لیورپول؛ یکی از فینال ها/نبردی فراتر از ال کلاسیکو!

از ساعت 16 امروز در اولین و مهمترین دیدار سیزدهمین روز لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی رهبر این لیگ در ورزشگاه اتحاد پذیرای تیم دوم جدول رده بندی لیورپول خواهد بود.

شهر منچستر؛ ما دوباره این جام را می بریم

صعود سیتی به بالای جدول لیگ برتر کمی ترسناک بود، اما فعلا تمام شده است. نتایج نوسان رقبا باعث شد تیم پپ با فاصله بسیار کم (1 امتیاز) از تیم دوم پیشتاز شود. اما منچسترسیتی در این فصل اصلا به قهرمانی مطمئن نیست، با این حال می توان گفت باهوش ترین تیم است. سیتی یک هفته قبل از فیفادی مقابل چلسی به تساوی کشیده شد و نیمی از 11 هفته قبل در لندن گل خورده بود. این تضعیف خط دفاعی، گواردیولا را در مقابل حریفی چون لیورپول با مهاجمان ترسناک نگران می کند. در واقع حمله و گلزنی کافی نیست وقتی هر چیزی که به دست می آورید از دست می رود. شاید در این دیدار بزرگ سیتی در مسیر درستی برای قهرمانی قرار بگیرد.

لیورپول؛ در آوردن!

لیورپول فصل 2023-2024 دو تیم متفاوت هستند. یکی در آنفیلد و دیگری خارج از خانه در مرسی ساید. لیورپول در خانه با شکست دادن تمام رقبای خود دوباره به تیمی قدرتمند تبدیل شد. اما آنها امتیازات زیادی را از دست دادند. با این حال، لیورپول که در حال حاضر در مسیر مستقیم حرکت می کند، می تواند در منچستر بلند شود و بالاتر برود. کلوپ و شاگردانش در آخرین دیدار در اتحاد وضعیت خوبی نداشتند و به دنبال جبران ناکامی در خانه شهروندان هستند. اگرچه رقبایی مانند آرسنال و تاتنهام لیورپول و سیتی را به چالش خواهند کشید، اما به نظر می رسد این دیدار یکی از فینال های لیگ برتر انگلیس در این فصل باشد.

آخرین مسابقه
در اولین روز آوریل 2023 در ورزشگاه اتحاد، منچسترسیتی با نتیجه 4-1 لیورپول را شکست داد. آلوارز، دی بروین، گوندوگان و گریلیش برای سیتی و صلاح برای لیورپول گلزنی کردند.

آمار بازی
192) در 192 بازی منچسترسیتی و لیورپول، آبی ها 50 برد و قرمزها 92 برد و 51 بازی بین دو تیم مساوی شده است. اولین دیدار دو تیم در آوریل 1896 یعنی 127 سال پیش برگزار شد.
52) در تاریخ لیگ برتر انگلیس این دو تیم 52 بار به مصاف هم رفته اند که منچسترسیتی 12 برد و لیورپول 21 برد. 19 بازی این دو تیم با تساوی به پایان رسید.
5) منچسترسیتی در 5 بازی اخیر خانگی خود در لیگ برتر مقابل لیورپول شکست نخورده است. 3 برد و 2 تساوی حاصل کار سیتی است. آخرین پیروزی لیورپول در این ورزشگاه به آوریل 2018 برمی گردد.
5) سیتی در این فصل همچنان در ورزشگاه اتحاد شکست نخورده است. 5 برد در 5 بازی خانگی لیگ برتر حاصل کار شاگردان پپ است. به اینها پیروزی های شماره 2 خانگی در لیگ قهرمانان اروپا را نیز اضافه کنید.
6) جالب اینجاست که رکورد خانگی لیورپول بهتر از سیتی است. آنها در 6 بازی در آنفیلد 6 برد دارند. اما ناکامی لیورپول در خارج از خانه است، جایی که آنها در 6 بازی تنها 2 بازی را برده اند.
28) پپ گواردیولا و یورگن کلوپ دیدارهای زیادی داشته اند. در 28 مبارزه این دو تکنسین قدرتمند دنیای فوتبال، پپ 11 بار و یورگن 12 بار پیروز شده اند. 5 دیدار این دو سرمربی با تساوی به پایان رسید.
13) ارلینگ هالند جایگزین آقای گلی در این فصل شد. ستاره نروژی با 13 گل بهترین گلزن است و محمد صلاح با 10 گل در رتبه بعدی قرار دارد.

مجروح و محروم
هر دو تیم برای این نبرد بزرگ مصدومان زیادی دارند. کوین دی بروین و جان استونز بزرگترین قربانیان سیتی هستند. سرخیو گومز و متئو کواچیچ در این دیدار شرکت نخواهند کرد. ادرسون، ناتان آکه و متئوس نونس نیز مصدوم هستند و شانس بازی مقابل لیورپول را دارند. از سوی دیگر تیاگو آلکانتارا، آندری رابرتسون و استفان بژتیک در نبرد منچستر شرکت نخواهند کرد. رایان خراونبرخ، کرتیس جونز، جو گومز و ابراهیما کوناته نیز مصدوم هستند و می توانند شانس بازی در ورزشگاه اتحاد را پیدا کنند.

ترکیب احتمالی دو تیم
شهر منچستر:
ادرسون، واکر، دیاس، گواردیول، رودری، آکانجی، فودن، دوکو، آلوارز، سیلوا و هلند
لیورپول: آلیسون، آرنولد، ماتیپ، ون دایک، سیمیکاس، سوبوسلای، مک آلیستر، خراونبرخ، صلاح، جوتا و نونس

سرویس اخبار فوتبال خارجی