مرفاوی: تیم ملی از بازی های آینده لذت نمی برد


سرویس خبر شماره: 1922050
30 آوریل 1402 @ 5:07 ب.ظ
1.3 هزار |

0نقطه نظر

هیچکس با استقلال و پرسپولیس کنار نمی آید

* انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی، در ابتدا نظر شما را در مورد این انتخاب بدانیم…
اگر قرار بود از بین گزینه های ایرانی و نام های اعلام شده انتخابی وجود داشته باشد، امیر قلعه نویی بهترین انتخاب بود. او یک مربی باتجربه است. او قبلا در تیم ملی حضور داشت و با تجربیات خوبی از گذشته به تیم ملی آمد. من شخصا خوشحالم، اما کمی هم ناراحتم.

* و به نظر می رسد استقلال خوب بازی می کند و نتایج خوبی می گیرد…
بله این درست است. استقلال خوب بازی می کند و نتایج خوبی می گیرد. اما شرایط مربیگری تیم اصلا خوب نیست. یاد سالی افتادم که در استقلال بودم. سالی که قرار بود لیست بدهند که نشد و تیم شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد! خدا را شکر قرار است بازی ها تا 4 هفته دیگر تمام شود. اگر این اتفاقات در نیم فصل می افتاد قطعا به تیم آسیب می زد. به هر حال امیدوارم بچه ها همان طور که در هفته های اخیر از هیچ چیز غافل نشده اند، در چهار هفته گذشته نیز با تمام وجود به میدان بروند و برای تکرار قهرمانی در لیگ برتر و قهرمانی در لیگ برتر تلاش کنند. جام حذفی به نظر من استقلال تیم خوبی با برنامه است. تیمی که در حمله و دفاع خوب است و در هر بازی گل می زند. بعضی ها آن را دوست ندارند!

*تمدید قرارداد ریکاردو ساپینتو از سوی باشگاه استقلال در دستور کار قرار گرفت…
خب طبیعیه گفتم استقلال در کنار کسب نتایج خوب، خوب بازی می کند. آنها در هر بازی گل می زنند و تیمی با برنامه هستند. در ابتدا انتقاداتی به رفتار ریکاردو ساپینتو داشتم. اینکه در تیم بزرگی مثل استقلال مربیگری می کند و باید مراقب رفتارش باشد. خوشبختانه وضعیت بهتر شده است. استراماچونی ابتدا اینطور بود و چند بار محروم شد اما بعد از آن اوضاع بهتر شد. اگر در باشگاه استقلال بودم، این کار را می کردم.

*چرا ناراحتی؟
می ترسم مشکلاتی گریبان تیم ملی و امیر قلعه نویی را بگیرد. شرایط مالی فدراسیون فوتبال خیلی بد است. به دلیل تحریم ها، درآمدهای فدراسیون فوتبال توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا دریافت نمی شود که ممکن است حمایت از تیم ملی را تحت تاثیر قرار دهد. استثنائاً تیم ملی برای موفقیت در هر تورنمنتی حتی جام ملت های آسیا به مسابقات بزرگ بین المللی نیاز دارد. انتظار می رود تیم ملی در روز فیفا بازی های مفیدی برگزار کند. بازی های دستی هیچ کمکی به تیم ملی نمی کند. تیم ملی باید مسابقات را تحت فشار انجام دهد. این که تیم ملی فقط در روز فیفا بازی کند و با تیم های کوچک بازی کند به درد نمی خورد. این به نفع مخالفان خواهد بود. من نگران این مسائل هستم.

1807409

* و تیم ملی جوانان. تیم خوبی داشتی و حیف که به جام جهانی نرسیدی!
من نمی خواهم در مورد آن صحبت کنم. همه چیزهایی که بحث شد بعد از بازی های کنفرانس انجام شد. با وجود اینکه تیم ملی جوانان به جام جهانی صعود نکرد اما خوشحالم که بازیکنان در ترکیب لیگ برتر حضور دارند. آنها می توانند برای باشگاه هایشان مفید باشند و در آینده به تیم ملی امید و بزرگسالان برسند. همه ما که در تیم ملی جوانان حضور داشته ایم تلاش کردیم تا اتفاقات خوبی بیفتد اما نشد که در فوتبال امری اجتناب ناپذیر است. انشاءالله در آینده اتفاقات خوبی خواهد افتاد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* توصیه ایتان به بازیکنان تیم استقلال؟
راهی که انتخاب کرده اند راه درستی است. به خصوص در این شرایط. وارد صحبت های بیهوده و حاشیه ای نشوید. استقلال فصل گذشته پس از 9 فصل قهرمان لیگ برتر شد و شخصیت قهرمانی را به خود گرفت و این فصل نیز نشان داد که شخصیت تکرار قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی جام حذفی را دارد. حیف که این تیم قهرمان لیگ برتر نمی شود.

