مدافع سابق آبی ها پس از رد شکایت از سوی فیفا؛ هنوز هم از استقلال گلایه دارم/ تا آخر عمر به من مستمری بدهند



لئوناردو پادوانی یکی از بازیکنان مطرح لیگ برتر فوتبال ایران بود که در دوران حضورش در تیم هایی مانند فولاد خوزستان، نفت تهران، سپاهان اصفهان و استقلال تهران توانست عملکرد خوبی داشته باشد و در اکثر مسابقات بازیکن ثابت تیمش بود. مسابقات انجام شده

وی در آخرین بازی خود با پیراهن استقلال که در تاریخ 14 اسفند 1394 برگزار شد، در دقیقه 42 بازی با فولاد خوزستان دچار آسیب دیدگی شدید از ناحیه گردن و دررفتگی مهره شد و پس از چند ماه حضور در ایران و تحت عمل جراحی قرار گرفت. سختی های سخت او به زادگاهش در برزیل بازگشت و در آنجا توانایی راه رفتن را برای همیشه از دست داد.

زمانی که پادوانی با باشگاه استقلال قرارداد داشت، بخشی از مبلغ قراردادش را دریافت کرد اما بعداً به فیفا شکایت کرد و خواستار پول بیشتر شد و در نهایت باشگاه استقلال مجبور شد در سال 2019 مبلغ 100 هزار دلار به مدافع برزیلی سابقش بپردازد.

اگرچه پادوانی رقم 100 هزار دلاری را نپذیرفت، اما به دادگاه بین المللی داوری ورزش (CAS) شکایت کرد و 9 میلیون دلار غرامت طلب کرد. پس از مشاجرات و دعواهای متعدد طرفین، دادگاه CAS در 31 مهر 1401 اعلام کرد که شکایت پادوانی پذیرفته نشده و باشگاه استقلال باید مبلغ 100 هزار دلار به این بازیکن بپردازد.

پادوانی در این سال ها در مصاحبه هایی که انجام داد از آبی های تهرانی طلب غرامت کرد و بارها اعلام کرد که سلامتی خود را برای استقلال از دست داده است اما مسئولان این باشگاه اعتباری به این توجه نمی کنند.

اما پادوانی از خواسته خود منصرف نشد و بار دیگر به فیفا شکایت کرد و از آبی ها طلب غرامت کرد. در هفته های اخیر فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال نامه ای به باشگاه استقلال اعلام کرد که شکایت پادوانی پذیرفته نشده و استقلال برنده این پرونده است. .

این در حالی است که پادوانی در خصوص رد شکایت خود از باشگاه استقلال توسط فیفا گفت: تقاضای عدالت دارم. پرونده من به مسائل غیر فوتبالی تبدیل شده است و جایی که مسائل غیر فوتبالی مطرح می شود، جایی برای عدالت وجود نخواهد داشت.

وی افزود: اگر در این پرونده پیروز می شدم که باید انجام می دادم، پرونده های دیگری از سوی بازیکنانی که سلامت خود را در باشگاه خود از دست داده بودند به فیفا ارسال می شد. هنوز نمی توان با قاطعیت گفت که این پرونده بسته شده است زیرا تا آخرین روز عمرم با بی عدالتی ها مبارزه خواهم کرد تا پرونده من به درد ورزشکاران آینده که در فوتبال آسیب جدی دیده اند برسد.

پادوانی در پاسخ به این سوال که آیا باز هم از استقلال گلایه می کند، گفت: حتما همین کار را خواهم کرد. همانطور که گفتم تا آخرین روز به قولم می مانم.

بازیکن سابق استقلال درباره اینکه آیا مدیران گذشته و حال این باشگاه درباره به خدمت گرفتن او در باشگاه استقلال صحبت کرده اند یا خیر، تصریح کرد: همیشه به من قول می دادند که هرگز به واقعیت نمی پیوندد.

این بازیکن در نهایت گفت: سلامتی ام را برای همیشه برای استقلال از دست دادم، خوبیش این است که این باشگاه تا آخر عمر به من مستمری می دهد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال