار است و حرف نمی زند / این قهرمانی نه برای تیم است و نه برای بازیکنان;  متعلق به مردم است

کدام بازیکن را می توانید به عنوان یکی از عوامل مهم رسیدن به استقلال در این لیگ نام ببرید؟

بازی با آلومینیوم اراک را چگونه پیش بینی می کنید؟

به نظر شما اگر این شایعه جدی باشد، او این کار را خواهد کرد؟ یا به نفع اوست یا اینکه استقلال در پایان فصل برود؟

تو چی میگفتی

استقلال در نهایت قهرمان شد. وقتی این اتفاق افتاد چطور بودی؟

من از اول فصل بارها گفته ام که این تیم تا هفته ششم و هفتم هماهنگی کافی نداشت و در حمله ضعیف بود. البته این تیم گل های کمی می زند و نمی بازد. در واقع او داشت نتیجه می گرفت. اما کم کم جوانانی که مجیدی به این تیم آورده بود در تیم ادغام شدند و نتایج بهتر شد. در یک دوره 15 بازیکن کرونا را گرفتند و تیم دچار بحران شد اما استقلال ترمیم شد. سپس دو نفر از نیروهای تیم را جدا کردند که ضربه محکمی به خط دفاعی زدند و یک مدافع برزیلی را آوردند که سر هم خوب است اما سرعتش کم شده است. استقلال با همه این مشکلات توانست با تلاش مضاعف به هدفش برسد و معتقدم شایسته این عنوان بود.

در روزهای اخیر زمزمه هایی مبنی بر پیشنهاد فرهاد مجیدی از کشورهای اماراتی و احتمال جدایی از این تیم در پایان فصل به گوش می رسد. اما آیا سرمربی استقلال در این مدت نه این مشکل را تایید کرد و نه تکذیب؟

بعید می دانم مجیدی از این مسیر عبور کند. فکر نمی کنم فرهاد هر چقدر هم که به او پیشنهاد می شود تسلیم شود و برود. چون خودش مشکل مالی ندارد. به هر حال، شهرت و محبوبیتی که او در ایران داشت و اکنون افزایش یافته است، مطمئناً در هیچ کشور عربی و هیچ کجای دنیا وجود نخواهد داشت. به نظر من احتمال جدایی او بسیار کم است.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

یعنی نمک و امثال اینها، درسته؟

بازی او با فولاد را چطور دیدی؟

آلومینیوم تیمی جوان، ورزشکار و بدنی است که از زمانی که مهدی رحمتی به آنها پیوست، در خط حمله و هافبک پیشرفت کرده است. قطعا بازی آسانی برای استقلال نخواهد بود. اما مهم نیست چون استقلال نشان داد که چقدر قدرت تاکتیکی خود را مقابل سپاهان و فولاد به حریف تحمیل می کند. او در این بازی هم قطعا نتیجه لازم را خواهد گرفت.

فرهاد مجیدی عموما فردی درونگرا و بردبار است. کمتر حرف می زند.

به نظر من یکی دو نفر تازه وارد مثل حسین زاده یا سلمانی افراد تاثیرگذار بودند. یامگا و زستد هم خوب بازی کردند، هرچند در بعضی مسابقات افتضاح به نظر می رسیدند، اما در کل خوب بودند. اما قطعا یکی از عوامل اصلی این قهرمانی عملکرد خوب سید حسین حسینی بود. اگر اینقدر آماده نبود ممکن بود استقلال زیادی را از دست بدهد.

استقلال در این بازی بسیار بهتر از دو بازی قبلی ظاهر شد. همانطور که گفتم بهترین بازی استقلال را مقابل سپاهان دیدیم اما آن تیم در بازی با شهرخودرو هشتاد درصد سقوط کرد. نمی دانم در تمرین به تیم چه گفته شد که مقابل فولاد اینقدر متغیر به نظر می رسید.

فکر می کنی استقلال شایسته این عنوان بود؟

خیلی خوشحال شدم و باید به تماشاگران دلسوخته استقلال که سال ها منتظر این نتیجه بودند تبریک بگویم. هواداران 9 سال گذشته استقلال در سرما و گرما چیزی برای استقلال نگذاشتند و بالاخره به آرزوی آن چند سال خود جامه عمل پوشاندند. این قهرمانی بیشتر متعلق به هواداران است تا تیم و مربی آن.