مرفاوی: هدف ما قهرمانی در آسیا و صعود به جام جهانی است

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم ملی نوجوانان پس از قهرمانی در مسابقات کافا موفق شد مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا را با نتایج عالی پشت سر بگذارد. آنها در بازی اول میزبان قرقیزستان را با یک گل شکست دادند، سپس با ۷ گل برونئی را شکست دادند، سپس با ۲ گل امارات را شکست دادند.

وی در گفتگو با خبرنگار مجله اخبار فوتبال به موضوعات مختلفی پرداخت که در ادامه می خوانیم:

صمد مرفاوی، سرمربی موفق تیم جوانان می گوید هدف آنها صعود به جام جهانی جوانان اندونزی است.

مرفاوی: هدف ما قهرمانی در آسیا و صعود به جام جهانی است


* در مسابقات کافه که با حضور ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و افغانستان برگزار شد، توانستید قهرمان شوید. در مورد این جام بیشتر صحبت کنید.
حدود 2 هفته تا 20 روز مانده به شروع مسابقات کافا تازه تمرین را شروع کرده بودیم. واقعا رقابت سختی برای ما بود. چون بچه ها هنوز این شناخت کامل را نداشتند. اما سعی کرده ایم با برگزاری تمرینات و دروس تئوری بچه ها را به افکار خود نزدیک کنیم. اولین بازی ما مقابل ازبکستان بود که تیم قدرتمندی در آسیاست و حتی آخرین بازی قهرمانی جوانان آسیا در این کشور بود. ما هیچ شناختی از ازبک ها نداشتیم. در نیمه اول تا دقایق پایانی با 2 گل عقب بودیم اما به بازی برگشتیم و به تساوی رسیدیم. امیدوار بودن، مبارزه و تلاش برای کسب نتیجه تا آخرین لحظه برای ما بسیار مهم بود. در دیدار مقابل قرقیزستان نیز در دقایق پایانی به تساوی رسیدیم. به نظر من بسیار دلگرم کننده است که جوانان ما اصلاً نمی خواهند بازنده باشند. آنها تا آخرین لحظه جنگیدند و این اتفاق خوبی برای تیم ما بود که از نظر بدنی و تاکتیکی تلاش می کرد به موفقیت برسد. این برگ برنده تیم ماست که بازیکنان تعویضی نتیجه را تغییر دادند. نشان داد که بازیکنان هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و از نظر فنی توانمند و نزدیک به هم هستند. خوشحالم که تیمی متحد، قوی و توانمند داریم.

صمد مرفاوی که تابستان امسال به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان انتخاب شده بود، ابتدا با تست زنی از حدود 100 بازیکن تیم خود را تشکیل داد و توانست در مسابقات کافا و مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا نتایج بسیار خوبی کسب کند. با اقتدار، تیم به مرحله اصلی مسابقه می رسد.

در پایان تیم جوانان با کسب 9 امتیاز و بدون گل خورده و ثبت سه کلین شیت به عنوان سرگروه به مرحله اصلی مسابقات قهرمانی آسیا راه یافت تا در مسابقاتی که از سال 1390 در ازبکستان برگزار می شود، شرکت کند. آغاز ماه مارس و راهیابی به جام جهانی. جوانان تلاش می کنند.

* ابتدا درباره تشکیل تیم ملی جوانان صحبت کنید. به نظر می رسد از 100 بازیکن تست دادید تا بتوانید این تیم را تشکیل دهید؟
از ابتدای تیرماه کارمان را شروع کردیم. حدود پانزده تا بیست روز از بین بازیکنانی که برای استعدادیاب ها شناخته شده بودند تست دادیم. از این تعداد 60 نفر را انتخاب و به 2 گروه 30 نفره تقسیم کردیم. ما کارمان را با این 2 گروه شروع کردیم و تقریبا کل تیم را از بین 30 نفر اول انتخاب کردیم و کار فیزیکی و تاکتیکی خود را با آنها شروع کردیم تا عقب نمانیم و بتوانیم بچه ها را از نظر فنی آماده کنیم. در ادامه چند نفر از 30 نفر دومی که وارد کمپ شده اند را انتخاب کرده ایم. بالاخره کارمان را رسما شروع کردیم. بعد از یک اردوی بیست روزه به کفا رفتیم و توانستیم در آنجا قهرمان شویم. پس از پایان این مسابقات یک هفته استراحت کردیم و کار خود را برای برگزاری مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا آغاز کردیم. خدا را شکر بچه ها بعد از مسابقات کافا با افکار ما آشنا شدند. به خصوص بعد از کافه که چهار بازی انجام دادیم. بچه ها همدیگر را خیلی خوب می شناختند و با هم ارتباط خوبی داشتند. شرایط ما از نظر آمادگی فنی و بدنی در قرقیزستان بسیار بهتر از تاجیکستان بود. خدا را شکر که این نتیجه را گرفتیم و به مرحله اصلی رفتیم. از روز اولی که به قرقیزستان رفتیم به بازیکنان گفتیم که باید هدفمان این باشد که این مسابقات را با 9 امتیاز و بدون گل به پایان برسانیم.

* ابتدای اسفندماه مسابقات اصلی مقدماتی قهرمانی آسیا و جام جهانی جوانان در ازبکستان برگزار می شود. چه دیدگاهی از این مسابقات دارید؟ هدف کلی شما چیست؟
قبل از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان و در طرحی که به فدراسیون ارائه کردم، هدف ما این بود که ابتدا صعودمان به جام جهانی را قطعی کنیم، سپس قهرمانی را هدف گذاری کنیم. هدف ما این است اما با این امکانات و این شکل رسیدن به آن بسیار سخت است. آمادگی ها و امکانات ما باید خیلی بهتر از دوره مقدماتی باشد تا به آنچه می خواهیم برسیم. انشاالله درخواست هایمان را برنامه ریزی و ارائه می کنیم. امیدوارم به تایید فدراسیون برسد و کار انجام شود.

* در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در گروه قرقیزستان، برونئی و امارات موفق شدید با اقتدار و بدون گل و 3 کلین شیت به مرحله اصلی صعود کنید. در مورد آن مسابقات صحبت کنید.
این بازی ها حساس تر از مسابقات کافا بود. چون این مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا بود. ما قرقیزستان را می شناختیم و آنها هم ما را می شناختند. تقریباً اینجا چند تمرین خوب انجام دادیم. البته ما امارات متحده عربی را هم می شناختیم، اما نه به اندازه قرقیزها. بسته به مسابقاتی که داشتیم و تحلیلی که از حریفان داشتیم، تمریناتمان را طراحی می کردیم. بچه ها کاملاً از آنچه ما می خواهیم آگاه بودند. سبک تیم قرقیزستان دفاعی و فشرده بود. آنها در حال برنامه ریزی ضد حمله بودند. ما این را می دانستیم زیرا آنها در تورنمنت کافا نیز به این شکل بازی کرده بودند. همه راه های نفوذ آنها را بستیم و سعی کردیم دفاع تیمی آنها را باز کنیم. تلاش زیادی برای گلزنی کردیم و در نهایت با یک ضربه ایستگاهی دروازه آنها را باز کردیم. بازی را کنترل کردیم و دو بار گل قرقیزستان را زدیم. ما موقعیت های زیادی را از دست دادیم و تنها یک گل برای کسب سه امتیاز کافی بود. بازی اول قرقیزستان مقابل ما بود و آنها قصد داشتند یک امتیاز از ما بگیرند و بعد با تفاضل گل صعود به گروه را به تاخیر بیندازند اما اجازه ندادیم و با قدرت و توانایی بچه ها 9 امتیاز را به دست آورده ایم. هدف اول ما گل نخوردن بود که به لطف خدا به آن رسیدیم.


سرویس خبر شماره: 1844739
30 سپتامبر 1401 در 1:02 ب.ظ
1.3 هزار امتیاز خبر|

1نقطه نظر

برای موفقیت باید امکانات بهتری در اختیار ما باشد

* قرارداد شما هم تمام شده است. آیا برای تمدید با شما تماس گرفته شده است؟ برنامه ات چیه؟
قرارداد ما تمام شده و صحبت های کوچکی انجام شده اما هنوز هیچ مذاکره رسمی انجام نشده است. در حال حاضر اتفاق خاصی نیفتاده است و در حال استراحت هستیم تا ببینیم چه پیش خواهد آمد.

* البته در این مسیر با مشکلاتی هم مواجه شدید. از مشکلات تیم در آن 3، 4 ماه صحبت کنید.
کار آماده سازی و تاکتیکی ما تقریباً 2 ماه و نیم طول کشید و تیم به حرف ما گوش می داد. قبل از آن تست ها و آمادگی بدنی را پشت سر گذاشتیم. شرایط ما در آن زمان بد نبود. شاید از نظر تغذیه و برخی امکانات تمرینی مشکلاتی وجود داشت اما مسئولان تا جایی که توانستند با ما همکاری کردند و شرایط را فراهم کردند تا بتوانیم شرایط خوبی داشته باشیم. خدا را شکر اردوهای ما در راه بود و مشکلی نداشتیم. اما همانطور که گفتم، برخی از چیدمان هایی که بازیکنان می توانند شرایط خوبی داشته باشند، عالی نبودند. اما چون فدراسیون شرایط خاصی داشت در نهایت آنچه را که می خواستیم در اختیار ما گذاشتند.

* جام جهانی جوانان خرداد سال آینده در اندونزی برگزار می شود. آیا شما و تیم خوبتان را آنجا خواهیم دید؟
ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد و هدف ما تحقق آن است. بازیکنان خوب و توانمندی داریم. ما در سراسر کشور استعدادهای بسیار خوبی داریم و سعی می کنیم از تمام ظرفیت های نیروی انسانی خود استفاده کنیم. ما وقت داریم مسابقات پایه در رده جوانان و مسابقات لیگ برتر جوانان و حتی در سطح انفرادی شهرستانی را ببینیم تا بازیکنانی را انتخاب کنیم که بتوانیم با فکر خود در سطح تیم ملی ظاهر شویم و از تمام توانایی های انسانی خود به بهترین نحو استفاده کنیم.
* به عنوان آخرین سوال، نظرت در مورد تیم ملی بزرگسالان چیست؟ شرایط تیم را با حضور آقای کی روش چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا می توانیم به صعود امیدوار باشیم؟
جام جهانی زمین سختی است. این منصفانه نیست که بخواهیم توقعات را بالا ببریم که مطمئناً از این به بعد صعود خواهیم کرد. چه با حضور آقای کی روش و چه هر شخص دیگری تضمینی برای ترفیع وجود ندارد. بنابراین باید تلاش کنیم تا تیم ما نتایج خوبی بگیرد و بهترین عملکرد را داشته باشد و به دور بعد صعود کند.



مجله اخبار فوتبال داخلی