لیورپول رسماً پنجم شد و منچستریونایتد 4 تیم برتر را جمع کرد – لیورپول اف سی

هیچ درام روز پایانی برای لیورپول در این فصل وجود نخواهد داشت زیرا آنها اکنون می توانند پس از نتیجه منچستریونایتد در روز پنجشنبه نه بالاتر و نه کمتر از پنجم شوند.

شاگردان یورگن کلوپ به لطف تغییر سیستمی که منجر به 10 بازی شکست ناپذیری شد، در آخر فصل پیشرفت خود را پیدا کردند.

با این حال، تساوی آنها مقابل استون ویلا فشار روی نیوکاسل و منچستریونایتد را در رقابت برای چهار تیم برتر کاهش داد و اکنون پس از نتایج اواسط هفته فراتر از قرمزها است.

شاگردان اریک ده هاگ تنها به یک امتیاز مقابل چلسی نیاز داشتند تا چهار تیم برتر را جمع کنند و پیروزی 4-1 آنها تضمین کرد که با یک بازی باقی مانده از دسترس لیورپول خارج شوند.

قرمزها در حالی به ساوتهمپتون سفر می‌کنند که می‌دانند رتبه پنجمی آنها تایید شده است، در حالی که خود میزبان می‌دانند که قهرمانی فصل آینده با کسب رتبه بیستم در انتظار آنها است.

لیورپول می تواند فصل را با 69 امتیاز با یک برد به پایان برساند، که برابر با آمار 2020/21 آنها خواهد بود – که برای مقام سوم کافی بود.

لیورپول، انگلستان - شنبه، 22 آوریل 2023: ترکیب بازیکنان لیورپول قبل از بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه فوتبال لیورپول و ناتینگهام فارست در آنفیلد.  کاپیتان (LR) جردن هندرسون، دروازه بان آلیسون بکر، فابیو هنریکه تاوارس 'فابینیو'، ابراهیما کوناته، اندی رابرتسون، کورتیس جونز، ویرجیل فن دایک، کودی گاکپو، دیوگو جوتا، ترنت الکساندر-آرنولد، محمد صلاح.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

این اولین بار در هفت فصل است که قرمزها در لیگ قهرمانان اروپا شرکت نخواهند کرد و باید فصل آینده این مشکل برطرف شود.

لیورپول و برایتون – پس از تساوی مقابل من سیتی – اکنون هر دو تایید شده اند که در لیگ اروپا فصل آینده حضور خواهند داشت.

کلوپ به سرعت اذعان کرد که غیبت در لیگ قهرمانان نمی تواند فراتر از یک فصل باشد، اما او انتظار ندارد که در پنجره نقل و انتقالات آتی عواقبی داشته باشد زیرا بازیکنان می دانند که چه انتظاری دارند.

کلوپ گفت: “هنوز لیورپول، ما واقعا برای بازیکنان زیادی جذاب هستیم، ما نباید این را فراموش کنیم، و به همین دلیل است که من نگران این واقعیت نیستم.”

البته، بدون لیگ قهرمانان همه چیز سخت تر است، به خصوص در درازمدت، بنابراین ما نباید اغلب این کار را انجام دهیم، اما جدا از آن، از نقطه نظر صحبت کردن و از نقطه نظر قانع کننده، وضعیت کاملا خوب است.

https://www.thisisanfield.com/2023/05/liverpool-officially-finish-5th-as-man-united-wrap-up-top-4/ منبع: