مجیدی: به لطف مرادمند و یزدانی قهرمان می شویم

او در مورد رافائل سیلوا که به تازگی به خدمت گرفته شده است، گفت: “چون پنجره نقل و انتقالات بسته بود و فقط می توانستیم از بازیکنان آزاد استفاده کنیم، محدودیت های زیادی داشتیم.” اما با کادر فنی به گفتگو نشستیم و فیلم چند بازیکن را تماشا کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این بازیکن برزیلی می تواند در این راه به ما کمک کند. او اکنون در تهران است و آماده سازی قرارداد آنها برای اضافه شدن به تیم ما در حال انجام است.

سرمربی استقلال گفت: روند گل نخوردن این تیم بدون یزدانی و مرادمند ادامه دارد و برخی معتقدند استقلال از غیبت این دو مدافع متاثر نشده است و در مجموع چقدر این مشکل از نظر فنی به یکی دیگر از حریفان آسیب می زند. سرمربی تیم ملی به نظر من سیاوش یزدانی و حسین مرادمند از بهترین مدافعان ما در فوتبال هستند و شانس حضور در تیم ملی را دارند. اتفاقی که برای تیم ما افتاد برای استقلال شوک بود. جلسات متعددی با مدیران استقلال داشتیم و آنها قاطعانه به ما گفتند که این دو بازیکن تا پایان فصل در تیم ما خواهند ماند. اگر یک در صد شانس داشتم که بازیکنانم ما را ترک کنند، اجازه نمی دادیم بازیکنان دیگر بروند.

سرمربی آبی پوشان درباره اعتراض باشگاه به بازی فردا مقابل گل گهر و اینکه استقلال بازی خود را قبل از پرسپولیس انجام می دهد، گفت: نظر قطعی ندارم. الان در نیم فصل اول 10 بازی قبل از پرسپولیس انجام داده ایم. احترام به این تیم و دوست خوبم یحیی گل محمدی که شاید نیازی به این داستان ها نداشته باشد اما یادم نمی آید که استقلال و پرسپولیس یک روزه بازی کنند و مهم نیست اولین بازی که می شود تهران باشد. یادم نمی‌آید که چنین اتفاقی افتاده باشد.

مجیدی گفت: خیلی خوشحالم که بگویم 90 درصد انتخاب بازیکنان و کادرفنی من درست بوده است. تیم من با بازیکنان جوانی که با عشق و علاقه این پیراهن را انتخاب کرده اند و تمام تلاش خود را می کنند. هدف اصلی من و بازیکنانمان قهرمانی است، حتی اگر دو بازیکن اصلی ما را ببرند و به لیگ دسته اول ببرند.

افتخار می کنم که با این بازیکنان سرمربی تیمی مثل استقلال هستم. من و بازیکنان بعد از 5 برد متوالی با تساوی مقابل نساجی حال خوبی نداشتیم. این نشان می دهد که انتظارات از استقلال بیشتر شده است. امکانات ما برای تیم فوتبال مناسب نیست، امسال 90 درصد انتخابات من و کادر فنی من درست بود. من واقعاً به بازیکنان تیمم افتخار می کنم و افتخار می کنم که سرمربی تیم بزرگی مثل استقلال هستم. با توجه به همه مشکلات، تمام تلاش خود را کردند، روز به روز بهتر شدند، توقعات را بالا بردند.

سرمربی استقلال درباره شکایت بازیکنان از پیش پرداخت 40 درصدی گفت: این مسائل مربوط به کنفرانس نیست، در خانواده است و خودمان حل می کنیم. نگران نباش.

وی افزود: انتظار نداشتیم چنین اتفاقی بیفتد، این برای ما ضربه بزرگی بود چون ما از هر نظر یک تیم هستیم و سایر بازیکنان از این موضوع ناراضی بودند و روی تیم ما تاثیر گذاشت، هر دوی این بازیکنان از نظر فنی عالی هستند. همانطور که گفتید در دو بازی اخیر نه تنها گل نزدیم، بلکه موقعیت های بسیار کمی هم به حریف دادیم، از همان روز اول به بازیکنان گفتم که همه تیم ها نمی توانند مستقل گل بزنند، به همین دلیل از بازیکنانم تشکر کردم. 10 دقیقه اول کنفرانس که با همه مشکلات عالی بودند و به خوبی این کار را انجام دادند، از همه آنها تشکر می کنم و مطمئن هستم که در بازی های آینده نیز این روند را ادامه خواهیم داد.

