لیست 26+4 بازیکن بدشانس تیم ملی در جام جهانی

*شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زاده، مجید حسینی، مرتضی پورعلیگنجی، سامان فلاح و روزبه چشمی. 6 بازیکنی که سرمربی تیم ملی برای دفاع وسط نظر دارد. البته شاید رفتن این 6 بازیکن به جام جهانی غیرقابل تصور باشد اما لیست 26 نفره تیم ملی می تواند معادلات را به هم بزند. حتی اگر تا حدودی سخت و غیرمنتظره باشد.

* مهدی طارمی که قضیه اش فرق می کند و تصور عدم حضور در جام جهانی دیوانگی محض خواهد بود. سردار آزمون آنقدر بازیکن مهم کی روش است که نزدیک به یک ماه یکی از دستیارانش را به دبی فرستاد تا مهاجم ایرانی لورکوزن را به جام جهانی برساند. بنابراین غیبت غیرممکن است و این دو مهاجم ایران در جام جهانی 2022 خواهند بود.

اما حالا گمانه زنی اصلی انتخاب فهرست 26 نفره تیم ملی برای جام جهانی است. تشکیل تیم ملی از امروز با حضور 16 بازیکن آغاز شد. علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی، محمدرضا اخباری، پیام نجاز، سامان فلاح، مرتضی پورعلیگنجی، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، میلاد سرلک، وحید امیری‌براهی، مهدی تودیع، رمی‌می‌درا بازیکنان نورافکن کسانی هستند که زیر نظر کارلوس کی روش کار خود را در پلوتون دنبال می کنند.


سرویس خبر شماره: 1851954
14 نوامبر 1401 ساعت 13:51 |
2.8K امتیاز خبر|

2نقطه نظر

استرس و اضطراب در سخت ترین مرحله آمادگی

*یکی دیگر از پست های محبوب تیم ملی، هافبک دفاعی است. جایی که سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک و علی کریمی به تیم ملی دعوت شدند. کی روش سبک بازی پنج نفره را دوست دارد. به خصوص که تاکتیک های تیم ملی بیشتر تدافعی خواهد بود و داشتن بازیکنان آماده برای این پست از نان شب اجباری تر است. اما با توجه به اینکه احسان حاج صفی نیز توانایی بازی در آن پست را دارد، احتمالا یکی از چهار نفری است که از پست هافبک دفاعی محروم شده اند.

با این حال کارلوس کی روش با حضور چنین بازیکنان آماده ای کار سختی را بر دوش دارد که چهار بازیکن لیست نهایی را در مسیر خود قرار دهد. پرونده ای که باید هشت روز منتظر ماند و در نهایت دید کدام بازیکنان در مهم ترین مسابقات فوتبال جهان غایب خواهند بود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

سرمربی پرتغالی تیم ملی پس از بازگشت به تمرینات تیم ملی 16 بازیکن را به ترکیب دعوت کرد. 13 بازیکن شاغل در لیگ برتر به اضافه 3 بازیکن لژیونر ایرانی در لیگ قطر.

* تنها دو گزینه در خط دفاع راست باقی مانده است که صالح حردانی خط خورده است. صادق محرمی و رامین رضاییان که به احتمال زیاد هر دو به جام جهانی قطر می روند.

علاوه بر این لیست، 14 بازیکن لژیونر داریم که دعوت کی روش تقریبا قطعی است و به اردو اضافه می شود. امیر عابدزاده، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، مجید حسینی، علی کریمی، صادق محرمی، سعید عزت اللهی، علی قلی زاده، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، مهدی طارمی، کریم انصاری فرد و احمد نوراللهی از بازیکنان این تیم هستند. چگونه وارد می شوند؟

مشکلی که با کناره گیری تعدادی از بازیکنان از لیگ برتر همراه بوده و نشان می دهد که کی روش علاوه بر اینکه قصد دعوت از بازیکنان جدید لیگ ایران به تیم ملی را ندارد، به دنبال ترک اردو نیز می باشد. جلسات قطار به تنهایی

حالا نبرد برای حضور در لیست نهایی تیم ملی در جریان است و در نهایت چهار نفر قربانی خواهند شد.

لیست 26+4 بازیکن بدشانس تیم ملی در جام جهانی

جایی که کارلوس کی روش باید تصمیم بگیرد که چه کسی را به میدان برود و چه بازیکنانی را مقابل انگلیس، آمریکا و ولز به میدان برود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، با دعوت 16 بازیکن به اردوی نهایی تیم ملی برای دیدار تدارکاتی با نیکاراگوئه و همچنین آماده سازی برای جام جهانی، گمانه زنی ها برای لیست نهایی 26 نفره ایران آغاز می شود. .

با مجموع 16 بازیکن حاضر در اردو و 14 بازیکن لژیونر تعداد ملی پوشان به 30 نفر می رسد در حالی که لیست تیم ملی برای جام جهانی 26 نفر است و کی روش باید در نهایت 4 بازیکن را انتخاب کند. که اکنون جنگ بین بازیکنان را برای جلوگیری از حذف افزایش می دهد.

*سامان قدوس و کریم انصاری فرد این دو بازیکنی هستند که مقابل سنگال و اروگوئه در اردوی اتریش در پست مهاجم قرار گرفتند. معامله ای که آنها را به تنها گزینه کی روش برای این منطقه تبدیل می کند و طبیعتا شانس آنها را برای صعود به جام جهانی بیش از همیشه افزایش می دهد.

* علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، علی قلی زاده و وحید امیری در پست وینگر حضور دارند. آنها تحت نظر سرمربی تیم ملی هستند. با توجه به تجربه و توانایی این بازیکنان در طراحی ضد حملات و همچنین آشنایی با سبک کی روش و شرایط قهرمانی جهان، بعید است که آنها لیست تیم ملی قطر را از دست بدهند.

* علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی، پیام نزاز و محمدرضا اخباری چهار دروازه بان هستند که حدود یک ماه است به طور منظم در اردوهای تیم ملی حضور دارند. به جز اخباری، سه دروازه بان دیگر حتی در اردوی اتریش حضور داشته اند. به این گروه امیر عابدزاده اضافه می شود تا تعداد دروازه بان ها به 5 برسد. وقتی تیم ملی 23 بازیکن داشت باید 3 دروازه بان آخر انتخاب می شد. اما اکنون فهرست 26 بازیکن است و سرمربی این امکان را دارد که دروازه بان چهارم را با خود به اردو ببرد. گفتنی است در این گروه یک نفر نهایی و دو نفر امکان پذیر است.

بدون شک یکی از دغدغه های شیرین کارلوس کی روش فعالیت 17 لژیونر در لیگ های آسیایی و اروپایی است. با توجه به شناخت سرمربی تیم ملی، او اغلب استفاده از بازیکنان لژیونر را در مسابقاتی مانند جام جهانی به دلیل تجربه بین المللی ترجیح می دهد.

* احسان حاج صفی، میلاد محمدی، ابوالفضل جلالی و امید نورافکن چهار بازیکن هستند که می توانند در دفاع چپ بازی کنند. البته در پست هافبک هم از حاج صفی و نورافکن استفاده شد اما پیش فرض ما دفاع چپ است. رقابتی سخت که می تواند منجر به حذف بازیکنی از این گروه شود. مگر اینکه کی روش به دنبال استفاده از آنها در نشریات دیگر باشد.