ما نمی خواهیم وریا و سیدجلال و خلعتبری باشیم!

کارلوس کی روش که برای سومین بار در جام جهانی برای ایران نیمکت نشین خواهد شد، در آستانه جام جهانی 2014 و 2018 شگفتی هایی را در کارنامه خود داشت که تعجب اهالی فوتبال را برانگیخت. او قبل از دو جام جهانی تعدادی از بهترین بازیکنان این روزهای فوتبال را از لیست نهایی خط زد تا برای برخی از آنها حضور در جام جهانی یک حسرت شود.

سعید جلال در آن زمان 35 ساله بود و در فصل منتهی به جام جهانی مهمترین ستون خط دفاعی پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به حساب می آمد. خیلی ها دلیل دعوت نکردن سیدجلال حسینی را در آن مقطع تسویه حساب شخصی کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس می دانستند چرا که سیدجلال حسینی در زمان کارلوس به تمام اردوهای تیم ملی دعوت شده بود. کی روش اما یک بار برای جام جهانی خورد!

یکی دیگر از تصمیمات عجیب کی روش در آستانه جام جهانی 2018 به میدان فرستادن وریا غفوری ستاره استقلال بود. واریا بهترین دوران فوتبال خود را در فصل منتهی به جام جهانی سپری کرد. بسیاری از کارشناسان فوتبال بر این باور بودند که وریا غفوری 29 ساله آماده ترین بازیکن تیم ملی لیگ برتر ایران است و به همین دلیل هیچکس انتظار نداشت که او به تیم ملی دعوت نشود اما کی روش روی نام او یک خودکار کشید. . با این حال بسیاری این دلایل را نپذیرفتند، به خصوص در مورد وریا غفوری، زیرا تنها دفاع راست ایران در جام جهانی 2018 رامین رضاییان بود و به جز او، تنها پژمان منتظری 34 ساله تجربه بازی در جام جهانی را داشت. دفاع راست تیم ملی

هدیه کی روش به سیدجلال پس از حذف نامش از جام جهانی 2018؛ پیراهن شماره 4 تیم ملی که در این مسابقات به برتون روزبه چشمی رسید.

یکی دیگر از ویژگی های لیست تیم ملی برای جام جهانی 2014 چند روز قبل از مسابقات رخ داد. جایی که کی روش در کمال ناباوری روی نام تعدادی از ستاره هایش قلم قرمز کشید. محمدرضا خلعتبری مهمترین آنها بود. این مهاجم بلندمدت که اکثر بازی های مقدماتی جام جهانی را در کارنامه خود دارد، در روز پایانی از فهرست ملی پوشان جام جهانی خط خورد و پشیمانی بزرگی برای او به همراه داشت. خلعتبری حتی چند هفته پیش در مصاحبه ای اعلام کرد که کی روش کار خوبی برای او انجام نداده و حسرت جام جهانی همیشه در ذهن او خواهد بود.

عدم حضور سیدجلال حسینی و وریا غفوری دو بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال در لیست نهایی کارلوس کی روش برای حضور در جام جهانی 2018 یکی از مطرح ترین تصمیمات این سرمربی پرتغالی در دوران حضورش در ایران است. . این تصمیم آنقدر برای فوتبالیست ها عجیب بود که هنوز در مورد آن صحبت می کنیم.

وریا غفوری در ماه های باقی مانده تا جام جهانی 2018 در سمت راست خط دفاعی تیم ملی درخشید اما در لیست نهایی قرار نگرفت.

به گزارش “ورزه سه”، تشکیل تیم ملی این روزها با 16 بازیکن زیر نظر کارلوس کی روش انجام می شود. این در حالی است که هنوز لیست بازیکنان خارج از کشور از سوی کی روش اعلام نشده است و قرار است این لیست نیز به زودی مشخص شود تا 26 بازیکن اعزامی به جام جهانی قطر به کار خود بازگردند.

2022; آیا باز هم غافلگیر خواهیم شد؟
با سپری شدن روزهای منتهی به جام جهانی 2014 و 2018، کی روش فهرست نهایی تیم ملی را برای این تورنمنت مهم اعلام خواهد کرد. لیستی که برخلاف دو دوره قبل، به جای 23 بازیکن، 26 بازیکن خواهد داشت. بدون شک در بین بازیکنان شاغل در لیگ برتر که اکنون در اردوی تیم ملی حضور دارند و حتی در بین لژیونرها شاهد عبور عده ای از مرزها خواهیم بود. افرادی که هر روز رویای رسیدن به جام جهانی را در سر می پرورانند، شب را به صبح می رسانند. حال سوال مهم این است که آیا کی روش سورپرایز دیگری برای هواداران فوتبال خواهد داشت و باز هم شاهد حذف چند بازیکن بزرگ از لیست خواهیم بود یا اتفاقات دیگری برای جام 2022 رخ خواهد داد؟



مجله اخبار فوتبال داخلی

در چنین شرایطی اهالی فوتبال منتظر اعلام فهرست نهایی تیم ملی شامل 26 بازیکن برای جام جهانی هستند. لیستی که برای بسیاری از افراد قابل حدس زدن است، اما احتمالاً شگفتی هایی را به همراه خواهد داشت.

ستاره دیگری که قبل از جام جهانی 2014 نامش در لیست نبود، سردار آزمون بود. بهترین گلزن فعلی تیم ملی فوتبال ایران جوانی با انگیزه بود که به تازگی به روسیه سفر کرده بود. اما در شرایطی که تیم ملی مهاجمانی چون اشکان دژاگه، رضا گوچان نژاد، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد و حتی مسعود شجاعی را در اختیار داشت در لیست نهایی قرار نگرفت و برای تحقق این آرزو باید 4 سال صبر کرد.

قبل از جام های 2014 و 2018، کارلوس کی روش با امضای قرارداد با چندین ستاره خبرساز شد. آیا این بار برای طرفداران فوتبال سورپرایز وجود دارد؟

ما نمی خواهیم وریا و سیدجلال و خلعتبری باشیم!

حالا و نزدیک به جام جهانی 2022، انتظار می رود کی روش چند شگفتی را در لیست خود داشته باشد. اگرچه حضور در جام جهانی برای هر بازیکنی آرزوی بزرگ است، زیرا تعداد بازیکنان هر تیم محدود است، اما کی روش باید روی نام برخی از ستارگان نیز قلم قرمز بکشد.

اگرچه چند ماه مانده به جام جهانی 2014 سید مهدی رحمتی و هادی عقیلی به دلیل مشکلات انضباطی از تیم ملی کنار گذاشته شدند و حتی 3 بازی آخر مقدماتی جام جهانی 2014 بدون این دو ستاره برگزار شد اما تا آخرین لحظات. هواداران فوتبال منتظر کی روش بودند تا در این باره تجدید نظر کنند. اما سرمربی پرتغالی به تفنگ خود چسبید و دو بازیکن باتجربه و توانمند خود را به مسابقات اعزام نکرد.

2018; ربودن سیدجلال و وریا توسط کافر

سوشا ماشینی، مهرداد جماعتی و مهدی شریفی نیز که در اردوهای پیش از جام جهانی حضور داشتند، دیگر بازیکنانی بودند که برای حضور در جام جهانی ثبت نام کردند.

محمدرضا خلعتبری قبل از جام جهانی 2014 یکی از مهره های مهم تیم ملی بود اما در روزهای پایانی کنار رفت.


سرویس خبر شماره: 1852731
18 نوامبر 1401 @ 7:06 ب.ظ
83.1 هزار امتیاز خبر|

9نقطه نظر

قلم قرمز و ترس بزرگ در اردوی تیم ملی