لیورپول به دنبال 30 شکست ناپذیری در خانه است زیرا صلاح به رکورد باورنکردنی تاریخ نگاه می کند – لیورپول اف سی

لیورپول می تواند این آخر هفته 30 بازی خانگی بدون شکست مقابل من سیتی را انجام دهد، زیرا میهمانان به دنبال بهبود رکورد وحشتناک خود در آنفیلد هستند.

قرمزها بعدازظهر یکشنبه با یک بازی بزرگ در لیگ برتر روبرو هستند، در حالی که شاگردان پپ گواردیولا به مرسی ساید می روند و یک امتیاز از رقبای خود عقب هستند.

اهمیت یک برد برای هر یک از طرفین را نمی توان کم اهمیت جلوه داد، چیزی که می تواند آخرین دیدار یورگن کلوپ با گواردیولا در فوتبال انگلیس باشد.

لیورپول در 29 بازی اخیر خود در آنفیلد در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده است و 87 گل در آن زمان به ثمر رسانده است و در 25 بازی اخیر لیگ در خانه شکست نخورده است، زیرا لیدز در اکتبر 2022 با نتیجه 2-1 پیروز شد.

لیورپول از 55 بازی اخیر خود در لیگ در آنفیلد فقط یک بار شکست خورده است، 42 پیروزی و 12 تساوی – رئال مادرید آخرین تیم میهمان است که در آنفیلد پیروز شده است و در فوریه 2023 با نتیجه 2-0 به پیروزی 5-2 رسیده است.

رکورد کلوپ مقابل گواردیولا

منچستر، انگلیس - شنبه، 25 نوامبر 2023: جوزپ 'پپ' گواردیولا، مدیر باشگاه منچسترسیتی، پس از بازی لیگ برتر انگلیس بین باشگاه منچسترسیتی و لیورپول در استادیوم سیتی، با یورگن کلوپ، مدیر لیورپول صحبت می کند.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

لیورپول در طول دوران کلوپ پنج بار مقابل سیتی در لیگ شکست خورده است که بیشترین آسیب را از هر تیم دیگری متحمل شده است.

این بازیکن آلمانی از 21 تقابل خود با گواردیولا به عنوان سرمربی قرمزها، در تمامی رقابت ها، 8 برد و 7 شکست داشته است.

کلوپ در دوران مربیگری خود در دورتموند و لیورپول 12 برد و 11 باخت در برابر این بازیکن اسپانیایی کسب کرده است و بیش از هر مربی دیگری در دوران مربیگری خود (29 بار) با گواردیولا روبرو شده است.

سرمربی لیورپول در دیدار با سیتی به دلیل مخالفت در پیروزی لیورپول در آنفیلد در اکتبر 2022 از بازی اخراج شد.

درخشش مو بیشتر در مقابل من سیتی؟

لیورپول، انگلیس - یکشنبه، 16 اکتبر 2022: محمد صلاح بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن اولین گل در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و منچستر سیتی در آنفیلد جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

محمد صلاح در 19 بازی خود در لیورپول مقابل سیتی در تمامی رقابت ها 11 گل به ثمر رسانده است که تنها یان راش (15) گل بیشتری به ثمر رسانده است.

این بازیکن 31 ساله تنها بازیکن تاریخ لیورپول است که در یک فصل در چهار دیدار مختلف مقابل سیتی گلزنی کرده است، این کار در فصل 2022/23 انجام شد، زمانی که در هر دو بازی لیگ به علاوه اتحادیه شیلد و جام اتحادیه موفق به گلزنی شد.

اگر صلاح باید یکشنبه گلزنی کند، حداقل 20 گل در هفت فصل جداگانه برای قرمزها به ثمر می رساند – او اولین قرمز در تاریخ خواهد بود که این کار را انجام می دهد.

مشکلات آنفیلد سیتی

لیورپول، انگلستان - یکشنبه، 16 اکتبر 2022: محمد صلاح بازیکن لیورپول اولین گل را در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین باشگاه لیورپول و منچستر سیتی در آنفیلد به ثمر رساند.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

آخرین پیروزی سیتی در آنفیلد در حضور هواداران در می 2003 به دست آمد که نیکلاس آنلکا و رابی فاولر سابق قرمزها در جلو بازی کردند.

آنلکا هر دو گل را در پیروزی 2-1 پس از برتری لیورپول در ابتدا به ثمر رساند.

سیتی یکی از 20 دیدار اخیر لیگ در آنفیلد و دو بازی از 32 دیدار اخیر در لیگ برتر را برده است – آنها 9 امتیاز از آخرین 60 بازی ممکن در آنفیلد گرفته اند.

گلزنان این فصل

پراگ، جمهوری چک - پنجشنبه، 7 مارس 2024: داروین نونیز، بازیکن لیورپول، پس از به ثمر رساندن گل دوم در جریان بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا، بین اسپارتا پراها و لیورپول اف سی در ورزشگاه لتنا، جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

لیورپول: صلاح 19، جوتا 14، نونز 16، گاکپو 11، دیاز 11، جونز 5، سوبوسلای 6، گراونبرچ 3، فان دایک 4، الکساندر-آرنولد 2، الیوت 2، اندو 2، مک آلیستر 3، دانس 2، کوانز 2، برادلی 1، رابرتسون 1، کوماس 1، گل به خودی 6.

من سیتی: هالند 29، فودن 18، آلوارز 16، برناردو سیلوا 8، رودری 7، آکانجی 4،
دوکو 4، آکه 3، گرالیش 3، باب 2، دی بروین 2، کواچیچ 2، پالمر 2، همیلتون 1، لوئیس 1، فیلیپس 1، گل به خودی 4.


*آمار توسط Ged Rea آمارگیر LFC (@ged0407).



https://www.thisisanfield.com/2024/03/liverpool-aim-for-30-unbeaten-at-home-as-salah-eyes-incredible-all-time-record/ منبع: