قربانی: کی روش می خواست ما را به جام جهانی برساند

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، محمد قربانی بازیکن 21 ساله تیم فوتبال سپاهان که به عنوان آخرین خرید این تیم در پنجره تابستانی لیگ بیست و دوم به اردوی طلای پوشان اضافه شد، یکی از بازیکنان این تیم است. که در چند روز اخیر و بیشتر در اردوی تیم ملی حضور داشته است، از دو هفته به بعد تجربه همکاری با کارلوس کی روش را به عنوان یکی دیگر از مربیان بزرگ پرتغالی کسب کرد. به همین منظور با این بازیکن جوان گفتگویی داشتیم که در آن از حضور غیرمنتظره او در سپاهان و همچنین اردوی تیم ملی صحبت کردیم. این مصاحبه را در ادامه بخوانید.

*در چند ماه گذشته تجربه همکاری با دو مربی بزرگ را کسب کردید. به نظر شما کی روش و مورائیس چه وجه اشتراکی دارند؟
محمد قربانی – همان چیزی که در مورد آقای مورائیس گفتم. مربیان پرتغالی در تمرینات بسیار سخت گیر و جدی هستند. به نظر من آقایان مورائیس و کی روش دو مربی بزرگ دنیای فوتبال هستند. خدا را شکر که من به اندازه کافی خوش شانس بودم که تجربه همکاری با آنها را در سنین پایین داشتم. هر دو مربی با رشته فوتبال هستند.

بازیکن جوان تیم فوتبال سپاهان می گوید تجربه حضور در اردوی تیم ملی برای او و چند بازیکن جوان دیگر نعمت بزرگی بوده است.

قربانی: کی روش می خواست ما را به جام جهانی برساند

*فصل در پایان هفته یازدهم به دلیل جام جهانی متوقف شد. عملکرد سپاهان را در این مرحله چطور می بینید؟
محمد قربانی – واقعیت آنچه کادر فنی، بازیکنان، هواداران، مدیران باشگاه ها و مسئولان کارخانه می خواستند محقق نشد. انتظارات خیلی بیشتر بود و همه انتظار دارند سپاهان در رده اول و دوم قرار بگیرد. ما نتوانستیم آنچه را که آنها انتظار داشتند اجرا کنیم. حالا امیدوارم بتوانیم از این تعطیلات نهایت استفاده را ببریم و با کمک آقای مورایس و دستیارانش نقاط ضعف را بپوشانیم و به بالای جدول برگردیم.

*بعد در 4 بازی اول بازی نکردی اما بعد از حضور در هفته پنجم و ششم به عنوان یار تعویضی، در هفته هفتم یکی از شگفتی های مورایس در مقابل هواداران بودی و توانستی به امتیازات برسد. ترکیب شروع این روند برای شما در یک تیم ستاره چگونه پیش رفت؟
محمد قربانی – خب اولاً لطف خدا بود. خود آقای مورائیس با من صحبت کرد و به من گفت که تمرین برای او چقدر مهم است. خدا را شکر توانستم در تمرینات و بازی های دوستانه خوب کار کنم و در بازی دوستانه با النجف عراق یک گل به ثمر رساندم که فکر می کنم تاثیر زیادی در بهبودی من داشت.

محمد قربانی در دیدار هفته هفتم مقابل هوادار این فرصت را به دست آورد تا فیکس برای اولین بار با شماره 66 در ترکیب سپاهان حاضر شود که این تصمیم توسط مورایس در دیدارهای بعدی نیز تکرار شد.

* آخرین کلمه ؟
محمد قربانی – چیز خاصی نیست. فقط امیدوارم تیم ملی بتواند در جام جهانی نتایج خوبی کسب کند و در این شرایط کمی دل مردم ایران را شاد کند.

هافبک جوان سپاهان یکی از بازیکنانی بود که فرصت حضور در اردوی تیم ملی را پیدا کرد. در این عکس او با شماره 40 در کنار آریا برزگر و امیرعلی صادقی دو بازیکن دیگر تیم امید دیده می شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

چه چیز منحصر به فردی در مورایس دیدید که نظر شما را جلب کرد؟
محمد قربانی- خب یک چیزی که اکثر مربیان پرتغالی دارند این است که در تمرینات بسیار سخت گیر و جدی هستند و یک امتیاز را از دست نمی دهند. این یکی از مهمترین نکاتی است که می توانم به آن اشاره کنم.


