قالنویی: اسکوچیچ چگونه توانست رختکن را کنترل کند/ واکنش کنایه آمیز به لیست کارلوس کی روش

وی درباره اینکه آیا تیم ملی با کی روش در جام جهانی نتیجه می گیرد یا خیر، توضیح داد: همه ما ایرانی ها دوست داریم تیم ملی نتیجه بگیرد. با توجه به فشارها و نگرانی های اقتصادی و مسائل دیگری که وجود دارد و نمی خواهم به آن بپردازم، عشق و علاقه مردم فوتبال است و با آن زندگی می کنند. فرقی نمی کند فوتبال ملی باشد یا باشگاهی، انشالله می توانیم با بازی های خوب به آنها شادی بدهیم و آنها را خوشحال کنیم، نتیجه دست خداست.

قالنویی ادامه داد: اسکوچیچ همیشه در دل ایرانیان قدرشناس خواهد ماند. برخورد خوبی نکردیم، یکی از پیام های عاشورا اخلاق و معرفت است. گوش کن، بارها گفته ام و باز هم می گویم، توماس توخل در بدترین حالت چلسی را به دست گرفت و قهرمان اروپا شد، اما در نهایت اخراج شد. اما آنها با او اخلاقی رفتار کردند، در حالی که ما با اسکوچیچ رفتار نکردیم. تنها تاسف ما این است که با او خوب رفتار نشد، برای اسکوچیچ بهترین ها را آرزو می کنم.

سرمربی تیم فوتبال گل گهر پاسخ داد که پس از 6 هفته از لیگ گل گهر، گل گهر در صدر جدول رده بندی قرار دارد و اگر سال گذشته 7 امتیاز از تیمش کم نمی شد، حتما جزو مدعیان قهرمانی بود. بدجنس نباش. ما ظلم شدیم چون رای نبود بلکه ظلم بود، رای اصولی هست، دیگر نمی خواهم وارد این سوال شوم، اما ظلم شدیم. آنها هفت امتیاز از گل گهر کم کردند و هشت امتیاز به رقبا دادند. پنج امتیاز از دست دادیم و 9 گل از تفاضل گلمان کم شد. هفت نکته را نگویید.

وی افزود: از مجتبی حسینی برای بازی با پیکان تشکر می کنم. با توجه به تعطیلی لیگ، برنامه ما این بود که گل گهر را در شرایط مسابقه نگه داریم. 30 دقیقه چهار بازی انجام دادیم. در 60 دقیقه اول هوا کمی گرم بود اما در عرض 60 ثانیه کیفیت بازی بهتر شد. در مجموع از این بازی راضی بودیم و 2-3 جوان را هم تست کردیم که به ما امید زیادی داد.

سرمربی تیم فوتبال گل گهر در مورد گلزنی یونس شاکری در این دیدار گفت: طبیعی است بازیکنی که از ناحیه رباط صلیبی در حال نقاهت است نیاز به زمان داشته باشد اما بعد از گلزنی از نظر روحی و روانی بهتر شد.

امیر قلعه نویی پس از پیروزی 3 بر صفر گل گهر مقابل پیکان در دیداری دوستانه گفت: در ابتدا چند نکته را به خانواده محترم امینی تسلیت می گویم. من هم به رزمندگان دلاور کشورمان به ویژه حسن یزدانی تبریک می گویم. به حسن آقا توصیه می کنم شما قهرمان ایران هستید ما دنبال قهرمان نیستیم بلکه قهرمان می گردیم و یزدانی قهرمان ماست. من به حسن یزدانی توصیه می کنم اگر مدال طلا نیاوردی اخلاق و رفتارت قهرمانانه است و این باعث جنجال ما ایرانی ها شده است.

سرمربی تیم فوتبال گل گهر با توجه به اینکه او یکی از مربیانی است که می تواند رختکن را به خوبی مدیریت کند اما بسیاری معتقدند اسکوچیچ نتوانست به خوبی رختکن و بازیکنانش را مدیریت کند و به همین دلیل است که فوتبال فدراسیون کی روش را جایگزین او کرد، او پاسخ داد: همه اینها یک نقل قول است. چرا در بازی با بحرین و عراق و… این حرف ها را نزدند؟ در آن زمان رختکن تیم ملی خوب بود؟ به خدا قسم مردم را اینقدر به دردسر نینداز. اگر می گویند نتوانست رختکن و بازیکنان را کنترل کند، در بازی های اول هم نمی توانست این کار را انجام دهد. اینطور نبود اما ما ایرانی ها خوش آمدیم و بد. این مشکل گذشته است اما چون اسکوچیچ دوست من است و زحمت کشیده است به او خسته نباشید می گویم.

قلانوی در خصوص اینکه تیمش امسال به مقام قهرمانی رسیده است، گفت: چند تیم هزینه بالایی داشتند. هیچ اشکالی ندارد که تیم ها پول خرج کنند. مثل تمام دنیا و لیگ های انگلیس، ایتالیا و اسپانیا، نمی توان گفت چرا یک تیم این همه هزینه کرده است. در این 6 هفته تیم هایی که از قبل روی آنها حساب کرده بودیم جزو مدعیان بودند اما صحبت از مدعی زود است.

وی در خصوص حضور کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: برای او فقط آرزوی موفقیت دارم، باید از اسکوچیچ هم تشکر کنم. ما در بدترین شرایط تیم ملی را به او تحویل دادیم و در بهترین شرایط آن را دریافت کردیم. مطمئن باشید ایرانیان همیشه در قلب ما خواهند بود. برای تیم ملی و همچنین برای کی روش آرزوی موفقیت دارم.

قلانوی وی در خصوص عملکرد وسلی گومز هافبک برزیلی مقابل پیکان و اینکه آیا در آینده بازی های بیشتری انجام خواهد داد، گفت: 100 درصد او از لیگ بزرگی به ایران آمده است که در این لیگ ها چنین میدان هایی را نمی بینید. کیفیت وسلی در زمینه های خوبی مانند بازی با ملوان نیز خوب است. فکر نمی کنم بازیکنی در این سطح به فوتبال ایران آمده باشد، اما به دلیل اینکه از یک قاره دیگر می آید نیاز به زمان دارد. ببینید مسی که از بارسلونا به پاری سن ژرمن رفت هنوز به مسی بارسلونا تبدیل نشده است، طبیعی است و وسلی هم نیاز به زمان و بازی دارد. امیدواریم او بتواند در طول فصل به ما کمک کند.

قلعه نویی در مورد لیست تیم ملی صحبتی نکرد و با خنده خداحافظی کرد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال