ماجراهای عجیب هشت پنالتی استقلال مقابل قلانوی

* داستان تکراری حذفی این بار با گل گهر
قلعه نویی پس از جدایی از سپاهان اصفهان راهی گل گهر سیرجان شد تا هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. اما پنالتی های جنجالی در دیدار گل گهر و استقلال باز هم گریبان این مربی را گرفت. 22 مرداد، گهر در نیمه نهایی مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی 1400 گل به ثمر رساند. اما در دقیقه 70 بازی وحید کاظمی داور مسابقه با برخورد توپ به دست یونس شکری پس از شوت بازیکن استقلال این صحنه را هند تشخیص داد تا وریا توسط سیرجانی دروازه را باز کند. این در حالی است که این صحنه با اعتراض شدید دروازه بان ها همراه بود چرا که آنها معتقد بودند دست نیشابوری مهاجم این تیم با برخورد توپ بسته شده و داور به اشتباه آن را پنالتی اعلام کرد. اما این پایان کار نبود، 8 دقیقه بعد میلاد زکی پور تعادل سبحان خاقانی را در محوطه جریمه به هم ریخت و باعث شد کاظمی دوباره برای استقلال اعلام پنالتی کند و واریا یک گل اضافه به ثمر رساند تا استقلال 2. -1 را شکست دهد. واکنش و اظهار نظر قلعه نویی پس از این بازی جنجالی، محرومیت سنگینی را برای این مربی باسابقه اضافه کرد.

1829578

* هفته بیست و هفتم لیگ نوزدهم و پنالتی که هرگز پذیرفته نشد
قلعه نویی در لیگ نوزدهم در حالی که هدایت سپاهان اصفهان را برعهده داشت، 20 اردیبهشت 1398 در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر استقلال پذیرای شاگردان قلعه نویی در ورزشگاه آزادی بود. بیژن حیدری که قضاوت این دیدار را بر عهده داشت، پس از سرنگون شدن دیاباته در محوطه جریمه سپاهان در جریان درس این مهاجم مالی با شایان مصلح، یک پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. مصلح در ادامه بازی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا تک گل محمد محبی به سود قلعه نویی و سپاهان نباشد و این تیم مقابل استقلال شکست بخورد.

1829579
قلعه نویی در سال های اخیر همیشه به استقلال باخته است و ضربات پنالتی نقش بسزایی در باخت این مربی به تیم محبوبش داشت که با هم باز خواهیم گشت.

نکته جالب در مورد باخت گل گهر مقابل استقلال این است که در بازی رفت، بازی دو تیم 1-1 بود و در دقیقه 93 با اشتباه قاسمی نژاد، استقلال صاحب یک پنالتی شد و در نهایت استقلال باز هم شکست خورد. او در آخرین لحظه موفق شد ژنرال و شاگردانش را شکست دهد.

* جام حذفی و شبیه سازی قائدی
این پایان کار نبود، 30 اردیبهشت، 9 روز پس از دیدار جنجالی سپاهان و استقلال، این دو تیم دوباره در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند. از قضا قضاوت این دیدار نیز بر عهده مواد فادی فر بود. بار دیگر شبیه سازی قیدی داور بازی با شایان مصلح را فریب داد و به سود استقلال پنالتی اعلام کرد تا واریا غفوری کاپیتان آن تیم استقلال را پیش بیاورد. در ادامه این دیدار علی کریمی موفق شد دروازه تیمش را باز کند تا در پایان استقلال با برتری 2 بر صفر راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی شود.

1829580

* هشت تقابل، هشت پنالتی!
در 8 بازی اخیر امیر قلعه نویی و استقلال، 8 پنالتی برای تیم های زیر نظر این مربی گرفته شد که آماری قابل توجه و رکوردی عجیب است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، شب گذشته در هفته بیست و دوم لیگ برتر گل گهر سیرجان با نتیجه 2 بر یک مغلوب استقلال تهران شد که گل گهر در نهایت موفق شد استقلال را شکست دهد اما در وقت های تلف شده این دیدار، بازی به شکلی چرخید تا قلعه نویی و گل. گهر باز هم مقابل حریف اصلی خود یعنی تیم بازنده قرار گرفت.

* تساوی که سه بر صفر شده است
بازی دور اول این دو تیم در لیگ بیست و یکم را باید یکی از آرام ترین تقابل های قلعه نویی و استقلال دانست که بدون گل به پایان رسید. اما شکایت باشگاه استقلال مبنی بر استفاده غیرقانونی از اریک باگنما توسط باشگاه گل گهر و در پی تصمیم کمیته انضباطی و تایید این رای در کمیته استیناف، این دیدار 3 بر صفر به سود استقلال اعلام شد، بنابراین این موضوع به یکی از بحث برانگیزترین تصمیمات فدراسیون فوتبال در تاریخ رقابت های لیگ برتر تبدیل شده است. ضمن اینکه این سوال با واکنش شدید باشگاه گل گهر سیرجان و امیر قلعه نویی همراه شد.

1829583


سرویس خبر شماره: 1894464
Mar 16, 1401 @ 1:28 PM
3.4K |

0نقطه نظر

اعتراض به داور تاریخ تکراری در سپاهان و گل گهر؛

* هفته بیست و یکم لیگ بیست و یکم و سناریو تکرار شد
درست یک سال پیش و در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ بیست و یکم، شاگردان امیر قلعه نویی در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال رفتند. در وقت های تلف شده نیمه اول کوین یمگا در موقعیت گلزنی قرار گرفت و پس از برخورد با محسن فروزان در محوطه جریمه به زمین افتاد و داور مسابقه بیژن حیدری این را پنالتی تشخیص داد و در ادامه یامگا این گل را به ثمر رساند. پنالتی، حریف را به جلو هل داد. گهری ها در دقایق ابتدایی نیمه دوم به سرعت از مرتضی تبریزی به گل رسیدند تا نتیجه یک بر یک شود. در دقیقه 85 بازی پشت محوطه جریمه گل گهر برای استقلالی ها موقعیت ایجاد شد که ضربه سر به سمت دروازه با دست علیرضا علیزاده برخورد کرد تا داور باز هم یک پنالتی به سود استقلال اعلام کند. . این سوال باعث واکنش شدید امیر قلعه نویی و نیمکت نشینان این تیم به تصمیم جنجالی بیژن حیدری شد.

1829581

در حالی که به نظر می رسید این دیدار برخلاف دیگر دیدارهای استقلال و گل گهر بدون حاشیه به پایان برسد اما تصمیمات اساسی فر قاضی در پایان این دیدار با اعتراض شدید بازیکنان گل گهر همراه شد. در دقیقه 91 رضا میرزایی با یک ضربه دیدنی دروازه سیرجانی ها را باز کرد و گلزنان احساس کردند داور باید خطای آرمان رمضانی روی کی روش استنلی را می گرفت. اما این پایان کار نبود. در دقیقه 95 پس از سرنگون شدن رضا میرزایی در محوطه جریمه، داور یک پنالتی را به سود استقلال اعلام کرد که با واکنش شدید بازیکنان و نیمکت نشینان گل گهر همراه شد. در نهایت کوین یاماگا موفق شد دروازه بان گل گهر را فریب دهد و گل پیروزی استقلال را وارد دروازه سیرجانی کند تا قلعه نویی باز هم با یک ضربه پنالتی مغلوب استقلال شود.

1829582

تیم فوتبال استقلال در 8 بازی اخیر مقابل استقلال 8 بار پنالتی گرفته است که اتفاقی عجیب به حساب می آید.

ماجراهای عجیب هشت پنالتی استقلال مقابل قلانوی