قاضی زاده: اگر فدراسیون مستقل نیست به مجلس بگویید

نماینده شورای اسلامی معتقد است تصمیماتی که در داخل فدراسیون گرفته می شود باید آینده نگر باشد و فضای فوتبالی کشور را به یازده سال قبل بازگرداند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سید احسن قاضی زاده هاشمی در گفتگوی تلفنی با برنامه فوتبال برتر، سخنان خود را در واکنش به اتفاقات روزهای پایانی فوتبال ایران و استقلال فدراسیون آغاز کرد: انتخاب، نگهداری، تمدید. ، عدم تمدید سرمربی و … بر عهده ایشان است فدراسیونی است و البته هیچ گونه دخالت خارج از فدراسیون پذیرفته نیست.
وی سپس در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر فدراسیون استقلال برای تصمیم گیری دارد یا خیر، اضافه کرد: اخباری در حال شنیده شدن است. ما قطعا این سوالات را در مجلس قبول نداریم. در میان نمایندگان مجلس قطعاً سلیقه ها و نظراتی وجود دارد. علاقه افراد هم وجود دارد اما اعمال سلیقه در فدراسیون اصلا پذیرفته نیست. طبیعتاً اگر چنین چیزی را برای خود قبول نکنیم، اجازه نمی دهیم نهادهای دیگر در کار فدراسیون دخالت کنند. ما به طور خاص از آقای مجدی و فدراسیون می خواهیم که اجازه چنین کاری را ندهند و اگر مشکلی وجود دارد به ما اطلاع دهند تا بتوانیم آن را برطرف کنیم تا مستقل تصمیم بگیرند.
قاضی زاده هاشمی سپس درباره حواشی فدراسیون کشتی ادامه داد: برای فدراسیون کشتی هم همین اتفاق افتاد. به نظر من تصمیم گیری مستقل به قدرت هیئت رئیسه فدراسیون بستگی دارد و البته این فدراسیون است که باید به تصمیم خود پایبند باشد و در مقابل افکار عمومی از تصمیم خود دفاع کند و همه امور فدراسیون این است که مسئولیت مسئولان فدراسیون
قاضی زاده هاشمی سپس در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد این روزها هیچکس در فدراسیون مسئولیتی را قبول نمی کند، گفت: این 100 درصد اشتباه است. ما انتظار شفافیت داریم. هیچ نهاد دیگری حق دخالت در امور فدراسیون را ندارد و اگر چنین چیزی وجود دارد در جلسات با ما صحبت کنند. ما به عنوان یک رگولاتور قطعا اجازه چنین اتفاقاتی را نخواهیم داد. البته مسئولیت همه این مواقع بر عهده فدراسیون فوتبال است. حالا اگر از جایی به آنها فشار وارد شود. اگر شخصی وجود دارد؛ اگر گروهی وجود دارد؛ یک مهمانی وجود دارد؛ اگر افراد غیر ورزشکار در جلسات دخالت می کنند به ما اطلاع دهید. این خواسته ما از مسئولان فدراسیون است.
وی سپس به مسئولان فعلی فدراسیون فوتبال تذکر داد و تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که بگویند اگر فردا نتیجه حاصل نشد به خاطر فشار این فرد، این سازمان یا این نهاد است. ما در مجلس فقط در دو حوزه نقش داریم. یکی بودجه فدراسیون های ورزشی و وزارت ورزش و دیگری نظارت بر حوزه های کلان مدیریتی مانند قراردادهای کلان و سود نقدی. اما کمیته فنی فدراسیون ها کیست یا ترکیب اعضای هیات رئیسه یا سرمربی و سوالاتی از این دست اصلا وجود ندارد. هیچ کس نمی تواند بگوید که چنین مداخله ای صورت گرفته است. البته ما چنین مجوزی را به افراد یا گروه هایی که خود را ذینفع می بینند اما نقشی ندارند اعطا نمی کنیم. اگر اینطور باشد، اگر فردا نتیجه ای حاصل نشود، هیچ کس پاسخگو نخواهد بود.
این عضو شورای اسلامی شهر در پاسخ به گزینه های داخلی و خارجی که قرار است جایگزین اسکوچیچ شوند و اینکه آیا با نمایندگان مجلس درباره آنها بحث شده و بودجه لازم برای جذب آنها فراهم شده است، توضیح داد: خیر. ، بحثی در کار نبود. غیر مشورتی، غیر رسمی یا غیر رسمی. حتی در این زمینه ها نظری هم درخواست نشد. علاوه بر این، اگر نظری در مورد افراد درخواست شود، ما نظر نمی دهیم. مسئولیت بر عهده تصمیم گیرندگان فدراسیون است. کمک درخواستی برای بودجه بود. حتی قبل از اعزام تیم ملی به کره جنوبی مشکل پرواز چارتر بود که با پیگیری مجلس این مشکل برطرف شد. پس از آن برای تامین بودجه ویژه فدراسیون فوتبال اعتبار ویژه ای را برای آماده سازی جام جهانی در نظر گرفتیم. این چنین خواسته های فدراسیون بود. درخواست کمک به تیم ملی بود و ما هم انجام دادیم، اما در مورد افراد و اینکه چه کسی هست یا نیست نظری نداده و نخواهیم کرد و البته اجازه نمی دهیم افراد فاقد صلاحیت دخالت کنند. این مناطق
وی سپس به تشریح این رویکرد و بحث نظارت مجلس در لحظه حساس انتخاب جانشین اسکوچیچ برای اینکه اتفاقات پرونده ویلموتس تکرار نشود، گفت: در همین مورد طرح پرونده ویلموتس را مطرح کردیم. ما همچنان پیگیر این پرونده هستیم. ما بحث نظارتی را داریم و اجازه نمی دهیم بانیان وضع موجود در فوتبال برگردند. چنین اجازه ای اصلا وجود ندارد. قهقرایی و ارتجاعی است که یک بار دیگر بگوییم شمارنده به صفر رسیده و سرمربی یازده سال پیش انتخاب شد و رئیس فدراسیون در آن زمان برگشت. قطعا با توانمندی نیروهایی که در کشور داریم حرکت رو به جلو باید رخ دهد. باید حرکتی انجام شود تا مردم احساس انرژی کنند و به آینده امیدوار شوند. مردم باید با فوتبال احساس دوستی کنند.
وی در پایان گفت: مطمئنم بدنه جامعه ورزش بی تاب است. واکنش های این چند روز مربی خیلی برایم جالب بود که جامعه فوتبال چقدر حساس است. مجلس هم از کل موضوع ورزش حمایت خواهد کرد و انتظار داریم حاشیه بر متن غلبه نکند. در مجموع این حواشی چهار پنج ماه مانده به جام جهانی واقعا مسموم است و فکر نمی کنم هیچ کدام از کشورهای حاضر در جام جهانی اجازه چنین اتفاقاتی را برای تیم های خود ندهند.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1833139
21 تیر 1401 ساعت 01:43 |
1.4K |

0نقطه نظر

بنیانگذاران هستی اجازه بازگشت ندارند.