قلعه نویی به حکومت 12 ساله پایان داد

قلعه نویی که زمانی هدایت تیم ملی را در جام ملت های آسیا 2007 برعهده داشت، اکنون در ده ماه منتهی به جام ملت های آسیا 2024 بار دیگر بر صندلی سرمربیگری تیم ملی نشسته و این بار امیدوار است کار ناتمامش را تمام کند .

آخرین بار افشین قطبی و قبل از او علی دایی هدایت تیم ایران را در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 و جام ملت های 2011 بر عهده داشتند، به عبارتی در دو دهه گذشته و با احتساب دوران کوتاه همایون شاهرخی به عنوان سرمربی، این سه نفر بازیکنان ایرانی نیمکت نشین تیم ملی بوده اند.

نکته جالب اینجاست که قلعهنویی در همان ابتدا و زمانی که نام پنج گزینه داخلی سرمربیگری تیم ملی مطرح شد، انصراف خود را اعلام کرد و احتمالا تا همین 72 ساعت پیش، فلیکس سانچز شانس بیشتری در اذهان مردم داشت. . سرمربی ایران شد اما مذاکرات با سانچز به بن بست رسید. خورد و با نگرش مثبت جلو رفت.

حالا او به تیم ملی بازگشته است در حالی که از سال 2011 و با حضور کارلوس کی روش، ایران همیشه یک خارجی را روی نیمکت خود داشت و حالا بعد از ویلموتس، اسکوچیچ و کی روش دوباره سرمربی جدید ایران خواهد شد. .

البته تیم ملی تحت هدایت او نسبت به تیم سال 2007 کاملا تغییر کرده است و حالا قلانوی با مجموعه ای از بازیکنان لژیونر باتجربه و ستاره های لیگ برتری که جزو تیم های نخبه فوتبال آسیا محسوب می شوند، همکاری خواهد کرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

سرمربی 57 ساله فوتبال ایران که 5 قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه دارد و به عنوان پرافتخارترین سرمربی لیگ خلیج فارس شناخته می شود، پیش از این چندین بار برای هدایت تیم ملی انتخاب شده بود اما مخالفت باشگاه سپاهان و همچنین کناره گیری اخیر گزینه ها باعث شد او امکان حضور روی نیمکت را از دست بدهد.


سرویس خبر شماره: 1895461
22 مارس 1401 ساعت 09:45
3.2 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

سرمربی امیر قلعه نویی در تیم ملی به بیش از یک دهه سلطنت سرمربیان خارجی بر نیمکت ملی فوتبال ایران پایان داد.

قلعه نویی به حکومت 12 ساله پایان داد

قلعهنویی 17 بار روی نیمکت تیم ملی ایران نشست و آمار 10 برد، 6 تساوی و 1 باخت را از خود به جای گذاشت. اولین بازی قلانوی در 26 مرداد 1394 برابر امارات بود که در بازی دوستانه با گل رضا عنایتی حریف را شکست داد و در آخرین بازی مقابل کره جنوبی شکست خورد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سرمربی باتجربه فوتبال ایران که روز گذشته در جریان پیروزی گل گهر سیرجان مقابل نفت مسجد سلیمان روی نیمکت این تیم نشست، سرانجام به عنوان سرمربی این تیم معرفی شد. ملی پوش ایرانی دقایقی بعد پایان بازی تیمش