فوری: اسطوره فرمول 1 آلمان بازنشسته شد

به گزارش “ورزه سه”، سباستین فتل، راننده 35 ساله آلمانی که یکی از اسطوره های دنیای اتومبیل رانی به حساب می آید، امروز از طریق شبکه های اجتماعی اعلام بازنشستگی کرد.


سرویس خبر شماره: 1835695
6 مرداد 1401 ساعت 17:34 |
2.1 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

سباستین فتل در دوران حرفه ای خود 35 گرندپری را برده است. این تعداد پیروزی در طول 16 سال حضور او در بالاترین سطح ورزش به دست آمده است. با این آمار، فتل سومین راننده پرافتخار فرمول 1 است. لوئیس همیلتون با 103 پیروزی و مایکل شوماخر با 91 پیروزی بیشتر از او افتخارات خود را کسب کردند.

در پستی که وتل امروز در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، چنین آمده است: «مسابقه اتومبیلرانی بخشی از زندگی من است. با این حال، من از این طریق بازنشستگی خود را اعلام می کنم زیرا علاوه بر اینکه راننده فرمول 1 هستم، یک پدر و یک شوهر هستم و دغدغه های دیگری به جز مسابقه و مسابقه دارم “من هم دارم”.



مجله اخبار فوتبال خارجی

سباستین فتل، راننده آلمانی فرمول 1 و یکی از اسطوره های اتومبیلرانی، رسماً بازنشستگی خود را اعلام کرد.

سباستین فتل چهار بار قهرمان فرمول 1 جهان شد و به عنوان اولین راننده تیم ردبول، چهار سال متوالی قهرمان شد. همانطور که وتل امروز بازنشستگی خود را اعلام کرد، مسابقه جایزه بزرگ ابوظبی در ماه نوامبر آخرین مسابقه راننده آلمانی خواهد بود.

سباستین فتل با انتشار این پست در شبکه های اجتماعی از بازنشستگی خود خبر داد

رکورد پیروزی فتل بهتر از چندین افسانه مشهور در تاریخ اتومبیلرانی است. ستارگانی مانند فرناندو آلونسو، کارلوس سنا و استوارت. این راننده آلمانی در 16 دوره حضور در مسابقات فرمول 1، 57 بار از مقام اول شروع کرد و 122 بار بر سکو صعود کرد و یکی از سه مقام اول را به خود اختصاص داد.