سرمربی استقلال ادامه داد: مرادمند و یزدانی هم از نظر فوتبالی و هم از نظر شخصیتی بازیکنان مورد علاقه من بودند و همه بازیکنان این را می دانند. مثل چشمان من بودند. پیام من به حسین و سیاوش این است که به خاطر شما آن را می گیریم. دلایل زیادی برای پیروزی در این مسیری که انتخاب کردم داشتم و حالا یک دلیل به آن دلایل اضافه شده است و آن حسین و سیاوش است. باز هم از بازیکنانم تشکر می کنم و به آنها افتخار می کنم که با تمام وجود تلاش می کنند تا پیراهن استقلال را سربلند کنند.

فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از دیدار فردا مقابل گل گهر سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: قبل از صحبت در مورد بازی فردا از خبرنگاران عزیزم به دلیل عدم حضورم در این نشست در 2 بازی اخیر عذرخواهی می کنم. من به دلیل مشکلات در نشست خبری شرکت نکردم و ترجیح دادم به تیمم آسیب نزنم.

او پیش از این درباره داوری صحبتی نکرده بود اما در نشست خبری بعد از بازی با نساجی پیامی از سوی مصطفوی مبنی بر خوشحالی فوتبال شما ارسال شد و گفت: ما اصلاً درباره داوری صحبت نکرده ایم. این گفتگو ربطی به داوری نداشت. می توانید از داوران چهارم بپرسید، فکر می کنم ما آرام ترین نیمکت استقلال را داریم. من در شروع بازی به داور چهارم می گویم که هر کدام از نیمکت نشینان ما اعتراض کردند، می توانید آنها را اخراج کنید. توضیحی که آقای مصطفوی مطرح کرد ربطی به داور نداشت. من از جمله کسانی هستم که در بازی های اخیر سعی کرده ام کمتر در مورد مسائل داوری صحبت کنم. چون فکر می کردم اگر اینطور صحبت کنیم استرس داور بیشتر می شود. شاید بپرسید ما حتی در بازی نساجی هم به داوری کوچکترین اعتراضی داشتیم.

مجیدی درباره اینکه چقدر امیدوار است بازی خوب را تکرار کند و اتفاقات بازی خارج از خانه روی بازی فردا تاثیر بگذارد، گفت: در کل من و بازیکنانم به اتفاقات تیممان و حتی دیروز فکر نمی کنیم. من در این مورد با بازیکنان صحبت کردم. مشکلات و حواشی به هیچ وجه نباید توجه تیم ما را مختل کند. با توجه به موقعیت جدول، باید برنده شویم. اما باید بدانید که حریف تیم بسیار خوبی است. باید خیلی هوشمندانه بازی کنیم و می توانیم 3 امتیاز بازی فردا را بگیریم.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم های استقلال و گل گهر فردا در حساس ترین دیدار هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر به مصاف هم خواهند رفت. شاگردان فرهاد مجیدی برای حفظ برتری خود تلاش می کنند تا مقابل حریف قدرتمند خود پیروز شوند و خود را به عنوان مدعیان اول قهرمانی ثابت کنند.

او درباره نگرانی خود برای رکوردهای شکست ناپذیر گفت: طبیعتاً هر مربی خوشحال بود که تیمش بدون شکست قهرمان شد. اما چیزی که من فکر می کنم این است که تیم خود را زنده نگه داریم. یعنی تعادلی که استقلال در سال های اخیر نداشت این بار هم باید حفظ شود. بازیکنان من در این 20 هفته خیلی خوب و باهوش بوده اند و الان خودم به دنبال رکورد نیستم. به دنبال خوشحالی هواداران استقلال در پایان فصل هستم.

سرمربی استقلال در پایان با توجه به اینکه رافائل سیلوا، مدافع جدید برزیلی تجربه حضور در ترکیب 3 دفاعی را ندارد، پاسخ داد: اطلاعات شما کمی ضعیف است و او در 3 دفاع بازی کرد. در بسیاری از بازی های الفیصلی و سایر تیم ها.” اتفاقا یکی از دلایلی که این بازیکن را انتخاب کردم این است که قبلا در این سیستم بازی کرده است. گزینه های زیادی برای انتخاب بازیکن نداشتیم. اولین چیزی که روی آن تمرکز کردیم و برای من مهم بود این بود که این بازیکن آخرین بار کی بازی کرد؟ در بین بازیکنان مد نظر ما، رافائل یک ماه پیش بازی کرد و فکر می کنم شرایط بدنی خوبی دارد. البته بازیکنان خوب دیگری هم بودند اما 3 تا 4 ماه است که بازی نکرده اند و ما ترجیح دادیم بازیکنی را انتخاب کنیم که به روزتر باشد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