* چگونه؟
بعد از پیروزی استقلال، عده ای سوالات ناراحت کننده ای را مطرح کردند. من برای این مردم متاسفم. برد خوب استقلال مقابل هواداران نشان از مهارت این تیم داشت و این برد و مهارت قابل تردید نیست. در نیمه دوم استقلال از ضعف تیم حمایت کننده استفاده کرد و 6 گل به ثمر رساند. وقتی استقلال می تواند در یک بازی چند گل بزند چرا نه؟ هیچ بازیکنی و هیچ مربی ای دوست ندارد جلوی پخش استقلال و پرسپولیس از شبکه سه نمایش بدی داشته باشد. اتفاقاً همه می خواهند با توجه به پخش از شبکه سه بهترین بازی خود را مقابل این دو تیم انجام دهند. باید منطقی باشد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، صمد مرفاوی در ابتدای تمرین اصلی خود با تیم امید استقلال نتایج خوبی در لیگ برتر امیدهای تهران کسب کرد و ستاره های خوبی را به استقلالی ها تقدیم کرد و همچنین امیدوار بود. در تیم ملی جوانان اتفاقات خوبی افتاد اما او با یک گل مغلوب شد. صفر در مقابل عراق این رویاها را بر باد داد.

روند صعود به جام جهانی با تیم ملی جوانان به نیمه رسیده بود، اما صمد مرفاوی از تیم خوبی که گرد هم آورده و اینکه آنها در آینده ستاره های فوتبال ایران خواهند شد خوشحال است.

مرفاوی: تیم ملی از بازی های آینده لذت نمی برد

یادت هست چند دربی بازی کردی و چند گل زدی؟
فکر می کنم 7، 8 بازی مقابل پرسپولیس انجام دادم و 3 گل زدم.

اگر استقلال 6 گل به هواداران زد به لطف استعداد اوست. از نقاط ضعف تیم حریف استفاده کرد. زیر سوال بردن این ظرفیت و این مهارت، ایجاد حاشیه است. استقلال قبل از دربی اخراج می شود و رفتار درستی نیست. هیچ بازیکن و مربی ای با استقلال و پرسپولیس تبانی نمی کند. اگر قرار باشد چنین حرف هایی زده شود، این را هم می توانم بگویم که پرسپولیس با مس کنار آمد و 3 گل زد. روی گل اول استقلال، بازیکن استقلال مدافع را گرد کرد و مدافع حریف موفق به پوشش دادن نشد و اشتباهات بعدی منجر به گل شد. این یک مسئله فنی است. بد نیست بگویم دو پنالتی که پرسپولیس در بازی با مس دریافت کرد عمدی بوده و به دلیل تبانی دروازه بان و مدافع تیم مس بوده است! یا نتیجه ای که پرسپولیس در بازی با نساجی به دست آورد. با نتیجه 5-1. اینها اشتباهات فوتبالی است. باید در مورد بازی های فنی صحبت کنیم. درخواست من از کسانی که فوتبال بازی کرده اند این است که فضای فوتبال را خراب نکنند و اجازه دهند همه تیم ها در هفته های پایانی تمرکز کنند. این منصفانه نیست که بخواهیم تمرکز را از تیمی بگیریم که در راه قهرمانی است. پرداختن به این مسائل کمکی به فوتبال نمی کند در حالی که همه ما در قبال فوتبال وظیفه داریم. به فوتبال کمک کن

1829916

به بهانه دربی و استقلال دقایقی با سرمربی تیم ملی جوانان صحبت کردیم و گزیده ای از صحبت های این مربی را خواندیم: