مدیرعامل پیکان: بازی ما با پرسپولیس دربی است

با ادامه این رویکرد می توانیم بازی بسیار خوبی در دربی تهران مقابل پرسپولیس داشته باشیم. البته همه می دانند که دربی بزرگ تهران، بازی پرسپولیس و استقلال است، اما بازی پیکان و پرسپولیس هم نوعی دربی است. امیدوارم دیدار خوبی در ورزشگاه آزادی برای لذت تماشاگران، بینندگان تلویزیون و شنوندگان رادیو داشته باشیم. همانطور که همه از پیکان و استقلال لذت بردند، امیدواریم دوباره این اتفاق بیفتد.
** ما ایده های بلندپروازانه اما منطقی داریم
ما ایده های بلندپروازانه اما منطقی خوبی داریم. اگر پول در چنته دارید به راحتی می توانید هر کاری را که می خواهید انجام دهید، اما چون ارز نباید بی دلیل از کشور خارج شود، باید برای داشتن بهترین کیفیت و بازدهی با حداقل بودجه، پایه هایی را بگذارید. در مورد جذب ستاره های والیبال جهان هم 10، 12 بازیکن را در نظر گرفتیم. البته با باشگاه های آنها وارد مذاکره شده ایم. قبلا هم گفته ام که باید دیپلماسی ورزشی را جدی بگیریم تا بتوانیم از آن به نفع خود استفاده کنیم و یک موقعیت برد-برد پیدا کنیم. باشگاه های اروپایی هم نمی خواهند با آسیایی ها کار کنند. آنها همچنین خواهان یک موقعیت برد-برد هستند.
** اردوهای مشترک و تبادل بازیکن با باشگاه های اروپایی
این نیز باید در قالب برنامه های استراتژیک دوجانبه باشد. اردوهای مشترک و تبادل بازیکن مشترک از جمله این برنامه هاست. در زمینه تبادل بازیکن سعی کردیم با باشگاه های ایتالیا، لهستان و روسیه مذاکره کنیم تا از ظرفیت آنها استفاده کنیم. در کنار باشگاه اروپایی بودن، ضمن صرفه جویی در هزینه ها، بهترین کیفیت را در جذب این بازیکنان به دست آوریم.
** رابطه با باشگاه پورتو؟
ما به دنبال ایجاد پیوند با پورتو در زمینه های والیبال، فوتبال و بسکتبال هستیم. تیم فوتبال این باشگاه بسیار قوی است و مهدی طارمی به عنوان سفیر کشورمان در آنجا بازی می کند. او در پرتغال پرچم ایران را بالا نگه داشته و بسیاری از مردم این کشور به دلیل حضور طارمی در تیم پورتو به ایرانی ها تبریک می گویند. علاوه بر پورتو، می‌خواهیم با سه باشگاه دیگر در ایتالیا، لهستان و روسیه وارد همکاری شویم. البته ما واقعاً می خواهیم در این قرارداد خواهرخواندگی اتفاقی بیفتد، نه فقط قراردادی که برای هر دو باشگاه اتفاق نیفتد.
** هدف اصلی ما پرورش استعدادهاست
می خواهیم از پتانسیل ها برای داشتن آکادمی های مشترک با باشگاه بزرگ اروپایی در زمینه فوتبال، والیبال و بسکتبال استفاده کنیم. البته با وجود اینکه این باشگاه ها متعلق به شهرهای بزرگ اروپا هستند، تا زمانی که به یک سوال رسمی تبدیل نشود نمی توانم این شهرها را بگویم. مطمئن باشید یکی از مهم ترین موضوعات ما بحث آکادمی های فوتبال، والیبال و بسکتبال است و امیدواریم بتوانیم زیر نظر متخصصان مناسب در این کشورها در زمینه بانوان و آقایان استعدادها را پرورش دهیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، امیر اتابخش مدیرعامل باشگاه پیکان صبح امروز در گفت وگویی با برنامه ورزشی رادیو تهران در خصوص نحوه برگزاری جام جهانی باشگاه های والیبال و سایر سوالات مربوط به این باشگاه صحبت کرد. مشروح سخنان اتابخش را در ادامه می خوانید:
** والیبال پیکان مثل قبل قوی نبود
متأسفانه پیکان مدتی بود که قدرت قدیمی خود را در والیبال نداشت. این تیم به دلایلی از جمله سیاست های خاص یا عوامل دیگر، ۵ تا ۶ سال است که قهرمان لیگ برتر والیبال نشده و در جام باشگاه های آسیا شرکت نکرده است.
** برای قهرمانی در والیبال آسیا تلاش می کنیم
با سیاست های انجام شده شاهد حضور والیبال پیکان به عنوان میزبان جام ملت های آسیا هستیم. می خواهیم با همکاری فدراسیون میزبان خیلی خوبی باشیم و نتایج خوبی هم برای دفاع از نام ایران در این مسابقات کسب کنیم. می خواهیم مثل سال های گذشته قهرمانی را به کشورمان برگردانیم. یکی از حریفان ما تیم ایرانی شهداب یزد است. الریان قطر و سانتوری ژاپنی هم که بازیکنی مثل موزرسکی دارند از رقبای ما هستند.
** برگزاری بازی های آسیایی در ورزشگاه آزادی
تیم ها با قدرت وارد رقابت ها می شوند و سطح جام باشگاه های آسیا نسبت به سال های گذشته بسیار بالاتر است. امیدوارم میزبان خوبی باشیم. در مورد اقدامات انجام شده باید بگویم که بحث هتل ها را پیگیری کرده ایم. این مسابقات قرار بود در سالن فدراسیون والیبال برگزار شود اما با رایزنی با وزارت ورزش و جوانان و همکاری فدراسیون والیبال توانستیم مجوز برگزاری مسابقات در 12 هزار صندلی آزادی را بگیریم. استادیوم
** احساس می کنم خانم ها هم به ورزشگاه می آیند
با هماهنگی ستاد کرونا معتقدم مسابقات با حضور تماشاگران برگزار می شود تا هم آقایان و هم خانم ها وارد اتاق شوند و از این فضا استفاده کنند. انشالله امسال شاهد مسابقات بسیار خوبی خواهیم بود زیرا بازیکنان بسیار خوبی در تیم های مختلف ایرانی و خارجی حضور دارند. امیدوارم پیکان میزبان خوبی برای مردم ایران باشد تا بعد از چند سال دوری از سالن به دلیل کرونا، با ورزش مهیج والیبال کنار بیایند.
** همه مدعیان را بردیم اما فینال را به راحتی باختیم
در رقابت های لیگ برتر والیبال تعداد مصدومان ما بیشتر شده بود و به راحتی فینال را به شهداب یزد سپردیم. تیم بسته قهرمانی و صدرنشینی ما سپاهان ما به راحتی شکست خورد. تیم خوب شهرداری ارومیه را که فصل گذشته سازه اصلی فولاد سیرجان بود هم بردیم و به فینال رسیدیم اما مصدومیت زیاد و فشار زیاد روی بازیکنان مانع از رقابت شد. آنجا به بچه ها گفتم انشاءالله با همکاری یکدیگر و با برنامه ریزی و بسترسازی مناسب در اردیبهشت ماه قهرمان جام باشگاه های آسیا می شویم.
** می خواهیم قهرمان آسیا شویم
من همیشه صحبت می کنم. کادر مجرب و خوبی داریم. پیمان اکبری، رضا مومنی مقدم، اعضای کادرفنی و بازیکنان در تیم والیبال ما به سرپرستی مهدی نفر توزیع شده اند تا به قولی که با خودمان داده ایم عمل کنیم. می خواهیم قهرمانی را برای تهرانی ها به ارمغان بیاوریم. البته همیشه می گویم که حریفان بسیار سختی داریم و مسابقات نسبت به سال های گذشته نزدیک تر خواهد بود. امیدوارم مردم بازی های خوبی را تماشا کنند و ما به قول خود عمل کنیم.