سرویس خبر شماره: 1853805
25 نوامبر 1401 @ 12:43 |
7.3K |

0نقطه نظر

مورایس حتی یک امتیاز را در تمرینات از دست نمی دهد.

* ابتدا از حضور غیرمنتظره خود به سپاهان بگویید. چه اتفاقی افتاد که مورد توجه این باشگاه قرار گرفتید؟
محمد قربانی – خود آقای مرایس می خواست اول به سپاهان بروم. آقای مورائیس با من صحبت کرد و به من گفت من تو را می خواهم و بازی هایت را در تیم ملی امید دیدم. پس از آن دو باشگاه رایزنی کردند و به توافق رسیدند.

* کار با مورایس به عنوان یکی از بزرگترین مربیان جهان چگونه بود؟
کارنامه محمد قربانی موریس مشخص است. کار با او 100% می تواند به هر بازیکنی کمک کند. به خصوص اگر این بازیکن جوان باشد و بتواند آینده اش را تحت تاثیر قرار دهد.

*مورایس چه بازی هایی را تماشا کرد؟
محمد قربانی – فکر کنم فیلم بازی های تیم امید را دیده بود و البته بازی های من را هم در نساجی دیده بودند.

*از بازیکنانی بودید که شانس حضور در اردوی تیم ملی را داشتید. این دوران برای شما چگونه گذشت و چه شرایطی داشت؟
محمد قربانی – اولا رسیدن به تیم ملی برای هر بازیکنی آرزو و افتخار است. به لطف خدا این لطف نصیب ما جوانان شد و 8،9 بازیکن جوان لیگ برتری به تیم ملی دعوت شدند. لطف آقای کی روش بود. خدا را شکر اردوی خوبی بود. فکر می کنم 15، 16 روز در اردو بودیم. 22 جلسه صبح و عصر زیر نظر آقای کی روش کار کردیم. تمرینات بسیار خوب، جدی و منظم بود. حتی آقای کی روش در یکی از جلسات گفتند که اگر اسم شما ثبت می شد 4 یا 5 نفر از شما را با خودم می بردم که متاسفانه این اتفاق افتاد. به هر حال از اینکه دعوت شدیم و تجربه همکاری با چنین مربی بزرگی را کسب کردیم، سپاسگزاریم.
آن زمان به جام جهانی فکر می کردی؟
محمد قربانی – بله خود آقای کی روش در یکی از جلسات این را گفت که اگر بتوانیم 4 یا 5 نفر از شما را می برم. او گفت شما آینده فوتبال ایران هستید و قطعا در جام جهانی بعدی شرکت خواهید کرد. البته اینها فقط حرف است و همه چیز به تلاش بچه ها و خودم بستگی دارد و اگر تلاش کنیم عملکرد خوبی داشته باشیم قطعا می توانیم در لیست تیم ملی برای جام ملت ها و جام جهانی بعدی باشیم. برای من هدف اصلی حضور در جام ملت ها با تلاش است.

*به عنوان بازیکنی که در اردو حضور داشته اید، پیش بینی شما از نتایج تیم ملی در جام جهانی چیست؟
محمد قربانی – با توجه به زمانی که فرصت حضور در اردو را داشتم، به جرأت می توانم بگویم این تیم ملی یکی از پربازده ترین و بهترین تیم های ملی تاریخ فوتبال ایران است. ما در همه خطوط خوب هستیم. ما چهار ستاره در خط مقدم، دفاع، حتی در خط دروازه داریم که یکی از آنها همبازی من در سپاهان است و یکی از دروازه بان های خوب فوتبال ایران است. ما تیم ملی خیلی خوبی داریم. به نظر من اگر لطف خدا و همت بچه ها باشد می توانیم از جمع خود بیرون بیاییم.

* وقتی پیشنهاد سپاهان را گرفتی چه حسی داشتی؟
محمد قربانی – حس خیلی خوبی بود. سپاهان یک باشگاه بزرگ و یک تیم محبوب با رزومه مشخص و عناوین فراوان است. البته نساجی هم تیمی خیلی خوبی است. سال گذشته موفق شدیم جام حذفی را به دست بیاوریم. جا دارد از مربیانم مثل آقای الهامی تشکر کنم. باید از آقای حدادیان هم تشکر کنم که برای صنعت نساجی زحمت می کشند.