متولیان نظام مخالف ورود زنان به ورزشگاه نیستند اما…

محمدرضا مدنی; در روزهای اخیر و پس از برگزاری برخی مسابقات لیگ برتر بدون تماشاگر، موضوع حضور بانوان در ورزشگاه ها با جدیت از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال و دیگر مسئولان مذهبی و کشوری پیگیری شده است.

اختصاصی خبر ورزشی بانوان هم می توانند بازی استقلال/بهمنی را از نزدیک ببینند: متولیان نظام مخالف ورود بانوان به ورزشگاه نیستند اما...

وی در خصوص اینکه شرایط ورود بانوان به ورزشگاه آزادی چگونه تامین می شود، گفت: در تلاش هستیم تا در روزهای باقیمانده تا بازی استقلال و مس کرمان بخشی از ورزشگاه را برای حضور بانوان آماده کنیم. مشکلی برای آن عزیزان نخواهد بود، نیایند یقینا حضور بانوان در ورزشگاه افرادی را که در ورزشگاه رفتار غیرعادی دارند مجبور می کند در حضور خانم ها آرامش خود را حفظ کنند و اگر فردی این شرایط را زیر پا بگذارد قطعا با آنها برخورد خواهد شد. با گذشت زمان، این امر به مساعدتر شدن شرایط فرهنگی در استادیوم ها کمک می کند.”



سرویس داخلی اخبار فوتبال وی خاطرنشان کرد: در کشور عزیزمان ایران، زنان بسیاری در مناصب رهبری هستند و مراکز مهم پزشکی، اقتصادی، فرهنگی و غیره را اداره می‌کنند که این مشکل در مراکز آموزشی مانند دانشگاه‌ها اغلب دیده می‌شود و نشان می‌دهد که زنان دقیق و کارآمد هستند. همچنین بر این اساس معتقدیم حضور بانوان در ورزشگاه ها به ایجاد فضای فرهنگی بهتر در ورزشگاه ها کمک می کند.

در همین رابطه با حجت الله بهمنی گفتگویی با مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ ترتیب داده ایم اخبار فوتبال داخلی وی گفت: اگر تا پنجشنبه اتفاق خاصی رخ ندهد، تعدادی از بانوان برای تماشای بازی این هفته به ورزشگاه آزادی خواهند رفت. تلاش می کنیم شرایط را تغییر دهیم تا کم کم با ایجاد زیرساخت های لازم شرایطی فراهم شود که بتوانیم در اکثر مسابقات پذیرای بانوان باشیم.

بهمنی یادآور شد: دغدغه اصلی مدیران سیاسی نظام و بزرگان دینی کشورمان حفظ احترام به زنان است.

وی در ادامه این سخنان گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از مترقی ترین نظام های اسلامی در منطقه است. در حالی که در برخی از کشورهای منطقه زنان حق رای دادن ندارند یا در همان کشور عربستان سعودی زنان تا سال گذشته اجازه رانندگی نداشتند، در کشورهای ما زنان همه کاره هستند.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ خاطرنشان کرد: بنابراین اگر متولیان نظام نگران نحوه ورود زنان به ورزشگاه ها هستند، به این دلیل نیست که به دنبال تضییع حقوق زنان هستند، بلکه می خواهند حقوق خود را به خوبی ادا کنند. مسئولین ذیربط می‌خواهند امکاناتی برای بانوان فراهم کنند و بحثشان این نیست که ما نمی‌خواهیم خانم‌ها را وارد استادیوم کنیم، نظر مسئولان کشور این است که کرامت بانوان در ورزشگاه‌ها حفظ شود و حقوقشان رعایت شود. به درستی احترام گذاشته شود

صبح دیروز احمد وحیدی وزیر کشور درباره موضوع حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت: هرجا بتوانیم ورزشگاه را برای حضور بانوان آماده کنیم، مانعی ندارد. ظاهراً در جلسه ای که امروز در محل سازمان لیگ برگزار شد، یکسری سوالات مربوط به ورود بانوان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

یکی از افرادی که در این باره اظهار نظر کرد، سهیل مهدی، رئیس کمیته برگزاری سازمان لیگ بود که گفت: تنها ورزشگاه ایران که شرایط حضور بانوان را دارد، ورزشگاه آزادی و سایر ورزشگاه ها است. در کشور در حال حاضر مشکلات خاص خود را دارند که می توانند آنها را از زنان بپذیرند.»

اختصاصی خبر ورزشی بانوان هم می توانند بازی استقلال/بهمنی را از نزدیک ببینند: متولیان نظام مخالف ورود بانوان به ورزشگاه نیستند اما...