ماه مارس و شادی ابدی بلوز بر لبان کارون!


سرویس خبر شماره: 2007918
20 مارس 1402 در 8:44 ق.ظ.
3.4K امتیاز خبر|

1نقطه نظر

این چهارمین پیروزی اسفندی استقلالی ها در اهواز در سال های اخیر بود.

ماه مارس و شادی ابدی بلوز بر لبان کارون!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، از قدیم الایام آبی های پایتخت همواره در سفر به خوزستان برای دیدار با تیم های جنوبی با استقبال چشمگیر هواداران خود مواجه بوده اند. از مسجد سلیمان و اهواز تا آبادان، هواداران زیادی همچنان منتظر فرود هواپیمای استقلال از تهران به شهرشان هستند تا فرصت دیدار با ستاره های محبوب خود را از نزدیک از دست ندهند.

شاید به خاطر همین مشکل است که استقلالی ها همیشه با انجام بازی های چشم نواز در استان خوزستان به بهترین نحو پاسخ این لطف و محبت را داده اند. استقلال حداقل در 6 سال گذشته 4 بار در روزهای پایانی سال به مصاف تیم های خوزستانی از جمله فولاد رفت و توانست این دیدار را با سه امتیاز به پایان برساند.

بد نیست به همین دلیل نگاهی به این بازی ها بیندازیم:

* فولاد 1-4 استقلال، آتش بازی در گل الغدیر
13 اسفند 1394 بود که استقلال برای بازی برگشت مقابل فولاد در لیگ هفدهم راهی اهواز شد. آبی های پایتخت در ابتدای فصل با هدایت وینفرد شفر توانستند از کابوس روزهای تلخ فرار کنند و حریفان داخلی و خارجی خود را به ترتیب در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا شکست دهند. .

در همین روزهای زیبای استقلال بود که شاگردان پیرمرد آلمانی باید در ورزشگاه الغدیر به مصاف فولاد پورموسوی می رفتند. این دیدار در باران غافلگیرکننده اهواز آغاز شد و شاهد یکی از جذاب ترین نیمه های نخست لیگ برتر بودیم. گل های دقایق 4 و 8 تیام و چشمی باعث شد استقلال با دو گل از حریف پیش بیفتد اما فولادی ها به سرعت یکی از گل ها را با ژاوی جبران کردند.

1999844

شجاعان در آن زمان آماده بود اما باز هم استقلال را به تفاضل سه گل رساند تا در دقیقه پایانی بازی، تیام گل چهارم استقلال را به ثمر برساند و پیروزی باشکوهی را توسط شفر برای شاگردان به ارمغان آورد. با این حال این پیروزی دو خاطره تلخ را برای آبی ها زنده کرد، یکی خاطره 4 کارت زرد حسینی و دیگری مصدومیت دلخراش پادوانی.

* فولاد 1-3 استقلال، برد با درخشش خارجی ها
استقلالی ها در ابتدای اسفند 1396 بار دیگر راهی اهواز شدند و این بار با خاطره ای خوش به تهران بازگشتند. در دیداری که آبی ها با گل رویایی گادوین منشا فولاد پیش افتادند، کمی بعد بیت سعید بازی را به تساوی کشاند اما آیاندا پاتوسی دیگر ستاره خارجی دوران استقلال بار دیگر گلزنی کرد تا نیمه اول با برتری شاگردان شفر به پایان برسد. در دقایق پایانی بازی نیز اسما برای استقلال گلزنی کرد تا روز خوب خارجی های این تیم تکمیل شود و در نهایت استقلال با برتری سه بر یک اهواز را ترک کرد.

* فولاد 0-2 استقلال، پایان یک سال رویایی با پیروزی
اسفندماه سال گذشته بود که استقلال به همراه ریکاردو ساپینتو برای دیدار با فولادی که به تازگی منصوریان را روی نیمکت خود دیده بود به اهواز رفت. دیداری که در آن هر دو تیم به دنبال پیروزی بودند که نتیجه آن یک دیدار پر موقعیت بود.

1999843

در دقیقه 70 بازی این کوین یاماگا، الماس فرانسوی آبی ها بود که به استقلال رسید و از روی کرنر موفق شد دروازه کنت را باز کند. در حالی که فولادی ها برای جبران گل به جلو پیش می رفتند، استقلالی ها در ضد حمله با درخشش بابایی و قیدی دوباره به گل رسیدند تا اهواز را با یک برد شیرین دیگر به تهران بازگردانند.

استقلال خوزستان 0-1 استقلال، پیروزی روحیه‌بخش برای فراموشی جام حذفی
بدون شک استقلال یکی از مهم ترین بردهای این فصل را در اهواز مقابل استقلال خوزستان به دست آورد. بردی که بلافاصله پس از شکست تلخ آبی ها در جام حذفی و البته پیش از دربی حساس 103 پایتخت برای شاگردان نکونام به دست آمد تا این تیم با روحیه بالاتر به مصاف شاگردان عثمر در شهرورد برود. .

یکی دیگر از نکات مثبت استقلال در این دیدار گلزنی گوستاوو بلانکو آرژانتینی بود تا این مهاجم باتجربه با روحیه ای دوگانه برای رویارویی با مدافعان پرسپولیس آماده شود.

مجله اخبار فوتبال داخلی