مجیدی در خصوص حساسیت بازی فردا با توجه به حواشی بازی، غیبت زستد و یمگا و تقابل با امیر قلعه نویی گفت: بازی برای ما فوق العاده سخت است. گل گهر تیم بسیار خوبی است و همانطور که گفتید بازی حساسی است و در دیدارهای حساس شانس کمی وجود دارد. فکر می کنم هر تیمی که بتواند از فرصت ها استفاده کند، در بازی فردا پیروز خواهد شد.

وی ادامه داد: به هر حال استقلال یک تیم ساختاری است که در تیم به خصوص ساختار دفاعی ایجاد شده است. من از سال گذشته در تیم استقلال این کار را شروع کردم، حالا شما خبرنگاران عزیز خیلی به این سوالات توجه نکنید. در 9 بازی آخر فصل گذشته 4 گل به ثمر رساندیم. ما این روند را در لیگ امسال بهبود بخشیده ایم. به یک ساختار رسیدیم، حالا شما خودتان را جای سرمربی بگذارید و دو نفر از بازیکنان اصلی جدا شده اند. این تیم برای رسیدن به نظم تیمی زمان می برد. ما از این موضوع ناراحت بودیم اما من آن مسائل را فراموش می کنم و در کل فرهاد مجیدی آدمی نیست که برود.

وی افزود: یکی از خوشبختی های من این است که هر روز این بازیکنان را می بینم، بازیکنانی که از نظر فوتبالی و رفتاری شایسته ترین هستند، بازیکنان من امسال با وجود همه مشکلات بسیار زحمت کشیدند. به قول معروف. ، ابرو بر نمی داشتند و با تمام وجود کار می کردند.

او درباره انتقادات رودی زستد گفت: زستد بازیکن بزرگی است و کاری را که من از او می خواهم برای من انجام می دهد. من 100% از او راضی هستم، اگر زستد همین روند را حفظ کند، خیلی بیشتر به تیم ما کمک خواهد کرد. کاری که من با رودی انجام می دهم، او برای من خوب عمل می کند.

وی ادامه داد: به هر حال رقابت بین استقلال و پرسپولیس است و حساسیت نقاشی هم وجود دارد. حالا آقای سهیل مهدی تصمیم گرفته اول استقلال بازی کند بعد پرسپولیس. من فکر می کنم این اولین بار است که این اتفاق می افتد. اینجا به عنوان سرمربی استقلال به آقای سهیل مهدی می گویم که تا 10 هفته آینده می توانند بازی ما را قبل از پرسپولیس انجام دهند و مشکلی نیست. به طور کلی در مورد مشکلاتی که برای ما به وجود آمده است صحبت خواهم کرد، چه بازیکنانمان، چه سازمان لیگ و چه داخلی ها و خارجی ها در پایان فصل چه می کنند.

مجیدی ادامه داد: این اتفاقاتی که برایم می افتد را برای خودم و بازیکنان به انرژی تبدیل می کنم. هر چه اتفاقات بیشتری بیفتد، انگیزه و اراده بازیکنان بیشتر می شود و من باید به راه خود ادامه دهم. مطمئن باشید فرهاد مجیدی آدمی نیست که از پس این مشکلات بربیاید و مطمئن باشید در بازی های بعدی سخت تر و با انرژی تر بازی خواهیم کرد. فکر می‌کنم بازیکنانم تا اینجای کار نتایج عالی کسب کرده‌اند. به جای تبریک و تشکر از بازیکنان چیزهای دیگری گفته می شود. این گفتگوها هیچ تاثیری بر روند کاری تیم ما ندارد.

مجیدی در خصوص بازگشت وریا غفوری به تمرینات تیمی نیز خاطرنشان کرد: مواردی وجود داشت که برطرف شده است. از اینکه وریا سر تمرین آمد خیلی خوشحال شدم، خوب و پرانرژی صحبت می کرد. حالا نه تنها ورا، بلکه همه بازیکنان فکر می‌کنند می‌توانیم در بازی‌های باقی‌مانده با افتخار زمین را ترک کنیم. الان خیلی خوشحالم که کاپیتانم به تیم برگشته و همه می خواهیم نتایج خوبی بگیریم.