لیست 55 نفره تیم ملی برای جام جهانی!

بر اساس فهرست اولیه 55 نفره، حداقل 29 بازیکن از خط خطی برای ارائه لیست نهایی به فیفا عبور خواهند کرد.; البته استفاده از سه سهمیه اضافی اختیاری است و تیم ها می توانند 23 بازیکن را در لیست نهایی قرار دهند.

نکته مهم این است که فیفا در دستورالعمل خود اشاره کرده است که این لیست از سوی فدراسیون جهانی فوتبال علنی نخواهد شد و به همین دلیل احتمالا فدراسیون فوتبال ایران این لیست 35 تا 55 نفره را علنی نخواهد کرد اما طبق شواهد غیر رسمی، لیست قرار بود منتشر شود، در 29 اکتبر غیر رسمی بود. در حالی که هنوز یک ماه تا شروع جام جهانی باقی مانده است.

از این رو فیفا از تیم های حاضر در جام جهانی خواسته است تا لیست اولیه را اعلام کنند تا امکان ثبت نام آنها فراهم شود. فیفا همچنین اعلام کرد: تغییرات در لیست آزادسازی بازیکنان و لیست موقت رسمی تنها در موارد استثنایی انجام می شود و منوط به تایید فیفا است.

علاوه بر این، اگر از 23 بازیکن استفاده می شود، شماره پیراهن آنها باید بین یک تا بیست و سه باشد و شماره یک برای دروازه بان رزرو شود. در صورت استفاده از 24، 25 یا 26 بازیکن، استفاده از این شماره های پیراهن نیز رایگان خواهد بود.

از این رو دو تاریخ تعیین کننده لیست تیم ملی 8 مهر و 3 آبان خواهد بود در مرحله اول لیست اولیه اعلام می شود و در مرحله دوم لیست نهایی انتخاب شده از لیست اولیه برای عموم قابل دسترسی خواهد بود.



مجله اخبار فوتبال داخلی
سرویس خبر شماره: 1844860
31 شهریور 1401 @ 12:25 |
16.3 هزار امتیاز خبر|

2نقطه نظر

شمارش معکوس برای انتخاب ضربه زدن به کلید.

اما تغییر عمده در لیست نهایی افزایش سه سهمیه تیم های حاضر در جام جهانی است. طبق دستورالعمل فیفا، 24 نوامبر زمان اعلام لیست نهایی حضور در جام جهانی است و این لیست امکان 23 تا 26 بازیکن را دارد.

به عبارت دیگر کارلوس کی روش احتمالا پس از هفته دهم لیگ برتر خلیج فارس اسامی 55 نفره خود را برای حضور در جام جهانی اعلام خواهد کرد. و این در حالی است که از زمان ورودش به ایران 24 بازیکن شاغل در لیگ برتر و 16 لژیونر را در اردو حضور داشته است، بنابراین 40 بازیکن لیست او تا حدودی مشخص است و حالا سرمربی تیم ملی پرتغال تیم 15 عضو جدید به لیست اضافه کرده است، تاریخ آن قرار خواهد گرفت یا خیر؟

فهرست نهایی 27 نفر از مقامات (که یکی از آنها باید پزشک باشد) نیز باید ارائه شود. فیفا خاطرنشان کرد: لطفا توجه داشته باشید که فقط این مسئولان تیم می توانند روی نیمکت بنشینند.

فیفا دستورالعمل نهایی اعلام لیست تیم های حاضر در جام جهانی را در سایت خود منتشر کرد.

لیست 55 نفره تیم ملی برای جام جهانی!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، کمتر از دو ماه تا آغاز جام جهانی 2022 قطر باقی مانده و تیم ملی ایران نیز مانند سایر تیم های حاضر در این رقابت ها آخرین تمرین خود را پیش از اردوی پایانی پشت سر می گذارد. جام جهانی و اکنون فیفا دستورالعملی را صادر کرده است که در سه صفحه روند اعلام فهرست نهایی برای حضور در جام جهانی به فدراسیون های عضو ابلاغ شده است.

بر اساس این لیست دو مرحله برای اعلام اسامی نهایی 32 تیم حاضر در جام جهانی وجود دارد. ابتدا در 29 اکتبر هر تیم باید فهرست اولیه خود را اعلام کند که شامل 35 تا 55 بازیکن است و این فهرستی است که فهرست نهایی از آن انتخاب می شود و هیچ فردی خارج از این فهرست نمی تواند در جام جهانی حاضر شود.