مدیرعامل باشگاه پیکان گفت که در آینده نزدیک با باشگاه های مطرح اروپایی برای بحث همکاری قرارداد امضا خواهند کرد.

** فوتبال پیکان جوان ترین تیم در بین ده لیگ آسیایی است
وقفه های طولانی در لیگ برتر همه تیم ها را تحت تاثیر قرار می دهد. پیکان جوان ترین تیم ده لیگ معتبر آسیاست و این قطعاً روی ما هم تأثیر خواهد گذاشت. البته با اقداماتی که کادرفنی و مدیریت تیم انجام داده اند سعی کرده ایم تمرینات خود را طبق روال و اصول انجام دهیم. در این مدت چند دیدار تدارکاتی را هم در نظر گرفتیم. صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان را به صفر رساندیم. دیروز که مقابل تراکتور سه بر یک بودیم با توجه به حضور نفرات ذخیره در زمین بازی 3 بر 3 به پایان رسید و روز چهارشنبه دیدار تدارکاتی خوبی با هواداران خواهیم داشت.
** پیکان و پرسپولیس به نوعی دربی هستند


سرویس خبر شماره: 1821162 |
04 ارديبهشت 1401 ساعت 13:05 |
1080 |

0نظرات

ما به دنبال قهرمانی والیبال آسیا هستیم