مربیان اسپانیایی در فوتبال ایران پاسخ دادند



یکی از بزرگترین مشکلات فوتبال ما عدم تدبیر مدیران است. در دنیای فوتبال سبک های مختلفی وجود دارد و کشورها وقتی می خواهند مربی استخدام کنند ابتدا باید ریشه فرهنگ و سبک کشورشان را بشناسند. برای چی؟ یک مربی برای موفقیت به ابزار نیاز دارد و ابزار او بازیکنان هستند. اگر برای بازیکنانی که می خواهند تهاجمی و تکنیکی بازی کنند، مربی دفاعی استخدام کنید، نتیجه آن شکست و شکست خواهد بود.

به کشورهایی که از برزیل مربی می آورند، نگاه کنید، کشورهایی که نسبت به مربیان آلمانی علاقه نشان می دهند و کشورهایی که این واقعیت را نادیده می گیرند. مربیانی از مکتب قدیمی یوگسلاوی هستند که توانایی انطباق با سبک های مختلف را دارند، اما یافتن یک بازیکن موفق در میان آنها آسان نیست. فوتبال در کشور ما همیشه زنده بوده و از تجربیاتش درس نمی گیرد! حتی آزمایش هایی که موفقیت آمیز بود اما فولاد این بار با دیدن نتایج پاکو خمس در تراکتور به سراغ یکی از هموطنان رفت.

فولاد پیش از این مربیان پرتغالی خوبی را به خدمت گرفته بود که باعث شد دست مربیان این کشور به روی فوتبال ما باز شود. آنها مربیان کروات و صرب را هم امتحان کردند و این بار مربی اسپانیایی را انتخاب کردند. پاکو خمس اولین مربی اسپانیایی لیگ اول ما بود و حالا خوان ایگناسیو مارتینز دوم است… خمس پارسال تراکتورسازی کرد و امسال و این هفته با 4 برد پیاپی قهرمان شد و در صدر جدول قرار گرفت اما این هفته هموطن جدید او کار بزرگتری انجام داده است.

فولاد در چهار مسابقه اول شکست خورد و بدون امتیاز در انتهای جدول رده بندی قرار گرفت. یک تیم بحران زده و چندین گروه که با ده ها مشکل حاشیه ای مواجه بودند به مرد تازه واردی که حتی پیش از این حتی به ایران نرفته بود، گماشته شدند. اما همین تیم خود را طوری سازماندهی کرد که با برتری بر هواداران تهرانی، اولین پیروزی اولین امتیازهای فصل بیست و سوم و امید به آینده ای بهتر…



سرویس داخلی اخبار فوتبال