لوکادیا در کنار این بازیکن معمولی آقای گل می شود/ ویژگی سعید صادقی گل نخوردن است/ پرسپولیس بازیکن عاقل دارد.

بازی نفت مسجد سلیمان را چگونه پیش بینی می کنید؟

در کل از سبک بازی پرسپولیس راضی هستید؟

رحیم یوسفی بازیکن سابق پرسپولیس در گفت و گو با خبروشی در تحلیل قدرت جدید خط حمله پرسپولیس پس از اضافه شدن بازیکنان جدید و بازی پیش رو مقابل نفت مسجد سلیمان اظهار داشت:

فکر می کنید او هنوز از نظر بدنی آمادگی کامل ندارد؟

لوکادیا در کنار این بازیکن معمولی آقای گل می شود/ ویژگی سعید صادقی گل نخوردن است/ پرسپولیس بازیکن عاقل دارد.

امکان ندارد سعید صادقی را در حال عبور و ایستادن ببینی. اگر دفاع کند بلافاصله برمی گردد. اگر حمله کند، بلافاصله تغییر موضع می دهد. به طور کلی، در هیچ کجای زمین نمی توانید آن را بی حرکت ببینید و هیچ کاری انجام ندهد. این ویژگی بزرگ سعید صادقی است. البته حالا که او هم گل می زند و در گلزنی کارآمد است، این بازیکن را از هر نظر به یک پکیج کامل تبدیل می کند.

بله، من در بازی اول به طور کلی از او ناامید شدم، اما نکته مثبت او این است که وقتی می رود گل بزند، خودش را در موقعیتی قرار می دهد که هم تیمی حریف فکر می کند می خواهد بچرخد یا کار دیگری انجام دهد، اما بدنش را می گذارد. بین توپ و هم تیمی حریف. فرض بر این است که حریف نمی داند چه زمانی قرار است توپ را بزند. این الگوی بازی دوست حریف را فریب می دهد. گلی که به هوادار زد دقیقا همین بود.

لوکادیا در کنار این بازیکن معمولی آقای گل می شود/ ویژگی سعید صادقی گل نخوردن است/ پرسپولیس بازیکن عاقل دارد.

در روزهای اخیر صحبت هایی درباره سعید صادقی و عملکرد مثبت او در تیم یحیی گل محمدی مطرح شده است. فکر می کنی این بازیکن چگونه می تواند به پرسپولیس کمک کند؟

در این مورد بیشتر توضیح می دهید؟

به نظر شما این بازیکن می تواند به تیم ملی در جام جهانی کمک کند؟

لوکادیا در کنار این بازیکن معمولی آقای گل می شود/ ویژگی سعید صادقی گل نخوردن است/ پرسپولیس بازیکن عاقل دارد.

این کلمات خریدار ندارد. در حال حاضر این بازیکن معمولی تنها هافبک بازیساز تمام باشگاه های ایرانی است. من خیلی دوست ندارم در مورد این مسائل صحبت کنم.

اما برخی می گفتند سعید صادقی یک بازیکن معمولی است؟

از روز اول گفتم سعید صادقی یکی از بهترین خریدهای پرسپولیس است. نه به این دلیل که باهوش است و گل می زند یا گل می زند، بلکه یکی از دلایل مهم درخشش این بازیکن، فعالیت او در زمین است.

شرایط لوکادیا را چگونه می بینید؟ آیا در اولین بازی هایش به این بازیکن خوشبین نبودید؟

وضعیت خط دفاع را چگونه می بینید؟

قطعا درست است این بازیکن هم تکنیک دارد و هم دید خوبی دارد. ببینید روی پایه دوم وقتی به دروازه نزدیک می شد آنقدر باهوش بود که وقتی دروازه بان جلو آمد توپ را به راحتی از روی سرش به دروازه تبدیل کرد. به این بازیکنان عاقل می گویند. فردی که تحت تاثیر ورزشگاه قرار نگیرد، مزاحم گریه های بازیکن حریف و تماشاگران آن بازیکن نمی شود. او از هر نظر در پرسپولیس مفید است.

فقط پورعلیگنجی می تواند خط دفاع پرسپولیس را ببندد. این بازیکن فوق العاده خوب است. هم در هوا و هم در زمین. او خوب پیش می رود، از سر، سریع برمی گردد، هوشمندانه کار می کند و زمین بازی را از پشت مرتب می کند. فکر می کنم او می تواند یکی از بهترین های تیم ملی در جام جهانی باشد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

ورود دیاباته و امیری به پرسپولیس چه شرایطی را برای تیم ایجاد می کند؟

وقتی نام پرسپولیس به میان می آید فرقی نمی کند مقابل کدام تیم باشد. من می گویم تیمی که می خواهد ایران قهرمان شود باید در تمام مسابقات قهرمان شود. پرسپولیس در این آخرین بازی با هواداران، با وجود اینکه شرایط زمین خوب نبود، کار تاکتیکی خود را انجام داد. من به این تیم امید زیادی دارم.

او با اینکه هم وزن دارد اما چون فوتبالیست باهوشی است در 18 مرحله برای تیم مفید خواهد بود. البته او در خارج از 18 قدم چندان به درد تیم نمی خورد اما نشان داده که در داخل 18 قدم همیشه گل ها را بو می کند. این بازیکن می تواند در هر بازی با ترکیب سعید صادقی یک گل بزند و به راحتی آقای گل شود.

مهمترین چیز این است که رقابت ایجاد شود. هر کدامشان در ترکیب خوب نیستند یا گل نمی خورند، دست کادر فنی باز است تا فورا آنها را جابجا کند. پرسپولیس با حضور امیری و سعید صادقی به هیچ تیمی رحم نمی کند. وقتی مهاجمان و هافبک های یک تیم گل می زنند یعنی تیم شروع کرده است.

پرسپولیس تقریبا. حتی اگر برخی از بازیکنان هنوز از نظر آمادگی 100 درصدی نداشته باشند. در بازی با صنعت نفت دیده شد که در نیمه دوم پای چند نفر را گرفت. فکر می کنم هنوز در حال تمرین هستند اما کیفیت تیم در این بازی بهتر شده است و هر چه جلوتر می رویم تیم سبک تر و خطرناک تر ظاهر می شود.