مدیریت پرسپولیس به خوبی تیم های دسته پنجمی نبود/ خیلی زود رفتم اما امیدوارم رفتارشان تکرار نشود.

کمی به عقب برگردیم! خروج عجولانه شما از پرسپولیس و کناره گیری شما از ریاست هیات مدیره این باشگاه اتفاق عجیبی بود. دلیل واقعی چه بود؟

پرسپولیس در این فصل خیلی زود خودش را پیدا کرد و توانست در جدول رده بندی صدرنشین شود. نایب قهرمان فصل قبل و 5 بار قهرمان لیگ برتر تاکنون 4 برد و دو تساوی کسب کرده و با 14 امتیاز در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد. این اتفاق بهانه خوبی شد تا به دیدار دکتر بیژن ذوالفقارنسب لیدر این باشگاه برویم و از او درباره وضعیت سرخ پوشان پایتخت تا پایان هفته ششم قهرمانی جویا شویم. ذوالفقارنسب تنها رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس است که عمرش به عنوان سرپرست در این باشگاه بسیار کوتاه بود و خیلی سریع از سمت خود کناره گیری کرد.

من زود استعفا دادم چون مدیریت قوی در پرسپولیس که باشگاهی حرفه ای یا نیمه حرفه ای است ندیدم. مدیریتی که من در این باشگاه دیدم واقعا در باشگاه های آماتور دسته چهارم و پنجم اروپا وجود ندارد. همه چیز در مورد یک باشگاه به ثبات اقتصادی آن بستگی دارد. اما این باشگاه فاقد چنین چیز مهمی بود. پرسپولیس برای درخشش در لیگ حرفه ای باید یک باشگاه حرفه ای باشد. اما چنین شرایطی وجود نداشت و من ترجیح دادم در چنین فضایی حضور نداشته باشم.

به یاد داریم که در آن زمان از رسانه ها بسیار عصبانی بودید!

باید از نظر فکری به مدیریت کمک می کردم اما این تفکر را در برنامه ریزی گروه مدیریت ندیدم. بنابراین هر کمک فکری ای که کردم هیچ تاثیری نداشت. به همین دلیل تصمیم گرفتم گروه را ترک کنم. من دیگر نمی خواهم در مورد آن صحبت کنم. این اتفاقی بود که در گذشته رخ داده و تمام شده است.

یک سری اتفاقات مربوط می شد که از شما سوال می پرسیدند، بعد معلوم شد که شما اطلاعات کمی در مورد این مسائل دارید یا اصلا اطلاعی ندارید!

بد نیست گفت و گوی خود را با شرایط فعلی پرسپولیس در لیگ برتر آغاز کنیم. شرایط این تیم را در لیگ چطور می بینید؟

اگر فرصت دیگری پیش بیاید دوست دارید هدایت پرسپولیس را بر عهده بگیرید؟

آیا به عنوان رئیس هیئت مدیره قرار نبود به اصلاح چنین وضعیتی کمک کنید؟

پرسپولیس نسبت به فصل قبل تغییرات زیادی در نیروی انسانی خود داشته است. با توجه به این تغییرات باید گفت که عملکرد این تیم در لیگ بسیار خوب است و نتایج به دست آمده نیز گواه این موضوع است. البته باید صبور باشیم و ببینیم در آینده چه اتفاقی می افتد. همه چیز به ثبات تیم بستگی دارد و باید ببینیم این ثبات چه زمانی کامل می شود.

معمولاً در فوتبال نیمه حرفه ای همه چیز به سهم اقتصادی بستگی دارد. من اطلاعات دقیقی از مشکلات مالی باشگاه ندارم، بنابراین همه چیز به عملکرد بازیکنان برمی گردد. تا کنون متوجه شده ام که لوکادیا بازیکن خوب و دقیقی است. عملکرد بازیکنان جدید در دفاع و روی خط دروازه خوب بود. البته باید از هفته دهم در این مورد نظر دهید. در آن زمان، نظر مربی در مورد عملکرد تیم مشخص می شود و سطح عملکرد بازیکنان جدید و قدیم به طور کامل مشخص می شود. در مجموع، من وضعیت را مطلوب ارزیابی می کنم. البته آینده تیم به مدیریت قوی و منابع مالی باشگاه بستگی دارد.

شرایط سایر تیم های حاضر در این فصل را چگونه ارزیابی می کنید؟

انتظار داشتیم استقلال به عنوان قهرمان فصل قبل در این فصل شرایط خوبی داشته باشد اما در حال حاضر آن اقتدار و عناصر متحول کننده را در این تیم نمی بینم. هنوز برای قضاوت زود است، اما آنچه تاکنون به آن اشاره شده، نبود دو عنصری است که ذکر کردم. البته باید صبر کنیم. تیم های سپاهان و فولاد پتانسیل بالایی برای ارائه نمایشی نفس گیر دارند. با تمریناتی که دنبال کردند، مشخص است که برای کسب نتیجه خوبی در قهرمانی، پای خود را روی زمین گذاشته اند. علاوه بر این، نام تیم های نفت و صنعت را نیز نباید فراموش کرد. در یکی دو فصل گذشته دیدیم که آنها چگونه از نقاط قوت خود استفاده کردند و نمایش خوبی در لیگ ارائه دادند.

بله، من ناراحت شدم زیرا رسانه های آن زمان یا بی تجربه عمل می کردند یا از افراد واقعاً بی تجربه سوء استفاده می کردند. هیچ توجهی به اصول و فرهنگ ورزش نداشتند و خیلی راحت مردم را قضاوت می کردند. بدون هیچ شناختی از آدم صحبت کردند و اصول اخلاقی را رعایت نکردند. آنها از اطلاعاتی استفاده کردند که بی معنی بود. چیزهایی درباره من گفتند که اصلا درست نبود.

جذب این تیم در این فصل خوب بوده است؟

آینده نامشخص است، اما پیشکسوتانی هستند که به موفقیت تیم محبوب خود علاقه دارند و می خواهند در این راه کمک کنند. امیدوارم با چنین شرایطی مواجه نشوند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

وقتی به دیدنش رفتیم انتظار نداشتیم از اتفاقات ورودش به هیات مدیره پرسپولیس بگوید. اما نقش این بود که حرف هایش را با خبرنگار روزنامه فرهیختگان در میان بگذارد. بهتر است صحبت های جدید این چهره آرام فوتبال ایران را بخوانید.

نه، این حرف ها بعد از این اتفاقات زده شد. به عنوان یک قاعده کلی، ما و جامعه مطبوعات باید درک خوبی از یکدیگر داشته باشیم. من احساس می‌کنم جامعه رسانه‌ای ما پذیرش طرف مقابل را با رفتارهای بی‌آموزه نادیده می‌گیرد. من تازه وارد گروه پرسپولیس بودم و باید مثل یک آشنا با آن طرف برخورد می کردم که متاسفانه نشد. البته زمان از آن روزها گذشته است و بهتر است به عقب نرویم و به آینده نگرشی درست نسبت به جایگاه و شخصیت دیگری داشته باشیم.