مالکان لیورپول FSG پس از توافق شگفت انگیز 60 میلیارد پوندی به NBA نزدیک می شوند – لیورپول اف سی

قرارداد جدید حقوق رسانه ای NBA به ارزش تقریباً 60 میلیارد پوند “در آستانه توافق” است، بنابراین مالکان لیورپول FSG را یک قدم به جدیدترین سرمایه گذاری ورزشی خود نزدیک تر می کند.

گروه ورزشی فن‌وی که مالک لیورپول است، همیشه به دنبال راه‌های جدید برای کسب درآمد و پروژه‌های جدید برای سرمایه‌گذاری است.

یکی از آخرین ایده‌های آن‌ها ورود به بسکتبال، به‌ویژه NBA بود که احتمالاً اکنون از 30 تیم به 32 تیم افزایش خواهد یافت.

FSG می‌خواهد در یکی از تیم‌های توسعه‌دهنده سرمایه‌گذاری کند، که احتمال می‌رود در لاس‌وگاس و سیاتل باشد، اما راه‌اندازی‌های جدید هنوز تایید نشده است.

بر اساس لیورپول اکودیو پاول، این به این دلیل بود که لیگ باید با یک قرارداد جدید حقوق رسانه ای و توافقنامه چانه زنی جمعی موافقت کند.

این روزنامه نگار نوشت: «در هفته گذشته، NBA به نظر می رسد در آستانه توافق با یک قرارداد خیره کننده 59.8 میلیارد پوندی برای مجموعه حقوق بعدی طی 11 سال است.

پس از توافق و ارائه، توجه به توسعه معطوف خواهد شد و FSG در حال حاضر خود را برای آن آماده می کند.

این امتیاز جدید بالقوه در لاس وگاس است که FSG به دنبال آن است، اما هزینه آن “احتمالاً نزدیک به 4 میلیارد پوند” از 1.5 میلیارد پوندی است که در ابتدا خاموش شده بود.

برای بیان این موضوع، ارزش لیورپول توسط فوربس 4.2 میلیارد پوند است که بیش از 14 برابر ارزشی است که FSG در سال 2010 باشگاه را برای آن خرید.

اعتقاد بر این است که لبرون جیمز، هوادار لیورپول، اسطوره بسکتبال و شریک FSG، علیرغم اینکه در حال حاضر برای لس آنجلس لیکرز بازی می کند، یکی از اعضای کلیدی این تیم بسکتبال جدید لاس وگاس خواهد بود.

جان هنری و FSG در چند سال گذشته به طور مستمر در تلاش برای تنوع بخشیدن به مشاغل ورزشی خود بوده اند و اکنون نیز به دنبال مالکیت باشگاه های چند فوتبالی هستند.

آنها همچنین کنسرسیومی را با سرمایه گذاری 3 میلیارد پوندی در تور PGA گلف رهبری کردند و البته آنها هنوز هم مالک تیم های Boston Red Sox، Pittsburgh Penguins و تیم NASCAR RFK Racing هستند.

پس از جدایی او از لیورپول، کلوپ به هواداران گفت: مالکان همان کاری را انجام می دهند که مالکان انجام می دهند، شگفت زده می شود. صاحبان می خواهند پول به دست آورند. متاسفم که این را به شما می گویم.

اینطور نیست که آنها به صورت روزانه درآمد کسب کنند. آنها چیزی را سرمایه گذاری می کنند و همه دنیا اینگونه می روند. ما باید واقعا خوشحال باشیم که آنها را داریم و نه افرادی که باشگاه های لندن را خریده اند. من یک سال در لیورپول دوام نمی آوردم.

مثل همیشه هیچ پاسخ درست یا غلطی در مورد دیدگاه های پیرامون FSG وجود ندارد. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که حقایقی را در مورد آنچه که آنها در سر دارند به شما ارائه دهیم تا بعداً نظر خود را شکل دهید.

https://www.thisisanfield.com/2024/05/liverpool-owners-fsg-close-in-on-nba-after-astonishing-60-billion-deal-agreed/ منبع: